וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת תתבע העובדים שמנעו השקת הקו לראשון לציון

הנהלת הרכבת ערכה ועדות משמעת לעובדים שהיו מעורבים בעצירת הרכבת שיצאה מתל אביב אל טקס החניכה בראשון לציון, והשעתה שמונה מהם. תביעה בגין הנזק לציבור ולחברה תוגש נגד יו"ר הוועד

הנהלת רכבת ישראל השעתה אתמול (ראשון) שמונה מעובדי החברה שהיו מעורבים במניעת חנוכת הקו החדש לראשון לציון, כך אישרה היום דוברת הרכבת. כמו כן, יוגשו תביעות אישיות נגד העובדים וכנגד מעורבים נוספים בשביתה, וביניהם יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, "בגין גרימת נזק, הן לציבור הנוסעים שחיכו לרכבת שלא הגיעה והן לרכבת ישראל", דברי הדוברת, לירן גורדון לוי.

עוד על שביתת עובדי הרכבת:
מבוכה בחנוכת הקו מראשל"צ: עובדי הרכבת שיבשו את הטקס
בית הדין לעובדי הרכבת: "השביתה בלתי חוקית"
עובדי הרכבת פתחו הקו החדש לתחנת ראשון לציון

העובדים הגיעו אתמול לתחנת ההגנה בתל אביב, שם עמדו על הפסים וסירבו לאפשר לרכבת לנסוע לתחנה החדשה בה חיכו חברי הנהלת הרכבת, ראשי ערים ושר התחבורה, ישראל כץ. השר כץ אמר אתמול בתגובה כי "יינקטו צעדים מרחיקי לכת נגד האחראים למה שאירע היום. מדובר בפעולה של קומץ בוועד העובדים שאינו מעוניין בזכויות לעובדים, אלא בשליטה ברכבת ולכך לא אתן יד".

עובדי הרכבת שיבשו את פתיחת הקו מראשל"צ. דניאל בוק
שר התחבורה בטקס חניכת הקו שלא הגיע/דניאל בוק

גורמים בוועד טוענים כי מהלכיה של הנהלת הרכבת פסולים, שכן השימוע וההשעייה נעשו מיד עם יציאת ההנהלה ונציגות העובדים מדיון בבית הדין לעבודה בתל אביב, שם בחרה השופטת שלא להעניש באופן אישי את אלו שהיו שותפים להשבתה, ואף סיכמה את פסיקתה בהצהרה כי ההנהלה והעובדים ייכנסו לתהליך של משא ומתן בתום לב ובניקיון כפיים.

הנהלת הרכבת הסבירה כי "אתמול אחרי שהם ביזו את החלטת בית המשפט ומנעו את פתיחת הקו החדש לראשון לציון, קראנו להם לוועדת משמעת ולצערנו רק שניים הגיעו והשאר לא הגיעו. השענו שמונה עובדים ועובד אחד מתוכם הגיע היום לוועדת משמעת וטרם התקבלה החלטה לגביו".

עוד נמסר מהרכבת, כי מדובר בהשעייה זמנית עד לקבלת החלטה סופית בדבר עונשם של העובדים. "השענו אותם עד לוועדת בירור שתהיה בימים הקרובים. המושעים הם עובדים, נהגים וסגן יו"ר ועד העובדים, שמנעו את הנסיעה ובכך פגעו בצורה מאוד קשה באזרחים וברכבת. גם ליו"ר הוועד יש תרומה גדולה לכך, אך בגלל שהיא לא עובדת תפעולית ולא מנעה בעצמה את יציאת הקו, לא ניתן לערוך לה ועדת משמעת בנושא".

נאבקים למען כלל הציבור

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה כי "עובדי רכבת ישראל נאבקים למען כלל הציבור, למען רכבת ישראל לאומית, בטוחה ובמחיר שווה לכל נפש. העובדים, בשיתוף פעולה מלא של ההסתדרות, פועלים להגנת העבודה המאורגנת בישראל ונאבקים כנגד הפרטת רכבת ישראל לידיים פרטיות וגיוס עובדי קבלן ללא הגנות וזכויות בסיסיות".

עוד נמסר בתגובה כי "צר לנו כי הנהלת רכבת ישראל בוחרת לנקוט בצעדים של פגיעה אישית בעובדי הרכבת ובנציגות העובדים, במטרה להחליש את המאבק ולהרפות ידיהם של אלו הנאבקים בהפרטה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully