וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחר בפריז: כנס עולמי לדיון ביום שאחרי אסד"

ניר יהב

17.11.2011 / 10:52

לפי א-שרק אל-אווסט, בכינוס ישתתפו בכירים ערבים, טורקים, אירופאים ואמריקאים. הליגה הערבית הציבה לאסד אולטימטום של 3 ימים להפסיק ההרג ולהימנע מסנקציות: "מתקרבים לסוף הדרך"

הלחץ הבינלאומי על השלטון בדמשק הולך וגובר. לאחר שאמש הציבו שרי החוץ הערבים אולטימטום בן שלושה ימים לסוריה, לאפשר כניסה של משקיפים למדינה, צפויים בכירים ערבים, אירופאים, טורקים ואמריקאים להיפגש מחר בפריז, ולדון בעתידה של סוריה - כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, מפי גורמים דיפלומטיים בכירים. לפי הדיוח, הבכירים ידונו בתסריטים אפשריים ביום שלאחר נפילת הנשיא בשאר אסד, היות שרבים סבורים כי זו "רק שאלה של זמן".

על פי הדיווח, מבין המשתתפים הערבים שיגיעו, יהיו נציגים בכירים מירדן, ערב הסעודית וקטאר. נציגי האופוזיציה הסורית לא צפויים להשתתף בפגישה, למרות שמדינות רבות ממשיכת לנהל מגעים עם מנהיגיה. לפי הדיווח, בתום הכינוס הזה צפוי לצאת ממנו מסר חד וברור לאסד, לפיו מדינות העולם, ובהן אף מדינות ערביות וטורקיה, כבר דנות ביום שאחרי נפילתו. בצרפת סירבו לאשר את הדיווח לפיו היא תארח את הפגישה.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
המרד נמשך: עריקים הרגו 8 חיילים ליד חמה
החלה מלחמת אחים? עריקים תקפו בסיסים ליד דמשק
ארדואן בהתקפה חסרת תקדים על אסד: "ניזון מדם"
אחרי דברי עבדאללה: שגרירות ירדן בסוריה הותקפה

מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי (מימין) משוחח עם שר החוץ של קטאר, שייח חאמד בן ג'אסם א-ת'אני, בוועידת הליגה בנושא המצב בסוריה, רבאט בירת מרוקו, 16 בנובמבר 2011. רויטרס
סנקציות בדרך? מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי/רויטרס

אתמול הטילו שרי החוץ של הליגה הערבית, בפגישתם ברבאט בירת מרוקו, אולטימטום של שלושה ימים לסוריה, להפסיק את הדיכוי האלים של ההתקוממות ולאפשר כניסת משקיפים למדינה. הובהר כי אם סוריה לא תשיב בחיוב לדרישה הערבית, יוטלו עליה סנקציות כלכליות. "אם סוריה לא תנקוט בצעדים מעשיים ומיידיים להפסקת ההרג, הליגה הערבית תנקוט בצעדים נגדה ותטיל עליה סנקציות", אמר שר החוץ הקטארי, חמד בן ג'אסם א-ת'אני. יחד עם זאת, הבהיר כי הסנקציות לא יפגעו בעם הסורי.

אתמול: עוד 21 הרוגים

א-ת'אני הביע תקווה כי המשטר הסורי יבחר לשתף פעולה עם הליגה הערבית, שהשעתה את דמשק משורותיה לפני מספר ימים בשל האלימות הגוברת בסוריה. "איני רוצה לדבר על הזדמנות אחרונה שאנו נותנים למשטר הסורי, אבל אני חושב שאנחנו מתקרבים לסוף הדרך", אמר. "אנו מקווים שהאחים בסוריה ישתפו איתנו פעולה כדי לשים קץ לטרגדיה הזו. ההרג הזה צריך להסתיים".

במקביל, מתחיל להסתמן לחץ על סוריה גם מצד שתי המדינות שבזמנו הטילו וטו על קבלת החלטה לגינויה במועצת הביטחון של האו"ם: רוסיה וסין. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הביע היום דאגה מפני הסלמת המצב בסוריה, וחזר על קריאת רוסיה לקיים שיחות בין השלטון והאופוזיציה במדינה. בהתייחסו להתקפות האחרונות של עריקים על בסיסי צבא, אמר לברוב, לאחר פגישה במוסקבה עם עמיתו ההודי, כי "זה כבר נראה לגמרי כמו מלחמת אזרחים". במקביל, הודיעה גם סין כי היא "מודאגת ביותר" מהמצב בסוריה. "אנו מקווים שכל הגורמים הנוגעים בדבר ימצאו בהקדם את הדרך ליישום ההסכמים בין סוריה לליגה הערבית", אמר דובר משרד החוץ בבייג'ינג, ליו וויי-מין.

בינתיים בשטח, ממשיך המשטר הסורי לדבוק בגרסתו, ולהילחם במפגינים. רבבות מתומכיו של אסד נשלחו גם אמש והבוקר לכיכרות הערים הגדולות כדי להביע את מחאתם על כוונת הליגה הערבית להטיל על סוריה סנקציות כלכליות. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי למרות הגשם הכבד, "הביעו הרבבות התנגדות להתערבות זרה בענייניה של סוריה ואמון ביכולתם לממש את שאיפותיהם הלאומיות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה של תומכי נשיא סוריה בשאר אסד, דמשק, 16 בנובמבר 2011. רויטרס
המוני תומכיו של אסד שנשלחו לכיכרות, אתמול בדמשק/רויטרס

אחד מתומכיו של אסד, מחמוד עלי, צוטט בסוכנות הידיעות הרשמית באומרו: "ההמון יצא היום כדי לומר לליגה הערבית 'תעזבי את סוריה ואת העם הסורי, ותני לנו לפתור את הבעיות שלנו בעצמנו'. אנו לא צריכים התערבות מבחוץ. העם הסורי יוכל לעמוד בפני כל המזימות נגדו". מפגין אחר בשם יוסוף חמיד אמר: "לא אכפת לנו מכל ההחלטות שמשרתות סדר יום מערבי. העם הזה ימשיך בהתנגדות שלו עד שישחרר כל סנטימטר מהאדמות הכבושות".

במקביל, נמשכים מעשי האלימות ברחבי סוריה, ועל פי הדיווחים, לפחות 21 בני אדם נהרגו אתמול. בין היתר, נמשכות גם התקריות באש חיה. אחרי מתקפת העריקים על בסיסי צבא שלשום בלילה, נמשכו התקפות של עריקים על עמדות צבא נוספות במדינה, ואתמול דווח כי עריקים הצליחו להרוג שמונה חיילי צבא במוצב בכפר זיתא הסמוך לחמה. בדמשק, תקפו נאמניו של אסד שגרירויות של שלוש מדינות נוספות: מרוקו, קטאר ואיחוד האמירויות. מרוקו הודיעה היום כי בעקבות האירועים היא מחזירה לרבאט את שגרירה מדמשק, והצטרפה בכך לצרפת שהחליטה על צעד דומה אתמול.

לפניות לכתב: nir_yah@hotmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully