וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראלי חצה בשחייה את הגבול עם לבנון - ונעצר"

ניר יהב

27.9.2011 / 10:50

עיתון לבנוני דיווח כי אחמד ג'מאל דעיף, אזרח ישראלי-ערבי, נעצר על ידי צבא לבנון ונלקח לחקירה, כשהוא לבוש חליפת צלילה. דעיף חצה את הגבול בשחייה מאזור נהריה לאזור נאקורה

אזרח ישראלי-ערבי נעצר על ידי צבא לבנון לאחר שחצה בשחייה את הגבול והגיע מאזור החוף בנהריה אל אזור נאקורה שבלבנון. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (שלישי) כי האזרח הישראלי, ששמו אחמד ג'מאל דעיף, לבש חליפת צלילה בעת שנעצר, ונלקח לחקירה על ידי כוחות הביטחון במדינה.

בתוך כך, דיווח היום העיתון כי צבא לבנון עצר גם אזרח מצרי הנשוי ללבנונית, בחשד שריגל לטובת המודיעין הישראלי. על פי הדיווח, המסתמך על מקורות ביטחוניים בלבנון, האזרח נעצר באזור חאסביא שבדרום לבנון, שם הוא מתגורר מזה 15 שנה. בחקירתו הודה שהחל לרגל למען ישראל בשנת 99' ואף ביקר מספר פעמים בישראל ופגש שם את מפעיליו.

העצור, ששמו לא פורסם בעיתון, אמר בחקירתו עוד כי לפני נסיגת ישראל מלבנון נהג לעבור אליה דרך היבשה, אולם לאחר הנסיגה נהג לטוס לאירופה ומשם לישראל. בחקירתו גילה גם כי מפעיליו הכשירו אותו להפעיל מכשירים טכנולוגיים, וכי התבקש להעביר מידע על בסיסים של צבא לבנון ושל חיזבאללה וכן על תנועות של פעילי חיזבאללה באזור אל-ערקוב שבדרום-מזרח לבנון.

בחקירתו טען החשוד כי ניתק את קשריו עם ישראל בשנת 2005 "אולם חוקריו בלבנון לא השתכנעו כי אמר אמת, שכן בתוך אחד מהרהיטים שבביתו נמצא מכשיר קשר שעימו שוחח עם מפעיליו". כוחות הביטחון הלבנונים עצרו גם את רעייתו, שהודתה כי ידעה שבעלה משמש כסוכן של ישראל. כעת בודקים בלבנון אם סייעה לו בהשגת חומרים מודיעינים.

עוד באותו נושא:
דיווח: פעילי חיזבאללה חשודים בריגול למען ישראל
דיווח: איש דת לבנוני חשוד בריגול למען ישראל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully