וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט על חזרת גלעד: "חווינו לידה מחדש של בן"

אריאל נוי

19.10.2011 / 0:26

אביו של החייל שחזר לביתו לאחר חמש שנים בשבי חמאס, הודה במסיבת עיתונאים לפעילים שליוו את המשפחה וסיפר כי לדברי גלעד, השנים הראשונות בשבי היו קשות בהשוואה לשנים האחרונות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: טל רזניק)

משפחת שליט נשמה אמש (שלישי) סוף סוף לנשום לרווחה: לאחר למעלה מחמש שנים בשבי חמאס, גלעד שליט, חזר לביתו ולמשפחתו שבמצפה הילה. במהלך מסיבת עיתונאים, אמר אביו של גלעד, נעם שליט, כי "חווינו לידה מחדש של בן" וסיפר כי לדברי גלעד, השנים הראשונות בשבי היו קשות יותר מהשנים האחרונות בהן זכה להתעדכן בחדשות מהעולם בחוץ.

גלעד שליט חזר הביתה - כותרות אחרונות
גלעד שליט נפגש עם משפחתו לראשונה לאחר שחרורו
גלעד שליט שב לישראל: תמונות ראשונות
המראיינת של גלעד שליט: מקווה שלא כפו עליו לדבר
סרקוזי: "הקלה גדולה, מזמין את שליט לצרפת"

"הוא מספר שבתחילה התייחסו אליו בצורה קשה אבל בעיקר בשנים האחרונות היחס כלפיו השתפר", סיפר שליט. "הייתה לו אפשרות לשמוע רדיו וגם טלוויזיה בהגבלות, בעיקר תחנות ערביות". נעם סיפר כי עם הגעת המשפחה למצפה הילה, הם אכלו יחדיו ארוחת ערב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נועם שליט במסיבת עיתונאים מחוץ לביתו אחרי החזרת בנו גלעד שליט, אוקטובר 2011. אדריאן הרבשטיין
נעם שליט, הערב במצפה הילה/אדריאן הרבשטיין

שליט המשיך ואמר, כי "כמו שבטח ראיתם אנחנו היום מסיימים מסע ארוך ארוך ומתיש שהחל ביוני 2006 ומסתיים לאחר ארבע שנים וארבעה חודשים באוקטובר 2011. גלעד חזר הביתה אחרי מאבק מתיש וארוך וכמו שציינתי מאבק בחומות בצורות, מאבק בתחנות רוח, אבל בסופו של דבר הצלחנו להחזיר אותו הביתה וכמו שראיתם היום הוא חזר וירד במדרגות שאותן עזב, נכנס הביתה, נכנס בדלת שממנה יצא לפני 1,942 יום".

שליט סיפר על מצבו הרפואי של גלעד ואמר: "גלעד מרגיש טוב. הוא סובל ממספר פציעות קלות שסחב אותן עקב חוסר טיפול מתאים. פציעות של רסיסים וכן השלכות של חוסר באור שמש. הוא עבר בדיקות רפואיות מקיפות על ידי צה"ל. גלעד שמח להיות בבית מטבע הדברים קשה לו להיחשף לציבור רחב להרבה אנשים, עקב העובדה שהוא היה בבידוד כל כך הרבה ימים ושנים".

שליט אמר כי בנו צפוי לעבור תהליך ארוך של שיקום והביע תקווה כי הוא יהיה מהיר וכי בנו יוכל לחזור לחיים רגילים. "היום אנחנו יכולים להגיד שחווינו לידה מחדש של בן", אמר נעם. "אני רוצה להודות לכל הקהל שהתאסף פה היום ובא לתמוך ולקבל את פניו של גלעד בצורה כל כך חמה ותומכת. לצערי גלעד לא יכול לצאת, אבל הודות לקפטן של היסעור שהביא אותנו והסכים לעשות שני יעפים מעל המצפה, גלעד עמד בדלת, הסתכל למטה ונופף לשלום. הוא ראה את כל התמיכה של האנשים בתוך היישוב ומסביבו. אנחנו מודים לכל הציבור הרחב, לכל הציבור שתמך לאורך כל הדרך ולפעילים המסורים שהיו איתנו ונמצאים איתנו הערב, ליוו אותנו עד התחנה האחרונה פה במצפה הילה. רוצים גם להודות לגורמי הצבא והמשטרה שהביאו בהצלחה את המבצע הזה לסייומו, וגם לבסיס תל נוף שאירח אותנו ודאג לכל הצרכים הראשונים של גלעד".

"מקווים שתאפשרו לנו לחזור לחיים נורמלים"

נעם המשיך ואמר: "אנחנו מודים גם לממשלת ישראל. גם לנו העסקה הזאת לא קלה, אתמול עמדנו בבג"ץ מול משפחות שכולות רבות, אנחנו מבינים את כאבן ומבינים את המחיר שמשלמים עבור השחרור של גלעד. אנחנו מקווים שכל הקהל והתקשורת תבינו אותנו ותאפשרו לנו לחזור לחיים נורמלים כמה שיותר מהר".

נעם נשאל מה אמר לגלעד כאשר פגש בו לראשונה ואמר: "כשפגשתי את גלעד לא אמרתי הרבה, רק חיבקתי אותו. אמרתי 'ברוך הבא', כמו שאביבה ואחיו ואחותו עשו. גלעד הופתע, הוא יצא מאיזשהו בור או מרתף חשוך ויוצא להמולה כזאת, אני בטוח שהוא מופתע ומעריך את התמיכה הרחבה כשהגיע ליישוב".

לאחר יום עמוס, הגיעה אחר הצהריים משפחת שליט אל ביתה שבגליל המערבי. לאחר שנחתו במקום סמוך ליישוב, הוסעו בני המשפחה לביתם כשהם מלווים בכלי רכב משטרתיים. בכניסה ליישוב, המתינו להם מאות בני אדם כשהם מנופפים דגלים וזורקים פרחים לעבר השיירה. עם עצירת השיירה מול בית המשפחה, ירד גלעד מהרכב כשהוא נראה נרגש, הוא נופף לשלום לקהל שהקיף אותו ונכנס לביתו. לאחר יותר מחמש שנים, זוכה כעת גלעד לראשונה להיכנס לביתו, לשכב במיטתו ולאכול את מטעמיה של סבתו, יעל, שוויתרה על המפגש המשפחתי בבסיס תל נוף כדי לבשל עבורו את האוכל שהוא אוהב - ספגטי ושניצלים.

(עדכון ראשון: 18:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully