וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גלעד ייפגש לראשונה עם הוריו בבסיס במרכז הארץ"

גורמים ביטחוניים העריכו כי שליט יפגוש את הוריו בבסיס במרכז הארץ, ובהתאם למצבו, יוחלט אם להעבירו לדירה במרכז או להחזירו לביתו במצפה הילה. הרמטכ"ל עדכן את המשפחה בהתפתחויות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

לקראת חזרתו המתוכננת של גלעד שליט מהשבי, הגיע אמש (חמישי) הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ לביתם של בני משפחת שליט במצפה הילה. גנץ הגיע למקום בליווי ראש אכ"א אלוף אורנה ברביבאי ובליווי וראש מחלקת נפגעים בצה"ל. בפגישה דנו הצדדים בפרטים הסופיים הנוגעים למקום בו יפגוש גלעד את הוריו נעם ואביבה. על פי הערכות ראשוניות של גורמים בצה"ל, נעם ואביבה יפגשו את גלעד בבסיס צבאי במרכז הארץ ובהתאם למצבו, יחליטו אם לחזור למצפה הילה או להישאר איתו בדירת מגורים באזור המרכז. עם צאתם של הרמטכ"ל ונעם שליט מהפגישה, אמר האחרון כי "אין כרגע פרטים חדשים". על פי דיווח בערוץ 10, הרמטכ"ל ביקש מבני מהמשפחה שלא לפרסם את תוכן הפגישה.

גלעד חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!
השר יעלון: "עסקת שליט תביא לרצח מאות ישראלים"
האחראים לפיגוע בדולפינריום ובסבארו ישוחררו בעסקה
שוביו של שליט סיפרו לו על השחרור הצפוי
גרמניה מצרים או דווקא טורקיה: למי יש להודות על העסקה?

במצפה הילה מתכוננים לשובו של גלעד שליט. ברני ארדוב
מצפה הילה, היום/ברני ארדוב

האם אתם בעד או נגד העסקה? הצביעו בפייסבוק

פרטי העסקה הסופיים צפויים להיסגר ביום שבת. גורמים במערכת הביטחון ייפגשו אז עם גורמי מודיעין מצריים, על מנת לסכם על רשימת השמות המלאה והסופית של 450 האסירים שישוחררו בשלב הראשון, עליה עובדים בקדחתנות בשירות הביטחון הכללי. לאחר תיאום הרשימה עם אנשי חמאס בתיווך מצרי, תתפרסם הרשימה בפומבי כדי לאפשר לציבור הישראלי להגיש עתירות נגד העסקה לבג"ץ ולקיים דיונים משפטיים בנושא. גורם בכיר במערכת הביטחון אמר, כי בפגישה אמורים הצדדים לתאם את המועד המדויק בו יוחזר שליט ואת מיקומו.

לאחר תיאום המועד ואישור משפטי, יחתמו האסירים המשוחררים טרם זמנם על מסמך בו יצהירו כי לא יעסקו בעתיד בטרור. ראש שירות הביטחון הכללי יורם כהן הסביר כי מסמך זה יוכל לשמש בעתיד כקלף מיקוח וכבסיס משפטי כדי למנוע את חזרת האסיר לביתו במידה וגורש, או כדי למנוע את יציאתו לחו"ל למשך תקופה העולה על הטווח שהוצהר בעסקה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עדכון ראשון: 21:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully