וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים ברכבת: לא יושק הקו החדש מראשון לציון

ועד עובדי הרכבת וההסתדרות הודיעו כי לא יאפשרו את פתיחת הקו החדש מראשון לציון, כחלק מסכסוך העבודה מול הנהלת הרכבת. פעילות הקווים האחרים לא תשובש: "אין כוונה לפגוע בנוסעים"

ארגון עובדי רכבת ישראל הודיע אמש (שבת) כי הקו החדש מראשון לציון לא ייפתח מחר כמתוכנן, וכי העובדים פותחים רשמית בסכסוך עבודה מול הנהלת הרכבת. על פי הודעת הארגון, שיצאה במשותף עם ההסתדרות, לא תופרע פעילות שאר הקווים, עד לערעור שהגיש הארגון על החלטת בית הדין הארצי לעבודה שהורה להם לחדול מהשביתה.

עוד על השיבושים בתנועת הרכבות:
בית הדין לעובדי הרכבת: "השביתה בלתי חוקית"
עיצומים ברכבת: נוסעים ירדו אל הפסים וזרקו אבנים
שיבושים בתנועת הרכבות: "יושבים כמו בלול תרנגולות"
פוצץ המשא ומתן: רכבת ישראל תושבת החל מהערב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ארגון העובדים מכבד כמו תמיד את החלטת בית הדין האזורי והורה להימנע מצעדים ארגוניים בשאר הקווים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עובדי הרכבת שבים ומדגישים כי אין בכוונתם לפגוע בציבור הנוסעים וכי המאבק שהם מנהלים הוא למען רכבת לאומית, בטוחה ובמחירים סבירים, נגד הכנסת עובדי קבלן ונגד הפרטת העבודה המאורגנת", נכתב בהודעה, "יחד עם זאת, ארגון העובדים מכבד כמו תמיד את החלטת בית הדין האזורי והורה להימנע מצעדים ארגונים בשאר הקווים, עד לשמיעת ערעורו על ההחלטה בבית הדין הארצי לעבודה".

לאורך הימים האחרונים נרשמו שיבושים קשים בתנועת הרכבות בעקבות מחאת עובדי הרכבת על כוונת הממשלה וחברת רכבת ישראל להעביר את האחריות על תחזוקת קרונות הרכבת לידי החברה המייצרת אותם.

לטענתם, צעד זה עלול להוביל לפיטורי עובדים. אתמול התקיים דיון בבית הדין הארצי לעבודה שבו הכריעה השופטת אפרת לקסר כי השביתה הינה "מעין פוליטית ובלתי חוקית" וכי היא "עברה את המידה ומוצתה", ולכן היא הורתה להסתדרות ולוועד העובדים של הרכבת להורות לעובדים לשוב מיד לעבודה סדירה. במהלך הדיון הסוער הוצאה מהאולם יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי, לאחר שהפריעה לדברי עו"ד גדעון רובין, המייצג את הנהלת הרכבת.

(עדכון ראשון: 20:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully