וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בבריטניה: ישראל משפרת יכולתה הגרעינית

לפי דו"ח עצמאי שפורסם ב"גרדיאן", מעצמות הגרעין משקיעות סכומי עתק בשדרוג הארסנל, לקראת "עידן גרעיני חדש ומסוכן". בישראל, נטען, מתמקדים בטווח הטילים ובצוללות. אירן לא הוזכרה

המעצמות הגרעיניות בעולם, ובהן גם ישראל, מתכוונות לבזבז במהלך העשור הקרוב מאות מיליארדי דולרים על שדרוג ושכלול ארסנל הנשק הגרעיני שלהן - כך עולה מדו"ח שהוכן באחרונה על ידי ועדה בריטית עצמאית שחקרה את הנושא, ועיקריו פורסמו היום (שני) ב"גרדיאן" הבריטי.

על פי ה"גרדיאן", החלק בדו"ח שיוחד לישראל הוקדש לתכנונים בירושלים להאריך את הטווח של טילי הקרקע-קרקע מסוג "יריחו", שאמורים לפי הפרסום לשאת ראשי נפץ גרעיניים, כך שיהיו בעלי יכולת שיגור בין-יבשתית (מקובל לייחס יכולת כזו לטיל שהטווח שלו עולה על 5,500 קילומטרים). עוד מציין הדו"ח, כי ישראל מתכננת להרחיב את צי הצוללות נושאות הטילים הגרעיניים שנמצא לכאורה ברשותה. יש לציין כי ישראל אכן מצויה בהליכי תגבור צי הצוללות שלה, הכולל כיום שלוש צוללות "דולפין", בצוללות נוספות הנבנות בימים אלו במספנות בגרמניה. לפי פרסומים זרים, צוללות ה"דולפין" הן בעלות יכולת שיגור טילים בליסטיים בעלי ראש נפץ גרעיני.

את הדו"ח - הראשון מתוך כמה - הכינה ועדה שהורכבה ממומחי גרעין, בהם גם שני שרי הגנה בריטים לשעבר, מלקולם ריפקינד ולורד בראון, עבור "המועצה הבריטית-אמריקאית למידע ביטחוני" (Basic). הוא קובע כי למרות המאמצים העולמיים הגלויים להתפרקות מנשק גרעיני, בפועל, עדויות מצביעות על כך שהעולם נע לעבר "עידן חדש ומסוכן של נשק גרעיני".

חלקים ניכרים מהדו"ח מוקדשים לארצות הברית, שצפויה על פיו להשקיע בעשור הקרוב 700 מיליארד דולרים בנשק גרעיני, ולרוסיה, שתשקיע לפחות 70 מיליארד דולרים במערכות שיגור בלבד. עוד מוזכרות בדו"ח סין, צרפת, הודו, פקיסטן, צפון קוריאה - וגם ישראל. כולן, על פי הפרסום ב"גרדיאן" צפויות להשקיע סכומים עצומים, בעיקר במערכות טילים טקטיות ואסטרטגיות המיועדות לשאת ראשי נפץ גרעינים. בכמה מהמדינות, בהן רוסיה ופקיסטן, אף קובע הדו"ח כי לנשק הגרעיני לא מיועד רק תפקיד של הרתעה, אלא גם של "לחימה בפועל". אירן, אגב, לא הוזכרה בדו"ח.

עוד כותרות בנושא הגרעין:
ראש ממשלת המעבר בלוב: איתרנו נשק גרעיני במדינה
עמוס גלעד: הנחישות הגרעינית של אירן - איום כבד ביותר
נגד תקיפה ישראלית? רוסיה מכרה משבשי מכ"מ לאירן
בישראל בירכו: החלטה על הגרעין בסבא"א, בלעדינו
ישראל הסכימה לדון בגרעין? בירושלים מכחישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully