וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול עיריית תל אביב נגד פינוי אוהלים

7.9.2011 / 15:42

אף שחלקם הודיעו על פינוי מרצון של האוהלים, הפגינו פעילי המחאה מול עיריית תל אביב, שהחלה לפנות את המאהל שהוקם לפני למעלה מחודש. המפגינים התעמתו עם השוטרים, 20 עוכבו לחקירה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות מפעילי מחאת האוהלים הפגינו היום (רביעי) מול בניין העירייה בתל אביב נגד פינוי האוהלים שהקימו במסגרת המחאה החברתית. המפגינים התעמתו עם השוטרים, וכ-20 מהם עוכבו לחקירה, בהם גם יגאל רמב"ם, מיוזמי המחאה. המפגינים השליכו צבע וביצים על דלתות בניין העירייה ואף ניסו לפרוץ למתחם. במקביל, חסמו המפגינים את רחוב אבן גבירול לכיוון דרום. ראש העיר, רון חולדאי, הוצא מבניין העירייה בליווי שוטרים.

האם פינוי המאהלים לגיטימי? דברו על זה בפייסבוק

המפגינים במקום הניפו שלטים כגון: "חולדאי תתפטר", "חולדאי – כלב השמירה של הממשלה", "לא זזים מפה, ממשיכים לעמוד על זכויותינו". שמרית אלישר, אחת המפגינות, אמרה לוואלה! חדשות כי "חולדאי רצה לנקות הבוקר את הרחובות בשביל התיירים העשירים שלו. במקום לטפל בבעיות קונקרטיות, הוא טאטא בעיות מתחת לשטיח אל הפח".

פינוי אוהלי המחאה - כותרות אחרונות
מאהל ג'סי כהן בחולון פונה: "הגיע צבא של שוטרים"
אחרי הפרחים: עיריית תל אביב פינתה אוהלים ברחבי העיר
במאהל ברוטשילד קיבלו צו פינוי ופרחים - והתפרעו
ראשי המחאה: "לא מפרקים אוהלים, זאת רק ההתחלה"

הפגנה מול בניין עיריית תל אביב במחאה על פינוי המאהלים בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
המפגינים קראו לראש העיר להתפטר וזרקו ביצים לעבר בניין העירייה. ההפגנה, הערב/דרור עינב

לאחר שיתוף פעולה בן כחודשיים בין העירייה, שלא פינתה את המאהלים שהשתלטו על אחד מרחובותיה המרכזיים בעיר, הגיעו אתמול פקחי העירייה לאזור המאהל, והניחו מחוץ לאוהלים פרחים, ולצדם גם הודעה, לפיה העירייה תיערך לפנות את כלל האוהלים מהשדרה עד לערב ראש השנה.

ראשי המחאה הגיבו בזעם על הפינוי. יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, הביע הבוקר את אכזבתו מהמהלך. "אמרתי לראש העירייה בשבוע שעבר וגם שלשום במכתב שהעברתי לראש הממשלה, שזאת פשוט איוולת", אמר שמולי בראיון לערוץ 10 והוסיף, כי "אנשים חסרי כל הגיעו למאהלים בגלל מדיניות מופקרת של הממשלה. מדברים על פתרונות משותפים והדיור הציבורי לא מקבל פתרון. צריך לעשות אבחנה בין המחאה לבין האוהלים". עוד אמר שמולי כי "אנחנו לא נמצאים במחאה בשם האוהלים, אלא בשם האנשים. כדי שנביא פתרון בתחום המחאה, חייבים לשדר מחאה עוצמתית".

הפגנה מול בניין עיריית תל אביב במחאה על פינוי המאהלים בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
ההפגנה מול בניין העירייה, היום/דרור עינב

בתגובה לדברים אמר ראש העירייה רון חולדאי בראיון לערוץ 10, כי "אנחנו לא מפנים את המאהלים, רק מנקים לכלוך וזוהמה". עוד אמר חולדאי, כי "אנחנו מקבלים תלונות רבות מהשכנים שקצה נפשם בלכלוך. לכן בשלב זה אנו רק מנקים את השדרה. בכל מקום שבו יש בן אדם באוהל - לא נגעו בו. אני לא נתתי התראה לפינוי, הסברתי לאנשים בכתב שהעירייה תשקם את השדרה עד ראש השנה", והוסיף כי "מאחר ומנהיגי המחאה אמרו שיפנו את האוהלים בעצמם, הצענו עזרה בפינוי. אנשים בכלל לא פוקדים אותם והלכלוך רק גובר".

בתוך כך, פנתה היום האגודה לזכויות האזרח לשר הרווחה משה כחלון, לשר השיכון אריאל אטיאס ולראשי הערים בבקשה לפעול לביטולם המיידי של צווי הפינוי שניתנו למאהלים השונים ברחבי הארץ ולמצוא פתרון לחסרי הבית המתגוררים במאהלים. "המאהלים שהוקמו ברחבי הארץ במסגרת המחאה החברתית מעניקים כרגע לחסרי הבית מסגרת תומכת", אמר עו"ד גיל גן-מור, ראש תחום הזכות לדיור באגודה, "פעילות לפינוי מאהלים אלה לא תפתור את המצוקה של חסרי הבית, אלא תחריף אותה ולכן נתפסת בעיננו כהתנכלות. על משרד הרווחה ומשרד הבינוי והשיכון לקחת אחריות ולגבש תכנית חירום מיידית לטיפול במשבר".

(בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני)

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully