וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל"

עו"ד של הארגון פנה לתובע באיסטנבול, כדי שיגבש תביעה באשמת רצח נגד חיילי ומפקדי השייטת וונגד בכירי הדרג המדיני - בהם גם הנשיא פרס. "חיילים מישראל שהרגישו אשמה סייעו לי", אמר

ארגון IHH הבינלאומי טוען כי הגיש בקשה למשרד התובע הכללי באיסטנבול, בדרישה להאשים את חיילי שייטת 13 שהשתתפו בפשיטה על המשט לעזה, ואת המפקדים בצה"ל ששלחו אותם למשימתם, בגין הרג תשעה מנוסעי ה"מאווי מרמרמה". כך מסר היום (שישי) עורך דין מטעם הסניף הטורקי של הארגון לסוכנות הידיעות הצרפתית.

במקביל מדווח ה"זאמאן" הטורקי כי התובע באיסטנבול גם פנה לארגון הביון הטורקי (MIT) בבקשה לקבל מידע על זהותם של החיילים. ארגון הביון כבר פנה בחודש מאי לרשויות בישראל, ודרש, באיגרת כתובה, לקבל את פרטיהם המלאים של החיילים ושל המפקדים, כמו גם את פרטיהם של בכירי הדרג המדיני בישראל, שהיו אחראים לתוצאות המשט. ישראל לא הגיבה לבקשה, ולכן התובע באיסטנבול פנה לאחרונה בעצמו לארגון הביון, כדי שישיג לו את הפרטים - ושיעביר לו את כל הפרטים שכבר הצליח להשיג - שכן בלעדיהם, לא ניתן לגבש תביעה.

ברשימת ראשי הדרג המדיני שמעוניין לתבוע IHH מופיעים גם הנשיא שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. אם יקבל IHH את הפרטים הדרושים לו מארגון הביון הטורקי, הוא יעשה מאמץ לגבש גם נגדם את התביעה שגיבש נגד החיילים, בגין "רצח בכוונה תחילה, עינויים והגבלת חופש תנועה" של נוסעי הספינה. תביעות נוספות יוגשו נגד שר החוץ אביגדור ליברמן, וכמו כן, הארגון מעוניין לתבוע את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ואת מפקד חיל הים היוצא, אליעזר (צ'ייני) מרום, שפיקד על המבצע לעצירת הספינה בלב ים. דובר צה"ל טרם התייחס לפרסומים.

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
לארגון יש צילומים של חיילי השייטת, ואנשיו אמרו כי הם שומרים צילומים נוספים שטרם נחשפו/רויטרס

"הצגנו לתובע באיסטנבול את רשימת החיילים שאותם אנו תובעים", אמר עורך הדין רמזאן אריטורק, "אנו מצפים שכעת יוצאו נגדם צווי מעצר". לדבריו, את פרטי החיילים והמפקדים קיבל לידיו IHH מ"אנשי צבא בישראל", שחשו כלשונו, אשמה על מעשיה של ישראל ופנו אל הארגון מיוזמתם. מדובר בפרטיהם של לפחות עשרה חיילים שהועברו למשרד התובע כהכנה לגיבוש כתב אישום. לא פורט מהו המידע על אודות החיילים וכיצד הוא יכול לסייע להאשמתם.

לא ברורה סמכותו של בית המשפט

ידוע כבר כי בידי IHH נמצאים צילומים של כמה חיילי שייטת שפשטו על המרמרה, שתועדו כשהם מוטלים פצועים על סיפון האוניה. חלק מצילומים אלה הופיעו בעיתונות הטורקית מיד לאחר המשט, אך צונזרו כשהופיעו בעיתונות הישראלית ובמרבית פרסומי התקשורת בעולם. צילומים אחרים, כך טוען IHH, טרם נחשפו ונשמרים בידי אנשי הארגון לקראת גיבוש התביעה.

עם זאת, כלל לא ברור מהי סמכותו של בית הדין באיסטנבול. ייתכן ועורך הדין אריטורק יתבקש מהדיינים לפנות לערכאה גבוהה יותר בטורקיה, או שבקשתו תידחה על הסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אחרי שדחתה טורקיה את מסקנות דו"ח פאלמר בנוגע למשט לעזה והודיעה על ניתוק קשרי הצבא, המסחר והדיפלומטיה עם ישראל, היא אמרה כמה פעמים בשבוע האחרון כי תפנה לבית הדין הבינלאומי לצדק, כדי לקבוע אם הסגר על עזה חוקי או לא. טורקיה עדיין לא הודיעה רשמית כי תתבע את חיילי השייטת או בכירים בדרג המדיני, בנוסף לתביעות שהוגשו נגד שרים בכירים בכמה מדינות בעולם בשנה האחרונה, אך ייתכן כי תתבע אותם בנפרד בבית הדין הפלילי בהאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully