וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הרופאים המתחרה יוצא לדרך: "ההסכם מבזה"

אריאל נוי

7.9.2011 / 2:37

רופאים בכירים ומנהלי מחלקות מרחבי הארץ התכנסו בבית החולים איכילוב, כדי להצטרף לארגון ארב"ה החדש, שיתחרה בהסתדרות הרפואית. "מגבים את מאבק המתמחים, נקרא לאידלמן להתפטר"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: הגר נצר)

מנהלי מחלקות ורופאים בכירים מבתי החולים במרכז הארץ ובצפון התכנסו אמש (רביעי) במטרה לקבוע את יסודות ארגון ארב"ה (ארגון רופאי בתי החולים), שיתחרה בהסתדרות הרפואית. בכנס קוראים הרופאים להתפטרותו של ד?ר ליאוניד אידלמן, מכיוון שההסכם עליו חתם עם האוצר אינו מקובל על מרביתם.

מאבק הרופאים - כותרות אחרונות:
מנהלי מחלקות על מאבק המתמחים: "שאידלמן יתפטר"
ליצמן למתמחים: לא ניתן לפתוח ההסכם שנחתם
רופאים מתמחים ממשיכים להתפטר: "צעד אמוציונלי"
הרופאים המתמחים: "החלטת בית הדין לא מוסרית"
מכה להסתדרות הרפואית: מומחים הקימו ארגון חדש

ד"ר צבי קליין, מנהל היחידה הגינקולוגית בבית חולים מאיר בכפר סבא אמר לוואלה! חדשות כי הוא יקרא לד?ר אילדמן להתפטר מתפקידו. "ההסכם שנחתם הוא מבזה ואינו תורם למערכת הרפואה הציבורית - ההפך הוא הנכון?. לדברי ד"ר קליין, הכינוס שנערך נועד כדי לאחד את שורות הרופאים מכל בתי החולים על מנת ליישר קו כנגד האוצר. ?הכינוס הוא חיוני. אנחנו מתכוונים שכל רופאי בתי החולים הממשלתיים, כל רופאי בתי החולים הפסיכיאטריים ועוד יצטרפו לארגון, יחתמו על טופס שאותו אנחנו מחלקים והגיע הזמן שנתגרש מההסתדרות הרפואית, שאכזבה מאד בתפקודה הלקוי?.

מסיבת עיתונאים של משרד האוצר וההסתדרות הרפואית במלון קראון פלאזה תל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
רופאים מוחים מול הכרזת ההסכם עם האוצר/נמרוד סונדרס

מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים רמב?ם בחיפה, הפרופסור יהודה אולמן, קרא אף הוא להתפטרותו של אידלמן, ולדבריו הארגון החדש יענה על הצרכים הרפואיים שהמערכת הרפואית זקוקה לה. "אנחנו מאוכזבים מההסכם", אמר אולמן, "אנחנו מגבים את מאבק המתמחים - הדור הצעיר של הרפואה בישראל ומקווים שהם יצטרפו לשורות הארגון החדש שאנו מקימים?.

המתמחים ממשיכים להתפטר

ד"ר יואב גבע ממכון הלב בבית החולים וולפסון אמר לוואלה! חדשות כי ההסתדרות נחלה כישלון לאורך כל המשא ומתן המייגע עם האוצר. "קשה לדעת בדיוק מתי החלו הטעויות, מכיוון שזהו תהליך ארוך, רצוף בטעויות, ולכן בהסתדרות צריך לעשות בדק בית, ומי שעומד בראשה צריך להסיק את המסקנות?. גם פרופסור אבינועם רכס, יו"ר לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית היה בין עשרות הרופאים הבכירים שהגיעו לכנס.

בתוך כך חתמו במהלך היום עוד מאות מתמחים על מכתבי פיטורין. ההערכה היא כי מיום ראשון חתמו כחמש מאות מתמחים על מכתבי פיטורין אישיים שיכנסו לתוקף עוד שלושים יום. ביום שני נערכה פגישה בין המתמחים לבין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. גורמים במשרד הבריאות ציינו הערב כי ליצמן הציע למתמחים הצעות כלליות שהעלה גם לפני כמה חודשים בפני ההסתדרות. ממועצת הרופאים הצעירה נמסר כי ?נכון לשעה זו לא הועברה כל הצעה לפתרון המשבר?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully