וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: "גבי אשכנזי יעיד בפני מבקר המדינה"

הרמטכ"ל לשעבר יגיע בשבוע הבא למשרד המבקר שם יעיד על המסרונים שהחליפו רעייתו קצין המודיעין החשוד בזיוף מסמך הרפז - כך דיווח הערוץ הראשון. משרד המבקר: "לא מכירים פגישה כזו"

לאחר חשיפת המסרונים שהוחלפו בין רעייתו וקצין המודיעין בועז הרפז, יגיע הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף (במיל') גבי אשכנזי, לתת עדות אצל מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. אשכנזי ינחת בימים הקרובים בישראל לאחר שהות של חודשים בארצות הברית, ובשבוע הבא יגיע למשרדי מבקר המדינה,שם ייפגש עם מנדי אור, ראש החטיבה הביטחונית במשרד המבקר על מנת למסור עדות בפרשת מסמכי הרפז, כך דיווח הערב (שלישי) כתב הערוץ הראשון יואב לימור. על פי הדיווח, אשכנזי יישאל בין השאר אודות המסרונים שהועברו בין אשתו רונית לבין הרפז.

עם זאת, במשרד מבקר המדינה מסרו בתגובה כי "למבקר המדינה לא ידוע שנקבעה פגישה בינו או מישהו מאנשיו עם גבי אשכנזי".

פרשת הרפז - כותרות אחרונות
מקורבי בועז הרפז: "ברק עושה לו סיכול אישי"
פרשת הרפז: "יש מסרונים שיבעירו את המטכ"ל"
"על גנץ להורות על חקירה פנימית למסרוני הרפז"
הפרקליטות: לא ניתן היה להשיג תוכן מסרוני הרפז

הפרסומים בכלי התקשורת בשבוע האחרון על פרשת אשכנזי-הרפז, עוררו ביקורת רבה בקרב הקצונה הבכירה בצה"ל. קצינים בכירים רבים טוענים כי הרמטכ"ל לשעבר נדרש לתת תשובות למפקדים שנתנו בו אמון. אחד הקצינים הבכירים אמר בשיחה סגורה, כי "גבי אשכנזי חייב תשובות למפקדים שנתנו בו אמון לא רק למבקר המדינה. השתיקה שלו רק מחמירה את המצב".

גורם ביטחוני בכיר, אמר הערב "ברור עכשיו יותר מתמיד שאלופים במטה הכללי וקצינים בכירים לא יישבו בשקט על הגדר. כל אחד ישמור על עצמו ולכן האמת תצא לאור. לא מעט קצינים מרגישים מרומים ומנוצלים בעקבות הפרשה הזו. צריך לתת למבקר לעשות את העבודה. לא הכל חייב להסתיים בפלילי. יש דברים שמצופים מקצין בצה"ל שלא מצפים מעוד אזרח".

התגובות הגיעו על רקע ההתפתחויות האחרונות בפרשה וחשיפת הקשר שניהלו בועז הרפז ורונית אשכנזי, רעייתו של הרמטכ"ל לשעבר. על פי דיווחים, במסגרת הקשר החליפו השניים כ-1,500 מסרונים במשך תקופה ארוכה, זאת, בניגוד לדברי הרמטכ"ל לשעבר, שטען כי בין שתי המשפחות לא הייתה היכרות של ממש, ובניגוד לסברה הקודמת כי היה מדובר בארבע מאות מסרונים בלבד. לינדנשטראוס, אמר אתמול כי טיוטת דו"ח המבקר על פרשת הרפז תושלם בעוד מספר שבועות.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully