וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מודיעיני מערבי: המוסד אחראי לפיצוץ באירן

המקור אמר לכתב של מגזין "טיים" בירושלים כי אסור להאמין לאירנים שטענו שהפיצוץ הקטלני נגרם מתאונה, ורמז שניתן לצפות לאירועים נוספים מסוג זה. בפיצוץ נהרגו 17 בני אדם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, גדעון צנטנטר, עריכה: גדי וינסטוק
קריינות: אביב אברמוביץ')

נוסף על פיתוח והחדרת תולעת המחשב סטוקסנט וחיסולי מדענים, גורמים רשמיים מייחסים כעת לישראל פעולה קטלנית נוספת שמטרתה לפגוע בתכנית הגרעין האירנית.
מומחה מודיעין מאחת ממדינות המערב מעריך שישראל אחראית לפיצוץ שהיה שלשום (שבת) בבסיס הצבא באירן, שגבה את חייהם של 17 בני אדם. "אל תאמינו לאירנים שזו הייתה תאונה", אמר המומחה למגזין האמריקני טיים. בראיון לכתב השבועון בירושלים, העריך המומחה כי המוסד אחראי לפיצוץ. הוא אף אמר שניתן לצפות שיתרחשו חבלות נוספות, שמטרתן לפגוע בתוכנית הגרעין הצבאית של אירן. לדברי הגורם, "יש עוד כדורים בקנה" (במחסנית, במקור). עם זאת, לא נמסר אם מדובר באיש מודיעין ישראלי או זר.

עוד בנושא
17 בני אדם נהרגו בפיצוץ בבסיס משמרות המהפכה
האם ישראל אחראית גם לווירוס החדש שפגע באירן?
מי מתנכל לאירנים? שרשרת של אירועים מסתוריים
שר הביטחון אהוד ברק על הפיצוץ באירן: "כן יירבו"

מתוך סרטון חובבים המתעד עשן עולה ממקום הפיצוץ בבסיס של משמרות המהפכה סמוך לכפר בידגאנה, ממערב לבירת אירן, טהרן, 12 בנובמבר 2011. AP
עשן מיתמר ממקום הפיצוץ, שלשום. 17 בני אדם נהרגו/AP

אתמול, גם הבלוגר האמריקני ריצ'רד סילברסטיין העלה סברה לפיה המוסד אחראי לפיצוץ. הוא ביסס את טענותיו על דברים שמסר לו, לדבריו, גורם בכיר בישראל המעורה בפרטים. בנוסף, התייחס לפיצוץ שר הביטחון, אהוד ברק. בריאיון לגלי צה"ל, בו נשאל ברק על אודות גודל הנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ, השיב שר הביטחון: "עד כמה הנזק גדול? לא יודע, אבל כן ירבו". לדברי ברק, הוא "אינו יודע" מה גרם לפיצוץ.

אחד ההרוגים - מדען טילים בכיר

אחד ההרוגים בפיצוץ היה חסן טהרני מוקדם, בכיר במשמרות המהפכה. דובר הכוח הצבאי אמר לסוכנות הידיעות הרשמית למחצה "פארס" כי מוקדם היה עסק בפיתוח טילים לטווח ארוך, ואף לימד באוניברסיטת האימאם חוסיין, המזוהה עם משמרות המהפכה. "חברינו היקרים במשמרות המהפכה הזיזו תחמושת באחד ממצבורי הנשק בבסיס כשהפיצוץ אירע", אמר הדובר, רמאזן שריף. לדבריו, הפיצוץ אירע במחסן נשק בבסיס בבידג'נה, סמוך לעיר קראז', כמה עשרות קילומטרים מטהרן. סוכנות הידיעות פארס דיווח בנוסף כי נפתחה ועדת חקירה לבחון את נסיבות הפיצוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully