וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובל עשירי לישראל: כל הזוכים בפרס היוקרתי

זכייתו של פרופ' שכטמן בפרס נובל לכימיה מעלה את מספר הישראלים שזכו בפרס לעשרה. מש"י עגנון ועד עדה יונת - רשימת כל הזוכים שהביאו כבוד לישראל

פרופ' דן שכטמן מהטכניון בחיפה, זכה היום (רביעי) בפרס נובל לכימיה לשנת 2011, על מחקריו בתחום הגבישים הקווזיפריודים - "כמו-מחזוריים". לפני שכטמן, זכו שלושה ישראלים שונים בפרס נובל בתחום הכימיה. הראשונים שעשו זאת היו אברהם הרשקו ואהרן צ'חנובר, שזכו בפרס ביחד עם אירווין רוז, בשנת 2004. הרשקו וצ'חנובר קיבלו את הפרס "על גילוי אחד מהתהליכים המחזוריים החשובים ביותר בתא שמאפשר את פירוק החלבונים".

איזה זוכה פרס נובל הביא הכי הרבה כבוד לישראל? הצביעו בפייסבוק

עוד על פרס נובל 2011
הישראלי דן שכטמן מהטכניון זכה בפרס נובל לכימיה
זוכי פרס נובל לפיזיקה: חוקרי הסופרנובה
הוכרז כזוכה בפרס נובל - אבל מת ביום שישי

אחריהם, בשנת 2009, זכתה פרופ' עדה יונת בפרס הנכסף, בשיתוף עם תומאס סטייץ ו-וונקטרמן רמאקרישנן, "על מחקריהם שתרמו להבנת מבנה ותפקיד הריבוזום".

עשרה זוכים, שלושה כימאים

בסך הכל זכו עשרה ישראלים בפרסי נובל במרוצת השנים. הראשון להביא גאווה למדינת ישראל היה הסופר ש"י עגנון, שזכה בפרס נובל לספרות בשנת 1966. הפרס הוענק לעגנון, כך נומק, "עבור יצירתו הספרותית האופיינית השזורה מוטיבים מחיי העם היהודי".

הזוכה השני היה ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין, שעשה זאת בשנת 1978 יחד עם נשיא מצרים, אנואר סאדאת, לאחר החתימה על הסכם השלום בין ישראל למצרים.

בשנת 1994 זכו ראש הממשלה דאז, יצחק רבין, והנשיא הנוכחי שמעון פרס, בפרס נובל לשלום – בשיתוף עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. זאת בעקבות מאמציהם ליצור שלום במזרח התיכון וחתימתם על הסכמי אוסלו.

גם בתחום הכלכלה הוענקו שני פרסי נובל לישראלים. בשנת 2002 זכה דניאל כהנמן בפרס "על שילוב תובנות מן המחקר הפסיכולוגי במדע הכלכלי, בפרט בנוגע לשיפוט אנושי וקבלת החלטות בתנאים של חוסר וודאות". חמש שנים אחר כך, בשנת 2005, עשה זאת ישראל רוברט אומן "על מחקריו בתורת המשחקים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פרס נובל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully