וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל ממליץ: להעלות גיל הפרישה לנשים ל-64

פנחס וולף

15.11.2011 / 11:46

"מנסים ליצור שוויון בין נשים לגברים על גבן של הנשים", אמרה ח"כ גלאון בדיון בוועדת הכספים. הצבעה תתקיים בשבועות הקרובים, ואם תאושר העלאת הגיל - היא תיכנס לתוקפה בינואר

וועדת הכספים קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד בנושא העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64. בסיכום הדיון הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי יקיים הצבעה בעניין בשבועות הקרובים, וכי אם הוועדה לא תקבל החלטה אחרת, גיל הפרישה לנשים יועלה בחודש ינואר.

"העלאת גיל הפרישה לנשים תעלה את הכנסת הנשים בשיעור שבין שמונה לעשרה אחוזים, ואם הן יפרשו בגיל 67 הכנסותיהן יגדלו בשיעור שבין 21-28 אחוזים", טענה קרנית פלוג, המשנה לנגיד בנק ישראל במהלך הדיון. לדבריה, בעבר, בעקבות העלאת גיל הפרישה לנשים ולגברים עלו שיעורי ההשתתפות בשוק העבודה בקרב שני המינים.

עוד באותו הנושא:
קואליציה נגד העלאת גיל פרישת נשים: "מהלך מקומם"
הצעת חוק: להשאיר את גיל הפרישה לנשים על כנו
לאחר 7 שנים: ייבחן גיל הפרישה לנשים

פלוג נימקה את הצורך בהעלאת גיל הפרישה בעובדה שב-30 השנים האחרונות תוחלת החיים לנשים ולגברים עלתה בחמש שנים, כך שנשים חיות בממוצע 86 שנים וגברים חיים בממוצע 83 שנים. לטענתה, גיל הפרישה בישראל נמוך מדי כיום. "במרבית המדינות גיל הפרישה לנשים עומד על 65, כאשר הממוצע הוא 62. אצלנו גיל הפרישה עומד על 62 והוא נמוך. בישראל קיים פער בין נשים לגברים וגם אם הגיל יעלה ל- 64 יהיה פער". פלוג ציינה כי מבדיקה שערכה בנושא עלה כי המגמה העולמית היא של העלאת גיל הפרישה לנשים ולגברים. וכי עד שנת 2050 יהיו רק שלוש מדינות מבין מדינות ה-OECD - טורקיה, פולין ושבדיה, מלבד ישראל (אם הגיל לא ישונה), בהן יהיה פער בין נשים לגברים.

"האוצר רואה רק מספרים"

חברי הכנסת הביעו מורת רוחם מדבריה של סגנית הנגיד. "האוצר הפסיק להתייחס לבני אדם והוא רואה לנגד עיניו רק מספרים, אך המספרים מספרים לנו סיפור עגום: פערי השכר הבלתי נסבלים והאבטלה הגבוהה בקרב נשים מבוגרות", אמרה בדיון ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו). עוד טענה קירשנבאום כי "שוק העבודה לא הוכן להעלאת גיל הפרישה, אך האוצר מעוניין לחסוך כסף על חשבון ציבור הנשים בישראל".

"הנתונים שהציגה פלוג מניפולטיביים. לא השוו את נתוני שוק העבודה בישראל לזה שבמדינות אחרות", אמרה בדיון ח"כ זהבה גלאון (מרצ), "אם הדבר היה תלוי באוצר נשים היו עובדות עד יום מותן". כמו כן טענה גלאון כי "מנסים ליצור שוויון בין נשים לגברים על גבן של הנשים. אנחנו לא מעוניינות בשוויון פורמלי אלא בשוויון מהותי".

בשנת 2004 העביר משרד האוצר, בהנהגת שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, חוק לפיו גיל הפרישה של נשים יועלה מ-60 ל-62 וזה של גברים יועלה מ-65 ל-67. עוד קבע החוק כי בסוף 2011 יעלה גיל הפרישה לנשים פעם נוספת ל-64. כעת, ניטש ויכוח משפטי בין משרד האוצר לוועדת הכספים בשאלה האם הועדה יכולה לעצור את העלאת גיל הפרישה הקרוב, בניגוד לחוק.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully