וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על חוק העמותות: גם בחו"ל קיים חוק סוכן זר

פנחס וולף

14.11.2011 / 12:19

שר החוץ התייחס להצעה להגבלת עמותות השמאל: "כשאתה מקבל סיוע כגוף ממשלתי זר, אתה חייב להירשם כסוכן זר". על הדיווח כי נמנע ממנו ממידע רגיש בימי אולמרט, אמר ליברמן: "שקרים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שני) בוועדת חוץ וביטחון להדים שמעוררת הצעת החוק להגבלת מימון העמותות, לפיה ייאסר על עמותות לקבל תרומה בגובה של יותר מ- 20 אלף שקלים בשנה מישות מדינית זרה. לדבריו, "גם במדינות הכי מתקדמות בעולם קיים חוק הקרוי 'סוכן זר'. כשאתה מקבל סיוע כגוף ממשלתי זר אתה חייב להירשם כסוכן זר". שר החוץ טען: "אני בהחלט חושב שהחקיקה שלנו מקבילה לחקיקה המקובלת, במדינה כמו ארצות הברית, למשל".

באשר לניסיונה של ארצות הברית לגייס את רוסיה לטובת גיבוש סנקציות נגד אירן, אמר ליברמן: "אני מציע שנהיה מודעים למשקל הסגולי שלנו בזירה הבינלאומית. הסוגיה האירנית נידונה כרגע במשולש הגדול בין נשיא ארצות הברית לנשיא סין לנשיא רוסיה. אני חש שתפקידנו פה הוא לא לקלקל ולא להפריע". לדבריו, "אין הרבה מקום באמצע למדינת ישראל. החכמה היא לקחת אוויר, לשתוק ולא לקשקש".

שר החוץ אף התייחס לסוגיית היחסים המתוחים בין ישראל לירדן ואמר כי "הדיבורים על ירדן בתור המדינה הפלסטינית הם דיבורים נגד האינטרס הישראלי ונגד המציאות. הקביעה שירדן היא פלסטין נוגדת את החוק הבינלאומי ואת הסכם השלום שחתמנו עם הירדנים, ופוגעת קשות באינטרסים הביטחוניים של ישראל". לטענתו, "שתי המדינות נהנות מפירות השלום, גם מבחינת היציבות וגם מבחינה כלכלית". עם זאת, הסביר ליברמן כי "אנו מצפים שהשגריר הירדני יוחזר לישראל בהקדם האפשרי, ומצפים גם שבהתאם לאותו הסכם שנחתם בין המדינות יפעלו כל שמונה הוועדות המשותפות בעניינים משותפים".

אחר כך התייחס ליברמן לנעשה ברצועת עזה ואמר כי הודיע לשר החוץ הצרפתי "שאני מוכן להוריד כל מגבלה על רצועת עזה, בתנאי שהצרפתיים ישלחו לכאן את ליגיון הזרים שלהם ולא נערות עם עלה של זית. הבעיה לא תסתיים אם נגיע להסכמה על גבולות 67'. אחרי ההסכם הם ידרשו אוטונומיה בגליל. ישנם גורמים פלסטיניים האומרים זאת במפורש".

לא היה ולא נברא?

בתוך כך, התייחס ליברמן בדבריו לדיווח שפורסם במהלך סוף השבוע האחרון בסוכנות הידיעות AP, לפיו הוסתר מפניו מידע מודיעיני רגיש בעת שכיהן כשר לעניינים אסטרטגיים בממשלתו של אהוד אולמרט. "מדובר בשקרים ועלילות, ואני שמח שגם AP וגם עמיר רפופורט טרחו מיד לפרסם את הבהרות".

במכתב ששיגר אולמרט לשר החוץ, הוא הכחיש את הטענה כי ליברמן מודר ממידע מודיעיני תחת ממשלתו. "הנחיתי את כל גופי המודיעין להעמיד לרשותך, לצורך מילוי תפקידך, את כל המידע המודיעיני, כולל הרגיש ביותר, שעמד לרשות גורמי המודיעין בישראל. כך אכן קרה ומילאת את תפקידך על הצד הטוב ביותר. בשום שלב לא הוטלה מגבלה כלשהי על מסירת מידע מודיעיני", כתב ראש הממשלה לשעבר. הוא הוסיף כי "צר לי על פרסומים שקריים, ואני מאחל לך למלא בהצלחה ובאחריות את תפקידך".

עוד בנושא:
מכה לשמאל: הממשלה תומכת בהגבלת תרומות
גורם מודיעיני מערבי: המוסד אחראי לפיצוץ באירן
אובמה ונשיאי רוסיה וסין: "תגובה משותפת" לאירן

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully