וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס נגד טרכטנברג: "המלצות הדיור - עוול חברתי"

פנחס וולף

26.9.2011 / 21:05

שר השיכון תקף את המלצות הצוות לשינוי חברתי-כלכלי בתחום הדיור, ואמר כי הצעותיו נדחו על ידי הצוות. "ההמלצות - פלסטר בלבד על חתך עמוק". ביקורת גם בישראל ביתנו ובאופוזיציה

דו"ח הצוות החברתי-כלכלי בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג שפורסם הערב (שני) עורר, כצפוי, ביקורת רבה מצד מובילי המחאה החברתית, וגם במסגרת הפוליטית – אך מסתבר שגם בשורות הקואליציה, ובקרב גורמים בכירים בה: שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, אמר כי המלצות טרכטנברג בתחום הדיור הציבורי הן בבחינת "עוול חברתי". אטיאס התייחס להמלצות הוועדה בתחום הדיור, ואמר כי מרבית הצעותיה להגדלת היצע הקרקעות כבר מבוצעות בשטח. עם זאת, תקף אטיאס את העובדה כי לא ניתנו לדבריו פתרונות מיידים ואמיתיים לבעיית מחוסרי הדירות זכאי הדיור הציבורי.

דו"ח טרכטנברג - כותרות אחרונות
דו”ח ועדת טרכטנברג: המסקנות העיקריות
פעילי המחאה על מסקנות ועדת טרכטנברג: ”מאכזבות”
פרופ’ טרכטנברג הגיש את המלצותיו לראש הממשלה

אטיאס ציין כי הצעות המשרד להנחות לאלו הזכאים לדיור ציבורי, או להקצאת 5% מהדירות במכרזים חדשים לטובת הדיור הציבורי נדחו על ידי הוועדה, ואמר כי "הוועדה נכנעה לדרישות הציבור ולא כללה פתרונות פשוטים אלו לדיור הציבורי. המלצות הוועדה בנוגע לזכאי הדיור הציבורי הממתינים לו שנים רבות הן כפלסטר בלבד על חתך עמוק".

"אכזבה ציבורית? לא מפתיע"

אטיאס לא היה היחידי בשורות הקואליציה שהתנגד למסקנות טרכטנברג. ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) אמרה כי "אין זו הפתעה שמסקנות ועדת טרכטנברג הן אכזבה ציבורית. הוועדה, אשר הורכבה מפקידים שבמידה רבה היו אחראים למדיניות הפוגעת במעמד הביניים, לא הצליחה להביא בשורה לציבור באף אחד מהתחומים עליהם הייתה אמונה".

גם באופוזיציה ביקרו את המלצות הוועדה. יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי "המלצות ועדת טרכטנברג הן עוד מאותה מחלה שהביאה להגדלת הפערים, להתרסקות מעמד הביניים ולעוני בקרב אנשים עובדים, ובוודאי שאינן מהוות תרופה. למעשה, מדובר בחוק ההסדרים בתחפושת, ובניצול ציני של המחאה להעמקת מדיניות קפיטליסטית".

"קיבלנו טרכטנבלוף"

בשורות קדימה דרשו לבטל את תקציב המדינה לשנת 2012, ולהגיש תקציב חדש עם סדר עדיפויות שונה, לאמץ את "החקיקה החברתית" שיזמו חבריה בשנתיים האחרונות, כמו ביטול המע"מ על המים, הגבלת המיסוי על הדלק, הפחתת המע"מ על מוצרי היסוד, הגבלת מחירי השכירות למגורים, הארכת חופשת הלידה בתשלום, החלת חוק חינוך חינם מגיל אפס, הפחתת מספר התלמידים בכיתות ועוד. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי "טרכטנברג לא נגע בשתי הפרות הקדושות של ממשל נתניהו – החרדים והמתנחלים. במקום שינוי אמיתי, קיבלנו טרכטנבלוף".

אך היו גם אלה שקיבלו את המסקנות בברכה: שר החינוך, גדעון סער, אמר כי "הוועדה עשתה עבודה מקצועית, רצינית ואחראית. יש לראות בהקצאת המשאבים למערכת החינוך כהשקעה ולא כהוצאה. צריך להמשיך ולהשקיע באופן עקבי בחיזוק מערכת החינוך במטרה להעמיד את מערכת החינוך בשורה אחת עם מערכות החינוך המובילות בעולם". גם השר מיכאל איתן אמר כי "יש לברך את ועדת טרכטנברג על העבודה המצוינת שעשתה", והוסיף שהציבור יוכל להעיר הערות על הדו"ח באתר הצוות, www.hidavrut.gov.il. איתן הוסיף כי הערות הציבור שיגיעו לאתר יועברו לעיון שרי הקבינט החברתי-כלכלי שישבו על המדוכה בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully