וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "תוך פחות משנה איש לא יוכל לפעול מול אירן"

שר הביטחון אהוד ברק בראיון ל-CNN: "לא תעבור שנה לפני שאיש לא יוכל לעשות דבר בעניין הגרעין האירני, כי הם נכנסים בהדרגה לאזור החסינות באמצעות פריסת תוכנית הגרעין והרחבתה"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס לגרעין האירני בראיון מוקלט לרשת CNN, שישודר היום (ראשון). לדברי ברק, ישראל ממוקדת בבחינת "מה שניתן וראוי לעשות בסוגיה האירנית בזמן. לא ייעברו שלוש שנים, אלא שלושת רבעי השנה, לפני שאיש לא יוכל לעשות משהו מעשי בנידון, כי האירנים נכנסים בהדרגה ובמתכוון למה שאני מכנה 'אזור החסינות', באמצעות הרחבת החלופות בתוכנית הגרעין שלהם ופריסתה על פני אתרים רבים עם אזורים חבויים רבים", אמר ברק.

כשנשאל ברק לגבי תקיפה ישראלית אפשרית באירן, אמר כי "אני לא חושב שזה נושא לדיון ציבורי. אבל אני יכול לומר שאחרי דו"ח סבא"א, כולם מבינים שהזמן לפעול הגיע. הדו"ח הבהיר שזה נושא גדול הראוי לסנקציות ודיפלומטיה אינטנסיבית – בבהילות. אנשים מבינים שאירן חותרת להשיג נשק גרעיני".

ברק התבקש להתייחס גם לפיצוץ שאירע בבסיס הטילים האירני וגבה את חייהם של לפחות 17 אנשי משמרות המהפכה, ואמר כי "אני לא יודע שום דבר שאני יכול לתרום בנושא".

הראיון, שהוקלט מראש, ישודר ימים ספורים לאחר ראיון אחר שהעניק ברק לכלי תקשורת אמריקאי וזיכה את שר הביטחון בביקורות נרחבות. ברק אמר באותו ראיון כי "לו הייתי אירני, גם אני הייתי רוצה נשק גרעיני". גורמים בסביבתו של שר הביטחון ציינו כי הוא יוסיף להתראיין לכלי תקשורת בארה"ב.

עוד בנושא
ברק: לו הייתי אירני, גם אני הייתי רוצה נשק גרעיני
ברק מכחיש ההתבטאות על אירן: "רק השבתי לשאלה"
סבא"א: אירן מפתחת ראש נפץ גרעיני הנישא על טיל

(עדכון ראשון: 21:12, 19.11.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully