וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שכטמן: "יום גדול, אך אני לוקח את זה בקלות"

קובי מנדל

5.10.2011 / 14:25

הישראלי שהתבשר היום כי זכה בפרס נובל לכימיה דיבר במסיבת עיתונאים שנערכה בטכניון. לדבריו, "החגיגה היא לא רק לטכניון ולישראל, אלא גם למדע ולאלפי מדענים". פרס: "הבאת מתנה"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: אבי כהן, רויטרס, לשכת העיתונות הממשלתית; עריכת וידאו: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

"זו חגיגה לא רק לטכניון ולישראל, אלא גם למדע" - כך אמר אחר הצהריים (רביעי) הפרופ' הישראלי דן שכטמן בן ה-70, שהוכרז היום כזוכה בפרס נובל לכימיה לשנת 2011 על מחקריו בתחום הגבישים הקווזיפריודים - "כמו-מחזוריים".

עוד על זכייתו של דן שכטמן בפרס נובל
נתניהו לזוכה בנובל: "כל ישראלי שמח, כל יהודי גאה"
הישראלי דן שכטמן מהטכניון זכה בפרס נובל לכימיה
נובל עשירי לישראל: כל הזוכים בפרס היוקרתי

במסיבת עיתונאים לרגל הזכייה שהתקיימה בטכניון, שם ניהל שכטמן את מחקרו, אמר הזוכה המאושר, כי "החגיגה היא לא רק לטכניון ולישראל אלא גם למדע ולאלפי מדענים שחוקרים את הנושא שאני פיתחתי. אני בטוח שגם הם רואים בפרס הישג שלהם והוא מגיע להם, מפני שבלי אלפי מדענים לא היה המדע במקום שהוא היום".

שכטמן הודה למספר מעמיתיו במדינות שונות בהן צרפת וארצות הברית. "אני רוצה להודות להרבה מאוד מדענים שתרמו בשטח הזה. אני מודה לטכניון. בשנה הבאה ימלאו 50 שנה לקשר שלי עם הטכניון. אני רוצה להודות כמובן למשפחתי, לאשתי ציפי ולנכדיי, תשעה במספר. אני חושב שזה יום גדול לי אישית, אבל אני לוקח את זה הכי בקלות אם אני בוחן את ההתרגשות סביבי. זהו יום גדול למדע".

שכטמן ענה לשאלות העיתונאים וסיפר על החזרה לשגרת היומיום והמברכים שהתקשרו עם היוודע דבר הזכייה: "התקופה הקרובה תהיה סוערת, אבל זה שום דבר. אחזור לשגרה מהר ככל שאוכל. אני מרצה וחוקר בטכניון והחיים יחזרו לקדמותם מהר יחסית, אני מניח. עד עכשיו התקשרו הרבה מאוד אנשים. הראשונים היו בעיקר עיתונאים מרחבי העולם. התקשרו גם ראש הממשלה ושר החינוך".

איזה זוכה פרס נובל הביא הכי הרבה כבוד לישראל?

"הענקת מתנה אדירה למדינת ישראל"

נשיא הטכניון, פרץ לביא, נאם גם הוא באירוע ואמר: "היום הוא יום חג לטכניון ולמדינת ישראל, אך ההישג הוא הישג אישי. אין ספק שהטכניון חוגג היום וכך גם מדינת ישראל. נדיר שמוסד זוכה בשלושה פרסי נובל ולטכניון יש כיום שלושה חתני פרס נובל".

אשתו של שכטמן, ציפי, סיפרה במסיבת העיתונאים על ההתרגשות שאחזה בה: "זו ההרגשה נפלאה. אני כה במבוכה ומבולבלת כך שאני לא יודעת כיצד להסביר את רגשותיי כרגע".

לפני מסיבת העיתונאים התקשר אל שכטמן נשיא המדינה, שמעון פרס ואמר: "הבאת היום מתנה אדירה למדינת ישראל. זה מפתיע, זה מבטיח, זה מעורר תקווה", אמר פרס, "אתה העשירי במניין. אין הרבה מדינות בעולם שזכו בפרס מרשים כזה. זה גם יום גדול לטכניון מפני ששלושה מתוך העשרה באו מהטכניון". פרס הוסיף, כי "אני לא יודע בדיוק במה אתה עוסק, אבל הבנתי שזה ביהלום. היום אתה היהלום שבכתר. בשם עם ישראל, אני רוצה להצדיע לך ולהגיד לך כמה שאנו גאים ואיזו מתנה נהדרת הענקת למדינת ישראל". שכטמן הודה לנשיא ואמר: "מר פרס, תודה רבה. אני רוצה לומר לך שאני מעריך מאוד את פועלך למען מדינת ישראל בעבר, בהווה וגם בעתיד".

שכטמן הוא פרופסור להנדסת חומרים בטכניון, חבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, וחבר האקדמיה הלאומית האמריקאית להנדסה. בעברו זכה שכטמן בפרסים על גילוייו בהם פרס רוטשילד להנדסה ב-1990, פרס ישראל לפיזיקה תשנ"ח, פרס וולף ב-1999, פרס אמינוף של האקדמיה השבדית למדעים בשנת 2000 ופרס אמ"ת בשנת 2002.

לשכטמן תואר ראשון, שני ושלישי מהטכניון, בהנדסת חומרים. בשנים 2008-2003 היה חבר ועדת ההיגוי של "היוזמה למחקר יישומי בחינוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully