וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין צה"ל לפלסטינים בגדה, מתיחות בבירה

יהושע בריינר

23.9.2011 / 14:07

כוחות צה"ל פיזרו בכוח הפגנה של פלסטינים בכפר קוסרה, שיידו אבנים לעבר מתנחלים. הפלסטינים מדווחים על 2 פצועים מירי צה"ל. הפגנות דומות נרשמו בגדה, אלפי שוטרים פרוסים בירושלים

מתיחות רבה נרשמת בשעה זו (שישי) בירושלים, ביהודה ושומרון וגם בצפון הארץ, מחשש להתפרעויות של פלסטינים בתום תפילות יום השישי, ובצל נאומיהם הצפויים של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני העצרת הכללית של האו"ם. כמה מאות פלסטינים הפגינו בצהריים סמוך לכפר קוסרה, והם החלו ליידות אבנים לעבר כעשרים מתנחלים מהמאחז הסמוך אש-קודש, המפגינים מולם עם דגלי ישראל. בעקבות התקרית הכריז צה"ל על המקום כשטח צבאי סגור, והחל להשתמש ברימוני גז והלם נגד הפלסטינים. מקורות פלסטיניים דיווחו כי שניים מהמפגינים נפצעו מירי כוח צה"ל ומצבם לא ידוע. לפי המקורות, אחד מהם נפצע בצווארו מכדור גומי והשני מכדור חי בידו ושניהם פונו לבית החולים רפידיה באזור. בצה"ל בודקים את הדיווח.

בקלנדיה מפגינים בשעה זו כמאה בני אדם, והם החלו ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. עשרות נוספות הפגינו בבילעין ובנעלין, גם בהם השתמשו כוחות צה"ל באמצעים לפיזור הפגנות.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות
אבו מאזן מתעקש: המשימה - חברות מלאה באו”ם
על רקע עצרת האו”ם: ”מתגברים כוחות” במאחזים
שעות גורליות: מי ישכנע את אומות העולם בצדקתו?

מסגד אל אקצא בהר הבית. רויטרס
המשטרה נערכת בכוחות גדולים בהר הבית/רויטרס

בירושלים נערכה המשטרה בכוחות גדולים, כשאלפי שוטרים ולוחמי מג"ב נפרשו ברחבי העיר העתיקה ובמזרח ירושלים. בגלי צה"ל דווח כי השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הגיעו בצהריים לתחנת המשטרה בכותל המערבי, על מנת לאמוד מקרוב את היערכות הכוחות במקום. במהלך הביקור אמר אהרונוביץ' כי "השוטרים ערוכים לכל תרחיש אפשרי". עד כה תרחיש האימים לא התממש, ובהר הבית הסתיימה התפילה, בה השתתפו כ-5,000 בני אדם, ללא הפרעות.

מוקדם יותר עצרו כוחות המשטרה שני מפגינים שניסו להיכנס בכוח להר הבית דרך שער המג'לס, ובבית חנין נעצרו שלושה מתפרעים שהציתו צמיגים ויידו אבנים.

במשטרה עושים מאמץ ניכר כדי לשמור על השקט, ועל כן התירו במשטרת מחוז ירושלים להקרין את נאומו של אבו מאזן בשעה 18:00 על מסכים גדולים במזרח העיר, לא הרחק משער שכם. עם זאת, הבהירו במשטרה כי "נקפיד שלא יהיו הפרות סדר, ואם יהיו כאלה – נפעל ביד תקיפה נגדם. עכשיו שקט, אנחנו עם פנינו להמשך". במחוז צפון גם כן לא נרשמו עד כה אירועים חריגים, ומפקד המחוז, ניצב רוני עטיה, העריך כי לא תהיינה הפרות סדר באזור.

בהכנת הידיעה השתתפו קובי דוד, ניר יהב ואמיר בוחבוט

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully