וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט על העסקה: "זה הרגע שחיכינו לו"

אריאל נוי

11.10.2011 / 19:51

ראש הממשלה בישר למשפחתו של החייל החטוף על העסקה לשחרורו. "מתחילת הקדנציה אני מחכה לשיחה הזאת", אמר נתניהו. אביבה שליט: "חווינו כל כך הרבה אכזבות בעבר, כך שאני עדיין זהירה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שלישי) למשפחתו של החייל החטוף גלעד שליט על העסקה שנחתמה לשחרורו. נתניהו שוחח עם משפחת שליט ואמר: "מתחילת הקדנציה אני מחכה לשיחה הזאת כדי לבשר לכם את הבשורה הזאת". אמו של גלעד, אביבה שליט, אמרה לוואלה! חדשות בעקבות העסקה, כי "אני אשמח רק כאשר אראה את בני. חווינו כל כך הרבה אכזבות בעבר, גם בתקופת ממשלת אולמרט, כך שאני עדיין זהירה. הטלפון לא מפסיק לצלצל ואנשים מבקשים לשמוע פרטים". אביו של גלעד, נעם שליט, אמר כי "זה הרגע שחכיתי לו. אנחנו מעודכנים במגעים, אך לא יודעים דבר מעבר למה שפורסם בתקשורת. נמתין לראות מה יהיו ההתפתחויות".

המגעים לשחרור שליט - כותרות אחרונות
הושגה עסקה לשחרור גלעד שליט, הממשלה מתכנסת לאשרה
דיווח: השליח הגרמני דן במצרים בעסקת שליט
"המשא ומתן לשחרור שליט יתחדש לאחר עיד אל-פיטר"
נעם שליט: "כל חייל מופקר, ערכי הערבות אינם"

צבי שליט סבו של גלעד, אמר כי "אנחנו בביתנו בצפון, צופים בחדשות ומקווים שהעסקה תצא לפועל". יואל מרשק, אחד מפעילי מטה המאבק, הוסיף כי "אם אכן תתקבל ההחלטה, סביר להניח שהמהלכים לביצוע העסקה ייערכו עד תחילת נובמבר". לדבריו, "יש מקום לפרק את מאהל המחאה כדי להביע אמון במהלך".

הדיווחים על העסקה שהושגה התקבלו מוקדם יותר הערב. רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי הושג הסכם בין ישראל לחמאס על שחרורו של החייל החטוף, שתצא לפועל ככל הנראה בימים הקרובים. מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר, כי שרי הממשלה הוזמנו בבהילות לפני כשעתיים לישיבת ממשלה דחופה וחשאית שתחל בקרוב, ככל הנראה כדי לאשר את העסקה. עוד נמסר, כי "נפתח חלון הזדמנויות קצר מועד להחזרת גלעד שליט". גורם המקורב לעסקה אישר את הפרטים.

לפי דיווחים זרים ישראל תשחרר 1,000 אסירים בתמורה לשליט, מתוכם כ-200 לא יורשו לחזור לגדה המערבית. על פי הדיווחים, רק 15 מתוך 60 האסירים הנחשבים "כבדים" ישוחררו. חמאס לא הוציא הודעה רשמית על קיום העסקה, אך אישר לרשת "אל ג'זירה" כי העסקה תצא לפועל בימים הקרובים. בכיר הארגון מחמוד א-זהאר אמר, כי "ברגע שתושג עסקה, נכריז על כך באופן רשמי". חאלד משעל צפוי לשאת הלילה נאום ובו יפרט את פרטי ההסכם.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully