וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט שבה הביתה: "שמחים לחזור, מחכים לגלעד"

קובי דוד

13.10.2011 / 0:00

בני הזוג שליט נפרדו מהמאהל ששימש להם בית בשנה האחרונה ומהפעילים שתמכו בהם לכל אורך הדרך וחזרו לביתם שבצפון, שם יחכו לשובו של גלעד. "מחכים לראות אותו ולסגור מעגל", אמר נעם

אבי כהן

(צילום: אבי כהן וערוץ 1, עריכת וידאו: טל רזניק)

לאחר חודשים רבים במאהל מטה המאבק בירושלים, חזרו אמש (רביעי) נעם ואביבה שליט, הוריו של החייל החטוף גלעד שליט, לביתם שבמצפה הילה. בני המשפחה יכינו את הבית לשובו של גלעד, שצפוי להשתחרר במסגרת העסקה שאישרה הממשלה, כבר בשבוע הבא.

עסקת שליט- כותרות אחרונות
מאחורי הקלעים: כך אושרה עסקת שליט בממשלה
משפחת שליט בבית הנשיא: מקווים שגלעד ישתקם
ראש השב"כ: "זו העסקה הטובה ביותר שהיה אפשר לקבל"
שב"ס החל להיערך לשחרור האסירים בעסקת שליט

נעם ואביבה התקבלו במקום על ידי פעילים, עיתונאים וצלמים רבים, וסירבו לדבר עם התקשורת. הפעילים שרו עם בואם של בני המשפחה: "הבאנו שלום עליכם" וזרקו לעברם סוכריות. נעם ואביבה סירבו להתראיין ונעם רק הסכים לומר: "אנחנו שמחים לחזור הביתה ונשמח עוד יותר כשגלעד יחזור הביתה כשהוא יירד במדרגות ונסגור מעגל. זה יותר מחמש שנים שגלעד יצא מפה ליחידה שלו".

מיקי גולדווסר, אמו של אהוד גולדווסר שנהרג במלחמת לבנון השנייה, הגיעה אף היא לבית משפחת שליט. גולדווסר סיפרה בהתרגשות על המתח והציפייה מאז נודע שעסקת שליט יוצאת לדרך. "ברגע שזה נודע לא נותרו לי מילים לתאר את גודל ההתרגשות. מדובר בלידה מחודשת לאחר רגעים קשים וימים ארוכים. אני מאמינה שמשפחת שליט תהיה מספיק חזקה כדי לקבל את גלעד בכל מצב, ולנהל איתו את השגרה היומיומית. אני סומכת על הגורמים האחראים על העסקה שידעו לטפל בגלעד בסבלנות רבה". גולדווסר הוסיפה, כי "חשוב לי לציין במעמד זה שלולא ההקרבה של כל עם ישראל כל זה לא היה קורה".

"שמחה שלא ניתן לתאר במילים"

למקום הגיע גם עזאם עזאם ששוחרר מהשבי המצרי לאחר שמונה שנים. "מדובר ביום חג למדינת ישראל. כולנו מחכים לגלעד בקוצר רוח. מהרגע שנודע לי על העסקה אני לא מפסיק להתרגש ולהתפלל לאלוהים שגלעד יגיע בריא ושלם. זו שמחה גדולה שאני לא יכול לתאר במילים". עוד סיפר עזאם, כי הרגע הזה מחזיר אותו לתקופה בה הוא שוחרר. "לא האמנתי שאני משתחרר עד שדרכתי על אדמת ישראל. הגעתי לכאן לחבק את נעם ואביבה. לפני חמש שנים והיום הגעתי כדי לסגור מעגל וכדי להוריד דמעות של אושר".

בני הזוג שליט הגיעו מוקדם יותר אתמול בפעם האחרונה למאהל בירושלים, שם נפרדו מהפעילים הרבים שליוו אותם בחמש השנים האחרונות. "היה לנו יום עמוס ומרגש. נפגשנו עם הנשיא, עם שגריר צרפת, ואנחנו עכשיו בדרכנו למצפה הילה, ומקווים להחזיר את גלעד במהרה לחיים".

אביבה אמרה שתתגעגע לפעילים שליוו אותה במשך חמש שנים והודתה להם. אביבה אמרה, כי "היו כאלו שעזבו וחזרו, אבל כולם תמיד נשארו איתנו ועכשיו אני מקווה שהפעילים יבואו לבקר אותנו במצפה הילה".

עם צאתם מהמאהל לביתם שבצפון, ליוו את נעם ואביבה מאות פעילים בריקודים ובשירה וקראו: "אני חוזר הביתה". למאהל הגיע גם הרב הראשי לישראל יונה מצגר, שבירך את בני משפחת שליט על אישור העסקה.

(עדכון ראשון: 12/10/11, 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully