וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוב ביקש מהמתמחים: השהו ההתפטרות

פנחס וולף

5.10.2011 / 19:30

ראש הממשלה חזר ודרש מהמתמחים שלא להתפטר כמתוכנן מחר בבוקר, כדי לאפשר בחינת הצעות לשיפור תנאי העסקתם. מוקדם יותר סירב בית הדין לעבודה להקדים הדיון על ההתפטרות ממחר בצהריים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש הערב (רביעי) שוב מהרופאים המתמחים לתת שהות של כמה ימים להתפטרותם המתוכננת למחר בבוקר, כדי לאפשר בחינת הצעות לשיפור תנאי העסקתם. מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה מבין את מצוקתם של המתמחים, וקורא למצות את המשא ומתן: "זהו צעד חיוני לטובת מערכת הבריאות הציבורית, לרופאים ולחולים בישראל".

מוקדם יותר הודיעה נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, כי היא דוחה את בקשת המדינה לקיים דיון דחוף בהתפטרות המתמחים הצפויה להיכנס לתוקפה מחר בשעות הבוקר. ארד טענה בפסיקתה כי דיון נוסף בנושא יתקיים, כפי שתוכנן, מחר בשעה 14:00 בצהריים, ובינתיים ימשיכו הצדדים במשא ומתן ויגישו בשעה 10:00 עדכון לבית הדין לגבי התקדמות, אם תהיה כזו. כזכור, בית הדין קבע לפני יומיים כי על המתמחים להתייצב במקום העבודה גם לאחר כניסת התפטרות לתוקפה, כל עוד בית הדין לא קובע אחרת. בשלב זה לא ברור כיצד ינהגו המתמחים בעקבות הודעת בית המשפט.

עוד על התפטרות המתמחים
מתמחים ב-6 בתי חולים החליטו לא לדחות ההתפטרות
נתניהו ביקש מהמתמחים: המתינו עם ההתפטרות
המתמחים דחו את התפטרותם ב-48 שעות

ראש הממשלה נפגש עם נציגי הרופאים המתמחים, אוקטובר 2011. מגד גוזני
יחכו לדיון בבית הדין? נציגי הרופאים המתמחים מגיעים לפגישה עם נתניהו/מגד גוזני

בבקשת המדינה נטען כי ההתפטרות של המתמחים הינה צעד מאורגן ומתוזמן של המתמחים כחלק מהמאבק לשיפור תנאי עבודתם ושכרם וכי מדובר בהמשך "לצעדים ארגוניים אסורים אשר ננקטו על ידי הרופאים המתמחים" וכי מדובר ב"שביתה בלתי חוקית ואסורה".

האוצר התחייב להעסקה "פול טיים"

קודם לכן הסתיימה פגישה בין נציגי המתמחים לממונה על השכר באוצר, אילן לוין. לדברי משרד האוצר, לוין הציג למתמחים מתווה בו ישנה התייחסות לבעיות נקודתיות אשר ניתן למצוא להם פתרון מבלי לחרוג מההסכם הכללי שהושג בין ההסתדרות הרפואית למדינה. כך למשל, לוין התחייב שהמדינה תתחייב למתווה העסקה "פול טיים" – בבתי החולים למתמחים צעירים, דבר שאמור להמריץ את הרופאים להשקיע יותר בבתי החולים הציבוריים על חשבון פרקטיקה פרטית. כמו כן, הממונה על השכר הצהיר כי משרד האוצר מוכן כבר עכשיו למצוא פתרונות לבעיות שכבר זוהו כגון: יום מנוחה שבועי, בחינה נוספת של נושא ההסעות למקום העבודה ומנגנוני אכיפה לקיום שש תורנויות בלבד בחודש, כפי שהתחייבו לו בהסכם עם ההסתדרות הרפואית.

(עדכון ראשון: 17:50)

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully