וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפה הילה: מחסומי משטרה והכנות לחגיגות "צנועות"

קובי מנדל

16.10.2011 / 9:15

תושבי מצפה הילה מתקשים לכבוש את השמחה לקראת חזרתו של גלעד שליט, אולם מבהירים כי לא יקיימו חגיגות ראוותניות על מנת שלא לפגוע במשפחות השכולות שרוצחי יקיריהן ישתחררו בעסקה

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ביישוב מצפה הילה שבצפון אמנם מתרגשים מאוד לקראת חזרתו הצפויה של בן היישוב גלעד שליט שהוחזק בשבי חמאס בחמש השנים האחרונות, אולם עם זאת, מדגישים התושבים כי לא יקיימו במקום חגיגות גדולות. זאת על מנת שלא לפגוע ברגשותיהן של משפחות נפגעי הטרור שרוצחי יקיריהן ישוחררו בעסקה. "אנחנו ערים למחיר הכבד ולהחלטה הכבדה ובעיקר לכאבן של המשפחות נפגעות הטרור שרואות את הרוצחים משתחררים וכואבות כאב גדול. אנו מחבקים אותם ושותפים לכאבן ולכן בשום פנים ואופן לא נחגוג חגיגות כאלה שרק יגדילו את כאבן", אמר הבוקר (ראשון) לוואלה! חדשות אמיר גור לביא, תושב המצפה וחבר במטה המאבק לשחרור שליט.

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות
שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים
פעילי ימין פלשו לחצר בית השר נאמן: "הדם על ידיך"
עתירה נגד העסקה: "לא לשחרור סיטונאי של רוצחים"
גלעד שליט יוכר כנכה צה"ל מיד עם חזרתו לארץ
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל

הכנות במצפה הילה לקראת הגעתם של משפחת שליט, אוקטובר 2011. ג'יליס
תושבים יחכו לגלעד בצדי הדרך והוא יחלוף על פניהם ברכב/ג'יליס

ביישוב הקטן חוששים מהתנפלות של המונים מחד, ומאידך מבינים את הישראלים הרבים שרוצים לחלוק את השמחה עם משפחת שליט. עם זאת, הם מדגישים כי היישוב צר מלהכיל את ההמונים ולכן משטרת ישראל תקבע מי יוכל ומי לא יוכל להיכנס ליישוב. "לצערנו, לא כל התומכים וכל אלו שמבקשים לברך יוכלו להיכנס ליישוב ומקווים שבהמשך כל מי שיחפוץ בכך יוכל להגיע ליישוב ולבקר בו", אמר גור לביא. "אנחנו מתכוונים לשמור ובהקפדה יתרה על הצרכים של גלעד בשובו ועל צרכי המשפחה ונעשה זאת. גלעד שליט יתקבל באופן שהוא צריך להתקבל. אני חייב לבוא ולומר שאנחנו כמטה וגם המצפה ובמיוחד המשפחה - אין לנו עניין בחגיגות עם שובו של גלעד".

במקביל, ממשיכים התושבים בהכנות לקראת בואו של גלעד. בכניסה ליישוב כבר הוצבו שוטרים והכביש המוביל לתוך היישוב נחסם על ידי המשטרה והמעבר בו מותר רק לתושבים ולעיתונאים. בצומת המוביל לרחוב בו מתגוררת משפחת שליט עובו המחסומים וכן הוקמה במקום במה קטנה והונחו מספר כיסאות. כמו כן, שוטרים ממשמר הגבול הוצבו במקום והכניסה לבית המשפחה נחסמה על ידי המשטרה. קצין בדרגת סגן אלוף וקצינה בדרגת סגן הגיעו הבוקר למצפה הילה ועדכנו את בני המשפחה בפרטי העסקה האחרונים.

"בני המשפחה עדיין לא נמצאים במצב של שקט והשלמה עם העובדה שגלעד חוזר הביתה כי החשש עדיין מקנן", סיפר יו"ר מטה המאבק שמשון ליבמן. "עד הרגע שזה יהיה אמתי והם יוכלו לגעת בו עדיין הדברים יהיו בבחינת חשש יחד עם זאת הם מקבלים כל כך הרבה תמיכה והרבה מאוד אנשים מגיעים לכאן".

"מבינים את השמחה, מבקשים להתאפק"

ליבמן הוסיף כי "הם מקבלים הצעות והמלצות מקצועיות בעניין זה, וזה בינם לבין אנשי המקצוע כמו פסיכולוגים ואנשי הצבא שמלווים אותם. שוחחתי איתם על אופי קבלת הפנים עם הגעתו למצפה. המצפה וכל מי שבתוך העניין לא מצפים לראות את גלעד פיזית או לגעת בו. אנו מבינים שנכון לו להגיע עם הרכב, לעבור על פני הקהל שיעמוד פה עם דגלי ישראל לכל אורך הדרך ולהיעלם לתוך הבית יחד עם המשפחה". כשנשאל ליבמן מה יאמר לגלעד כשיראה אותו לראשונה אמר: "אני לא מכיר את גלעד בעברו. אני יכול לומר שאני לא בטוח שאגיד לו משהו. אני אחבק אותו חיבוק ארוך ואני חושב שאסתפק בזה וביום מן הימים כשהוא יהיה פנוי אני אעשה עימו היכרות".

יו"ר ועד מצפה הילה, מור תרזי, אמר הבוקר כי אמש נערכה ישיבה של נציגי היישוב כדי לקדם את ההיערכות לקראת חזרת גלעד שליט. "אנחנו עדיין לא יודעים הרבה באשר ללוח הזמנים וממתינים למידע מצה"ל. אנחנו מבינים את השמחה הרבה, אבל מבקשים מעם ישראל עוד קצת להתאפק". תרזי ציין עוד, כי החגיגה הגדולה תיערך לא ביום חזרתו של שליט, אלא במועד אחר.

שליט צפוי להגיע ביום שלישי לבסיס חיל האוויר במרכז הארץ שם יתקבל על ידי בני משפחתו, נציגי הצבא וראש הממשלה בנימין נתניהו. גורמים מדיניים בירושלים הדגישו שבמקום ייערך טקס קצר בלבד כיוון שהמטרה היא שגלעד שליט יגיע לביתו כמה שיותר מהר. עוד מסרו הגורמים, כי נציג ראש הממשלה דוד מידן יצא כבר אמש לקהיר כדי "לסגור קצוות אחרונים". הגורמים ביקשו להדגיש כי עסקת שליט היא "פחות גרועה" מעסקת ג'יבריל במסגרתה שוחררו בשנת 1985, 1,015 מחבלים. לטענתם, חמאס התגמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully