וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המחאה על מסקנות ועדת טרכטנברג: "מאכזבות"

פעילי מחאת האוהלים צפו בהצגת מסקנות הוועדה שהוקמה כתשובה למחאה החברתית שעוררו. דפני ליף: "המסקנות מיישמות את המדיניות הכלכלית שהביאה אותנו למצב הקיים, המחאה תמשיך להתקיים"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, לשכת העיתונות הממשלתית. עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

פעילי המחאה החברתית צפו הערב (שני) בהצגת מסקנות הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי, בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג. עם תום הצגת המסקנות אמרה מובילת המחאה דפני ליף כי "אני באמת מכבדת את פרופ' מנואל טרכטנברג. הקשבנו לצערי הרב בהקשבה ראשונה למסקנות. הן מאכזבות, הן מיישמות את המדיניות הכלכלית שהביאה אותנו למצב הקיים. לי באופן אישי קשה עם כך שיש פה שימוש בעולם המושגים של המחאה, שיכול מאוד בקלות להטעות את הציבור, אבל לא מדובר כאן בשינוי מרחיק לכת, טרכטנברג אמר את זה בעצמו. הוועדה הזו, לא נראה שהיא נושאת פירות".

עוד באותו נושא:
חי: ועדת טרכטנברג מגישה את מסקנותיה
פרופ' טרכטנברג הגיש את המלצותיו לראש הממשלה
"המלצות ועדת טרכטנברג - כוסות רוח למת"

מסיבת עיתונאים במאהל המחאה בשדרות רוטשילד, 31.7.2011. נמרוד סונדרס
ראשי מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד/נמרוד סונדרס

ליף הוסיפה כי "מחר בשעה 11 בבוקר תהיה מסיבת עיתונאים משותפת שלנו עם המומחים, בה אנחנו נציג את המשך המתווה שלנו, יחד עם החזון ההולך ומתגבש של ועדת המומחים שמראה בעצם איך אפשר לייצר מציאות אחרת, ואנחנו נתראה שם". כשנשאלה אם המחאה תימשך אמרה: "המחאה ממשיכה להתקיים".

ראש צוות המומחים בצוות המייעץ למחאה, פרופ' אביה ספיבק, ציין בטרם הצגת מסקנות הוועדה כי "ספק גדול אם המעט שהוא כן מציע במסגרת ההמלצות אכן יבוצע. באופן ספציפי, הוועדה הייתה עיוורת למכלול הבעיות בחברה. לא נגעו בכלל בנושא הבריאות, בכלל לא התעסקו בזה. אם כבר עושים תיקון – צריך לתקן את הכול. הוועדה לא שינתה דברים יסודיים ואין בהמלצותיה שינויים מבניים ממשלתיים והכל נעשה במסגרת המבנים הקיימים".

ניסן זכריה ממאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן בחולון, אמר כי "ההמלצות הן בגדר כוסות רוח למת", והוסיף כי "הוועדה לא נותנת מענה לסוגיות חסרי הדיור, והתעלמות שכזו מוכיחה לבדה כי הוועדה פישלה".

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully