וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בתוקף: ההסתדרות והאוצר לא הגיעו להבנות

פגישה נוספת שקיימו יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ונציגי האוצר בניסיון למנוע את השביתה הכללית במשק ביום שני הסתיימה ללא תוצאות. עיני: "אין בידי האוצר נתונים כדי לאמוד את הבעיה"

ניסיון נוסף למנוע את השביתה הכללית במשק ביום שני לא צלח. פגישה שקיימו אמש (שבת) יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, והממונה על התקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ, הסתיימה גם היא ללא תוצאות. ברשת ב' של קול ישראל דווח כי בתום הפגישה אמר עיני כי "האוצר לא נסוג מהתנגדותו לשינוי שיטת העבודה של העסקת עובדי קבלן". לדבריו, "אין בידי האוצר די נתונים כדי לאמוד את הבעיה ולהציע פתרונות".

הממונה על התקציבים באוצר, הרשקוביץ, אמר בסיום הפגישה כי "בדיון נעשה מאמץ למפות את הבעיות ולמצוא את הסוגיות שבהן ניתן למצוא פתרונות". הוא הוסיף כי "באוצר מבינים כי ישנם מגזרים הסובלים מקיפוח, כמו עובדי הניקיון, ויש לשפר את שכרם ולהגביר את האכיפה על המעסיקים". טרם נקבע דיון נוסף בעניין ובהסתדרות מבהירים כי השביתה המתוכננת תתקיים במועדה.

ביום חמישי הודיעה ההסתדרות הודיעה כי השביתה במשק בסוגיית עובדי החברות הקבלניות לכוח אדם תחל ביום שני הקרוב. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר שההסתדרות דורשת צמצום משמעותי בהיקף התופעה של העסקת עובדי קבלן במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי-עסקי. האוצר וחלק מהמעסיקים הפרטיים מתחו ביקורת על החלטת הארגון לקיים את השביתה.

השביתה צפויה לשבש בעיקר את השירותים במגזר הציבורי. בזמן השביתה לא יתקיימו המראות מנמל התעופה בן גוריון, נמלי הים לא יפעלו ושירותי הרכבת ישותקו (האוטובוסים יפעלו כרגיל), בתי החולים הציבוריים יפעלו במתכונת מצומצמת, מרפאות שירותי בריאות כללית יהיו סגורות לקהל, וגם משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, משרדי הרישוי, לשכות העבודה ומנהלות האוניברסיטאות יושבתו.

עוד בנושא:
ההסתדרות: שביתה למען עובדי הקבלן מיום שני
ההסתדרות חידשה את איום השביתה הכללית במשק
עיני לנתניהו: ”להקטין תופעת עובדי הקבלן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully