וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים הפגינו בכיכר: "העם דורש - העם מקבל"

30.10.2011 / 0:01

בתחילת העצרת שלחו המארגנים איחולי החלמה לפצועים מירי הרקטות בדרום. עשרות אלפי המפגינים שהגיעו לכיכר רבין זכו להופעה של שלום חנוך והחמישייה הקאמרית. ליף: "נלחמים על עתידנו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

מארגני ההפגנה נגד יוקר המחיה שנערכה אמש (שבת) בתל אביב, ניסו לשלהב את אלפי האנשים שהגיעו לכיכר רבין בתל אביב בניסיון להחזיר את המאבק החברתי לסדר היום. יוזמת מחאת האוהלים, דפני ליף, נאמה בעצרת ואמרה כי "המסע הזה שבחרנו לקחת בו חלק הוא החשוב לנו, לילדנו, לעתיד שלנו. אבל אנחנו, ואנחנו יכולים להצליח. העם דורש – העם מקבל".

המחאה החברתית - כותרות אחרונות
הפגנות המחאה: עשרות אלפים בכיכר רבין בתל אביב
דפני ליף: "נרעיד את האדמה עד שהמדינה תתעורר"
הסטודנטים אחרי אישור טרכטנברג: "נחריף המאבק ברחובות"

צעדה לכיכר רבין מכיכר הבימה במחאה על יוקר המחיה, באוקוטבר 2011. דרור עינב
"גם מסע של אלף מייל, אומר הפתגם, מתחיל בצעד אחד קטן. אבל אסור לשכוח שיש עוד 999 מייל למסע הזה". תל אביב, אמש/דרור עינב

ליף פתחה את נאומה באיחולי החלמה לפצועים בדרום ובהבעת הזדהות עם התושבים שהתמודדו אמש עם מטח טילים שנורה לעברם מרצועת עזה. "קודם כל, אני רוצה לשלוח המון אהבה וחיזוק לתושבי הדרום. בהרבה מאוד מובנים המחאה הזאת מבטאת את הקושי שלהם". ליף המשיכה ואמרה כי "גם מסע של אלף מייל, אומר הפתגם, מתחיל בצעד אחד קטן. אבל אסור לשכוח שיש עוד 999 מייל למסע הזה. בקיץ עשינו את הצעד הראשון, פתחנו את העיניים, שמענו את חסרי הקול, יצאנו מהבית. ראינו שאנחנו לא לבד בסיפור הזה. הבנו שמדובר במדיניות שכולה נגדנו".

ליף המשיכה ואמרה, כי "כשאנחנו נאבקים על צדק חברתי אנחנו נאבקים על פני המדינה שלנו, ועכשיו צריכים לשאול אותנו האם המסע הזה נגמר? אסור לנו להפסיק ואסור לנו לוותר, ואם המסע הזה לא ימשך צעד אחר צעד – לא עשינו כלום. יותר מזה, נעשה נזק. מה זה יראה לדורות הבאים? שאין סיכוי לשינוי? שכמה הפגנות סוערות מספיקות כדי להשתיק את הציבור בישראל?".

צעדה לכיכר רבין מכיכר הבימה במחאה על יוקר המחיה, באוקוטבר 2011. דרור עינב
"אסור לנו להפסיק ואסור לנו לוותר, ואם המסע הזה לא ימשך צעד אחר צעד – לא עשינו כלום". תל אביב, אמש/דרור עינב

ליף התייחסה לחזרתה של הכנסת למושב החורף ואמרה, כי "השוק אולי חופשי אבל אנחנו לא. ואנחנו חייבים להמשיך, אחרת מה נגיד? ראינו את האופק אבל נבהלנו? כי נוח? זה לא נוח. ביום שני הכנסת חוזרת מפגרה ואני ממליצה לכולם להגיע למחאה שם, אחרי שחברי הכנסת סיימו את מסעות הקניות בשוק החופשי, אלא שהפעם הם חייבים לעבוד עבורנו. רובם טוענים שהם תומכים – שיוכיחו".

ליף הביעה מחאה על היחס שקיבלו לטענתה מנהיגי המחאה מהפוליטיקאים: "המחאה הזאת באמת מרגשת, אבל עלינו להזכיר להם: זו לא דרמה טלוויזיונית סוחפת דמעות, אנחנו נלחמים על עתידנו. פוליטיקאים רבים זוקפים לזכותנו כי המאבק לא אלים. איזה זלזול, האם רק אדם שמגיע לגבול היכולת ופועל באלימות, רק אז יזכה להתייחסות?".

אחד ממובילי המחאה, רגב קונטס, בחר לתקוף את התקשורת במהלך העצרת ואמר כי "יש מהדורות חדשות מוטות. למה? ראש הממשלה מממן את קברניטי ערוץ 1 בעצמו, בקרוב יעבור חוק שיהפוך את ערוץ 1, רשת א' ורשת ב' לשלו. וכמובן שיש לו גם עיתון, כמו מנהיגים אחרים במזרח התיכון. זהו לא כלב השמירה של הדמוקרטיה, אלא של ראש הממשלה בעצמו. אנחנו דורשים את מיליארד השקלים שלנו בחזרה, שלא נראה רק ריאליטי".

בעצרת הופיעו גם הזמר שלום חנוך שאמר עם עלייתו לבמה: "הגיע תורי להופיע עבור המחאה". הזמרת קרולינה הופיעה גם היא בעצרת וכן חברי "החמישייה הקאמרית" שביצעו מערכון מיוחד שנכתב עבור האירוע.

אחת ממובילות המאבק, סתיו שפיר, אמרה בתום העצרת כי "עם ישראל הוכיח הערב שיש לו הרבה יותר תקווה ממה שאפשר לדמיין. אנחנו עקשנים, נחושים וחזקים במה שקשור במחאה החברתית. מבחינתנו זו מלחמת התשה ואנו הולכים לנצח. כואב לנו על המצב בדרום אבל צריך לזכור שזה מאבק ולא פסטיבל. אנחנו נלחמים על הביטחון של כולנו".

(עדכון ראשון: 22:53, 29.10.11)

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • דפני ליף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully