וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לו הייתי אירני, גם אני הייתי רוצה נשק גרעיני

שר הביטחון הודה שתכנית הגרעין האירנית לא נועדה לאיים רק על ישראל, אך הזהיר שהמקרה שלה שונה משל מדינות אחרת שמחזיקות בנשק כזה, והודה שגם ישראל מחזיקה "לכאורה" בנשק גרעיני

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי לו היה אירני, היה רוצה גם הוא להחזיק בנשק גרעיני - וציין כי הוא מאמין שאירן מפתחת נשק גרעיני למטרות צבאיות, אך העריך כי היא לא עושה זאת "רק" בגלל ישראל. את הדברים אמר ברק לצ'רלי רוז מרשת הטלוויזיה הציבורית PBS, בריאיון שהתפרסם אמש (רביעי). משרד הביטחון הוא שהפיץ את ההודעה על שידור התכנית.

לדברי שר הביטחון, מזרח תיכון שבו איראן היא בעלת נשק גרעיני הוא מזרח תיכון "שונה לגמרי". בריאיון, העריך ברק כי תכנית הגרעין של אירן פותחה בין היתר בגלל שכנותיה האחרות של המדינה, הודו ופקיסטן - וגם רוסיה. "אני לא משלה את עצמי שאירן עושה את זה רק בגלל ישראל", הודה ברק, "הם רואים שגם קדאפי ניסה (לפתח נשק גרעיני) וגם סדאם ובשאר אסד, וישראל - לכאורה".

לדברי ברק, המקרה של אירן שונה משל ארצות הברית ושל רוסיה, שהן, לדבריו, מדינות שהקהילה הבינלאומית יכולה להשלים, באופן מסוים, עם העובדה שהן מחזיקות בנשק גרעיני. "אם לקדאפי היה נשק גרעיני", אמר ברק, "לא ברלוסקוני, לא קמרון ולא סרקוזי היו מאשרים את הפקודה" (לצאת למבצע האווירי של נאט"ו בלוב). כמו כן, הוא הזהיר כי רוסיה וסין אינן עושות די כדי לעצור את התעצמותה הגרעינית של סין: "הן משחקות, מסיבותיהן שלהן", אמר. "אין להן מספיק רצון פוליטי, אפילו דרך מועצת הביטחון", התריע, באשר לאפשרות להחמיר את העיצומים הפוליטיים על אירן באמצעות האו"ם. הוא הוסיף כי המצב הנוכחי עלול ליצור מרוץ התחמשות, שיוביל לסביבה שנשלטת על ידי ממשלות שבראשן עומדים מנהיגים מטעם "האחים המוסלמים".

דבריו של ברק - שהתבטא בתקופה האחרונה נגד ה"פסטיבל", "מסע ההפחדה הדמגוגי" ו-זריעת הבהלה" בכל הקשור לדיווחים על תקיפה אפשרית באירן - מזכירים במידה מסוימת ריאיון נוסף שהעניק בעבר. בתחילת 1998, אמר ברק לעיתונאי גדעון לוי, כי לו היה פלסטיני, גם הוא עצמו "היה שוקל בשלב מסוים להצטרף לאחד מארגוני ההתנגדות".

בתוך כך, נמשכים בימים האחרונים הדיווחים הסותרים על אודות הפיצוץ שאירע בבסיס הטילים הסמוך לטהרן, שגבה את חייהם של 17 חברי משמרות המהפכה האירנים בסוף השבוע. גורם המקורב לשלטונות האירנים אמר ל"גרדיאן" הבריטי כי הפיצוץ היה "מעשה ידיו של המוסד", וגם גורם ביון מערבי אמר דברים דומים לכתב של מגזין "טיים" בירושלים. אמש, צוטט בסוכנות הידיעות האירנית פארס עלי לריג'אני, יו"ר הפרלמנט האירני, מבכירי משטר האייתוללות, והבהיר כי מדובר בתאונה ותו לא. הוא הכחיש בתוקף כי האירוע קשור לניסויים גרעיניים או לטילים בליסטיים, ושלל מעורבות זרה בתקרית.

עוד בנושא
סבא"א: אירן מפתחת ראש נפץ גרעיני הנישא על טיל
בכיר אירני: הפיצוץ בבסיס - תאונה, די לסיפורים
שר הביטחון ברק על הפיצוץ באירן: "כן יירבו"

(עידכון ראשון: 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully