וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הודעת הקוורטט עשויה להתניע משא ומתן ישיר

שר החוץ הישראלי הבהיר כי נשיא ארצות הברית העביר "איתות חשוב" לפלסטינים שלא לפסוע בנתיב ההכרה החד צדדית. הוא הוסיף שראש הממשלה נתניהו נכון לפתוח במשא ומתן ישיר

האם המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים על סף חידוש? שר החוץ אביגדור ליברמן אמר הבוקר (חמישי) כי נציגי הקוורטט עומלים בשעות האחרונות על הצהרה שמטרתה היא "התנעת המשא ומתן הישיר". בראיון לקול ישראל ציין שר החוץ כי אמנם אין ודאות שאכן תצא הודעה מהקוורטט, וכי "האומנות היא לנסח הודעה שתהיה מקובלת על הצדדים". מקורות דיפלומטיים העריכו כי הודעה כזו תביא לחידוש המשא ומתן בתוך חודש, כשהיעד הוא להגיע להסדר בתוך שנה.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
אובמה לאבו מאזן: "נטיל וטו על מדינה פלסטינית"
הפלסטינים: נבקש לדחות ההצבעה במועצת הביטחון
נאום אובמה באו"ם: "שלום לא יושג דרך החלטות באו"ם"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאזין לנאומו של ברק אובמה, עצרת האו"ם, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
אבו מאזן בזמן נאומו של אובמה בעצרת הכללית של האו"ם/רויטרס

"הדבר הכי חשוב שראש הממשלה הציע הוא לחזור למשא ומתן ישיר", אמר ליברמן, "משא ומתן אינטנסיבי יכול להוביל לפריצת דרך. בגלל העמדה הפלסטינית הנוקשה בזבזנו שנתיים", הוסיף. ליברמן התייחס גם לנאומו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמש באו"ם ואמר כי המסר שעבר בנאום מהווה איתות חשוב לאבו מאזן. "אי אפשר להסתפק בהכרה חד צדדית גם אם זה הגוף החשוב בעולם", הדגיש.

בתוך כך, הלילה נועד אובמה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וניסה לשכנעו להימנע מפנייה למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה כי תכיר במדינה פלסטינית. בפגישה, שארכה קרוב לשעה ונערכה במלון ה"וולדורף אסטוריה" בניו יורק, הזהיר אובמה את אבו מאזן כי אם יפנה בכל זאת למועצת הביטחון, ארצות הברית תנצל את זכותה להטיל וטו על החלטות המועצה.

אובמה אמר לאבו מאזן כי "ארצות הברית תהיה חייבת להתנגד לכל פעולה במועצת הביטחון, ובמקרה הצורך תטיל וטו", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, בן רודס, לאחר הפגישה. בתגובה, אבו מאזן היה "ישיר וברור לגבי כוונותיו" ולא השתכנע להימנע מהבאת הנושא להצבעת המועצה. "זו הייתה פגישה מאוד כנה וישירה", הוסיף רודס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully