וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסירים פלסטינים בכלא אשקלון הצטרפו לשביתת הרעב

ניר יהב

2.10.2011 / 20:40

יותר מ-20 אסירים הצטרפו לשביתת הרעב בה פתחו האסירים הפלסטינים בישראל. בכיר פתח אמר כי האסירים ממתינים לראות אם ייענו לדרישותיהם וכי הקשחת המדיניות קשורה לעסקת שליט

מעל 20 אסירים פלסטינים מכלא אשקלון הצטרפו היום (ראשון) לשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל – כך אמר בכיר פתח ויו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר פארס כי בימים רביעי, חמישי ושבת שבתו כ-3,500 אסירים פלסטינים וכי כעת הם ממתינים לראות האם שירות בתי הסוהר ייענה לבקשותיהם ויגרום להם להפסיק את השביתה.

עוד באותו נושא:
אסירים פלסטינים בכלא הישראלי יפתחו בשביתת רעב
85 אסירים פלסטינים בבתי הכלא פתחו בשביתת רעב

"נציב שירות בתי הסוהר ביקש מהאסירים הפלסטינים לכתוב את הבקשות שלהם והוא הבטיח שוועדה מטעמו תבדוק את הבקשות ותפרסם את תשובותיה בהקדם", אמר פארס והוסיף כי "האסירים החליטו לתת הזדמנות לוועדה ולהמתין עד יום שלישי. אם עד אז התשובות תהיינה חיוביות, האסירים יפסיקו את השביתה. אם התשובות תהיינה שליליות – האסירים יפתחו בשביתה כללית וממושכת ללא הגבלת זמן".

לדברי פארס, האסירים העלו בפני נציב שירות בתי הסוהר מספר בקשות, ובראשן: להחזיר את האסירים המבודדים לאגפים הכלליים, להעניק להם טיפול רפואי ראוי, להחזיר להם תחנות טלוויזיה שנלקחו מהם ולאפשר לאסירי עזה ביקורים. "הכול יהיה תלוי בתשובות של הוועדה. האסירים מעדיפים כמובן שלא לשבות רעב. הם רוצים לתת סיכוי להידברות ולמשא ומתן", הוסיף, "גם שירות בתי הסוהר יודע שהצעדים שננקטו נגד האסירים מוגזמים ואין שום דבר מקצועי שעומד מאחוריהם".

אלפי אסירים שבתו בשבוע שעבר

שביתת הרעב החלה ביום שלישי על ידי 200 אסירים מהחזית העממית הזועמים על בידוד מנהיגיהם, ובראשם מזכ"ל החזית, אחמד סעדאת. אליהם הצטרפו 3,400 אסירים פלסטינים ששבתו רעב בימים רביעי, חמישי ושבת במחאה על המדיניות נגדם. "ברור שהצעדים שהשב"ס נוקט נגד האסירים נובעים מהחלטות פוליטיות מטעם הממשלה", אמר פארס. "הרי לא מדובר בהחלטות מקצועיות שהתקבלו לאחר שאסירים הבריחו משהו, נמלטו או תקפו אסירים. הם לא עשו דבר ונענשים על כך".

ההסבר של פארס למדיניות הנוקשה שנוקט שירות בתי הסוהר נגד האסירים הפלסטינים הוא כישלונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהשלמת עסקת שליט: "נתניהו לא רוצה להצטייר כמי שנכשל בהשלמת העסקה וכמי שלא מחזיק בידיו שום קלף בנושא. על כן, הוא מנסה לרצות את החברה הישראלית ואת הקואליציה באמצעות הפעלת לחץ על האסירים. הוא חושב שזה נותן מענה לכך שהעסקה לא יצאה לפועל. האסירים זועמים על כך שהם משלמים את המחיר של אי-יכולתו של נתניהו להגיע לעסקה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully