וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף: "נרעיד את האדמה עד שהמדינה תתעורר"

מטה מחאת האוהלים הכריז על הפגנות ענק ברחבי המדינה בשבת הקרובה, בדרישה ל"תקציב חברתי חדש". האם יגיעו המונים, על רקע פינוי המאהלים והפופולריות לה זכה נתניהו בשבועות האחרונים?

צוות המטה של מחאת אוהלים הודיע כי בשבת הקרובה, 29 בחודש, תתקיים הפגנת המונים, כמעט חודשיים לאחר הפגנת ההמונים האחרונה, בה כמעט חצי מיליון איש יצאו לרחובות במחאה על יוקר המחיה. נושא ההפגנה הוא "דרישה לתקציב חברתי חדש לשנת 2012". ביום שלישי האחרון דיברה דפני ליף, ממובילי המחאה, ואמרה כאשר היא פונה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "ביבי, הנוחות שלנו היא בלוף".

המחאה החברתית - כותרות אחרונות
מחאה נוספת בדרך? "לעכב תשלום חשבון חשמל"
דפני ליף במסיבת עיתונאים: "ביבי, הנוחות שלנו היא בלו?ף"
במרצ מבטיחים: 15 הצעות חוק חברתיות במושב החורף
"הרב של הטייקונים" בעד המחאה: "תומך בכל ליבי"

במסגרת האירוע בשבת צפויות להתקיים תשע הפגנות מחאה ברחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת. האירוע המרכזי יתקיים בתל אביב, כאשר ב-20:00 תצא צעדה משדרות רוטשילד פינת כיכר הבימה, שם הוקם המאהל הראשון ב-14 ביולי, וב-21:00 תתחיל העצרת המרכזית בכיכר רבין. במהלך העצרת צפויים להופיע חברי "החמישייה הקאמרית", המתאחדים למערכון מיוחד, פרי עטו של הסופר אתגר קרת, שנמנה על צוות הכותבים המקורי של הסדרה.

במאבק החברתי חלו תמורות רבות מאז שהחל, לפני למעלה משלושה חודשים. מחד, בשבועות האחרונים שוטף את העולם גל מחאות כנגד הקפיטליזם, שהגיע לשיאו ב-15 באוקטובר, בו הפגינו מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאידך, לפני כחודש פונו המאהלים בתל אביב על ידי העירייה, כמו גם מאהלים שונים ברחבי הארץ.

עצרת מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
המונים שוטפים את רחובות תל אביב במחאה על יוקר המחייה בקיץ האחרון/דרור עינב

השבוע פונה מאהל קריית שמונה, עליו כתבה סתיו שפיר, ממנהיגות המאבק, בחשבון הטוויטר שלה, כי הוא "מאהל יקר מפז". פעילים במאהל זועמים על ההחלטה. "אין בכך שום התחשבות ולא ניתן לכך הסבר מוצדק", אמרה דורון הר-שמש, סטודנטית לעבודה סוציאלית במכללת תל-חי, בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריה, "המאהל הפך למוקד תרבות ופעילות והתושבים מחזקים אותנו, למרות כל הקשיים". ממועצת העיר מגיעות אמירות שונות. ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, אמר כי אינו מעוניין "שהמקום יהפוך להתנחלות". חברת מועצת העיר, אתי דוידי, אמרה אף דברים חריפים יותר, "אם הייתי ראש עירייה הייתי מנפיקה צו פינוי מיידי. המאהל כבר לא אפקטיבי. 'זולה' של חבר'ה לא תעלה את הבעיות המרכזיות, בניגוד למה שנוח להם להצהיר".

חרף כל הדברים, הנהגת המאבק לא מראה סימני כניעה. דפני ליף אמרה כי מתוכננות להתקיים הפגנות עד אשר יהיה שינוי מהותי. לדבריה, "נרעיד את האדמה עד שהמדינה תתעורר".

תקציב חברתי חדש

יש לציין כי התמיכה בראש הממשלה ורמת האמון בו, שירדה לאחר שבועות המאבק הראשונים, עלתה משמעותית מאז נאומו של נתניהו באו"ם על רקע בקשת ההכרה במדינה פלסטינית, ועוד יותר לאחר חזרתו של גלעד שליט משבי חמאס. יש בעובדות הללו בכדי ליצור תחושת אי-ודאות בקרב הפעילים בכל הנוגע לכמות האנשים שיגיעו להפגנה הקרובה, ובנוגע לרמת ההתגייסות הציבורית למאבק.

הכנסת צפויה לשוב מפגרת הקיץ בתחילת השבוע הבא, וצוות המאבק הכריז כי ההפגנה שתחול ביום בשבת מהותית במיוחד, בכדי להוכיח לחברי הכנסת שלמחאה החברתית יש יכולת להשפיע גם על הזירה הפוליטית, ולדרוש כי ייפתח תקציב המדינה לשנת 2012 לדיון מחודש. בתוך כך, הודיע מטה המאבק כי ביום שלישי הקרוב, 1 בנובמבר, תתקיים "שביתת העם" – והוציא קריאה לאנשים פרטיים ולבתי עסק להצטרף לשביתה.

המחאה החברתית - דעות
שובו לרחובות, צריך לשמר את ההרתעה
רגב קונטס: חוזרים לחיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully