וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: יחימוביץ' גורפת 22 מנדטים, קדימה יורדת ל-18

על פי סקר "הארץ", הפריימריז היטיב עם מפלגת העבודה שעולה בלא פחות מתשעה מנדטים מהתמיכה לה זכתה בבחירות האחרונות. כמו כן, עולה שיעור שבעי הרצון בתפקוד ראש הממשלה נתניהו

חמישה ימים אחרי הפריימריז במפלגת העבודה, ומסתמן כי המנהיגה החדשה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', נוטלת יותר ויותר מנדטים ממפלגת קדימה כך שהעבודה הופכת למפלגה השנייה בגודלה: סקר "הארץ" שהתפרסם הבוקר (שני) מגלה כי העבודה בראשות יחימוביץ' גורפת 22 מנדטים, זאת לעומת 18 מנדטים לה זוכה קדימה.

הפריימריז בעבודה - כותרות אחרונות:
פרץ ליחימוביץ': מושיט לך יד, אך מעשייך הם שיקבעו
שלי יחימוביץ': "נציב אופוזיציה אמיתית לליכוד"
פרשנות: מפלגת העבודה חוזרת למרכז הבמה הפוליטית

הליכוד נשארת המפלגה הגדולה בישראל אולם כוחה יורד ל-26 מנדטים. פרופ' קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה שפיקח על הסקר שנערך על ידי חברת "דיאלוג" הסביר בראיון לגלי צה"ל כי העלייה בתמיכה בעבודה מגיעה על רקע הסיקור התקשורתי הנרחב לא זכתה המפלגה בעקבות הפריימריז, "ככה זה בכל העולם, המפלגה בה יש פריימריז עולה בסקרים מאוד, אחר כך היא צריכה להחזיק מעמד", הסביר פוקס.

למרות ההישג, על פי הסקר, חברת "דיאלוג" בפיקוח פרופ' קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב, שלי יחימוביץ' איננה מצליחה לשבור את שובר השוויון בין גוש השמאל לגוש הימין ועיקר פגיעתה היא בקדימה: על פי הסקר, גוש הליכוד-מפלגות ימין-חרדים זוכה לתמיכה של 66 מנדטים מול 54 מנדטים לגוש המרכז-שמאל-ערבים. עוד על פי הסקר, התמיכה בישראל ביתנו עולה ל-18 מנדטים, לאחר שבסקר הקודם נרשמה תמיכה של 15 מנדטים, מספר המנדטים שהמפלגה גרפה בבחירות לכנסת האחרונה. גם מרצ עולה לחמישה מנדטים.

עוד על פי הסקר, נראה שהציבור הישראלי שבע רצון מתפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הזוכה ל-41% תמיכה, לעומת 32% לפני חודשיים. העלייה בתמיכה מגיעה ככל הנראה על רקע הנאום המדיני שנשא באו"ם ביום שישי האחרון בו דיווחו 61% מהנשאלים על רגשות חיוביים שהציפו אותם למשמע דבריו של ראש הממשלה, 40% חשו גאווה, 21% חשו תקווה למשמע נתניהו. חרף זאת, שיעור הנשאלים שאינם שבעי רצון מתפקודו של נתניהו עדיין גבוה מזה של שבעי הרצון והוא עומד על 45%, אולם מדובר בירידה משיעור של ירידה מ-54% לפני חודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully