וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמחים ב-6 בתי חולים החליטו לא לדחות ההתפטרות

אריאל נוי וקובי מנדל

5.10.2011 / 10:33

מתמחים בשישה בתי חולים ברחבי הארץ החליטו שלא להיענות לבקשת ראש הממשלה נתניהו. "כל דחייה עושה רע למאבקנו. כדי לפתור את המשבר לא צריך יותר מ-10 דקות", אמרו

המתמחים אומרים לא לנתניהו: הרופאים המתמחים בבתי החולים רמב"ם ובני ציון בחיפה, שיבא בתל השומר, איכילוב בתל אביב, מאיר בכפר סבא ובילינסון בפתח תקווה, הודיעו היום (רביעי) כי החליטו שלא להסכים לעיכוב נוסף בהתפטרותם, זאת למרות בקשתו אתמול של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המתמחים בכל בתי החולים ערכו הבוקר הצבעה בנושא, ובה התנגדו רובם לבקשת נתניהו.

בשאר בתי החולים מתקיימות ישיבות בהן מעודכנים המתמחים על פרטי הפגישה עם נתניהו, ולפי ההערכות מתמחים נוספים ידחו את בקשתו שלא להתפטר. בעקבות כך, הפיטורים ייכנסו לתוקפם החל ממחר בבוקר.

מאבק המתמחים - כותרות אחרונות
בעקבות ההתפטרות: ראש הממשלה נפגש עם המתמחים
המתמחים דחו את התפטרותם ב-48 שעות
נערכים לנטישת המתמחים: "נשקפת סכנה לחיי אדם"
התפטרות המתמחים תיכנס לתוקפה: נערכים לעומס

ראש הממשלה נפגש עם נציגי הרופאים המתמחים, אוקטובר 2011. מגד גוזני
המתמחים מגיעים לפגישה עם ראש הממשלה, אתמול/מגד גוזני

פרופ' יהודה אולמן, חבר ועד הרופאים בבית החולים רמב"ם, מסר לוואלה! חדשות כי לדברי נציג המתמחים אורן ד"ר פלדמן, שנכח בפגישה שנערכה אמש בלשכת נתניהו, הפגישה הייתה באווירה טובה. פלדמן הוסיף כי בניגוד לרוח שד"ר פלדמן ניסה לשדר לחבריו, הם החליטו לסרב להצעה להשעות את מכתבי הפיטורין.

ד"ר מיקי הייפלר, מתמחה בכירורגיה כללית בן 34, מבית חולים מאיר בכפר סבא, סיפר לוואלה! חדשות, כי הוא וחבריו בבית החולים עדיין מתלבטים האם להסכים לבקשת ראש הממשלה. "אני נמצא במצב אמביוולנטי. מצד אחד, זו הרגשה לא נוחה להתפטר מחר, במיוחד כשראש הממשלה מבקש ממך ואנחנו ביקשנו ממנו לאורך כל המאבק להתערב. מצד שני, נמאס כבר לדחות אחרי כשלושה חודשים מאבק שבו כל הפרטים ידועים, ההסכם ידוע והמחלוקות ידועות. אני אחליט במהלך היום ביחד עם הקולגות שלי לאן הרוח נושבת ומה עומד מאחורי בקשתו של נתניהו".

עופר סדן, מתמחה בניורולוגיה בן 35, ואשתו שני סדן, מתמחה ברפואת ילדים בת 34, עובדים בבית החולים איכילוב בתל אביב, טענו כי הדחייה הייתה רק גורמת להרעה במצב. "אני בחופשת לידה ולא יודעת אם אחזור במידה ודברים לא ישתנו", הסבירה שני. עופר הסביר, כי "כל דחייה עושה לא טוב למאבק שלנו. כדי לפתור את המשבר לא צריך יותר מעשר דקות. פרטי ההסכם ידועים כבר חודשיים. הכל ידוע ולכן אין טעם בדחייה כדי 'ללמוד את הדברים'. או שפותרים את המשבר היום או שפשוט לא נבוא לעבודה מחר".

סדן הוסיף ואמר, כי "ראש הממשלה הוא גם שר הבריאות לכן הוא היה מעורה מתחילת המאבק או לפחות אמור היה להיות. אם הוא לא היה, שיתפטר עכשיו כשר הבריאות. הפערים לא גדולים ולכן אין צורך בדחיית ההתפטרות. צריך לשבת היום ולפתור הכול".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully