וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים מתמחים ממשיכים להתפטר: "צעד אמוציונלי"

אריאל נוי

5.9.2011 / 18:16

נכון לאמש חתמו יותר מ-200 רופאים מתמחים על מכתבי התפטרות מחודשים, בעקבות החלטת בית הדין לעבודה, לפיה ההתפטרות הקולקטיבית אינה חוקית. "כולם רואים שהיינו רציניים"

רופאים מתמחים ברחבי הארץ המשיכו לחתום גם היום (שני) על מכתבי פיטורים אישיים, לאחר שבית הדין הארצי לעבודה קבע אתמול כי ההתפטרות הקולקטיבית של הרופאים המתמחים אינה חוקית. במהלך היום הגישו מכתבי התפטרות אישיים עשרות רופאים מתמחים מבתי החולים אסף הרופא, וולפסון, שיבא, בילינסון, איכילוב, מאיר, רמב"ם, בני ציון וכרמל.

מאבק המתמחים נמשך - כותרות אחרונות:
רופאי משפחה לצד המתמחים: "המדינה אינה קשובה"
הרופאים המתמחים: "החלטת בית הדין לא מוסרית"
בית הדין לעבודה: "התפטרות המתמחים אינה חוקית"

המתמחים בבית החולים וולפסון בחולון מגישים מכתבי התפטרות להנהלת בית החולים כחלק מהמחאה על תנאי העסקתם, אוגוסט 2011. דרור עינב
ממשיכים לחתום על מכתבי פיטורים אישיים/דרור עינב

ראשי מחאת המתמחים סיפרו כי קצב המתפטרים היום הוכפל, לאחר שנכון לאמש חתמו יותר מ-200 רופאים מתמחים על מכתבי התפטרות מחודשים. בתוך כך, תשעה רופאים מתמחים מבית החולים שיבא בתל השומר עדיין שובתים רעב. אחת מהן, ד"ר ענבל מרחום, מתמחה בת 34, סיפרה לוואלה! חדשות כי "המנהלים שלנו מתכננים להוציא אותנו לחופשה, אולם אני נמצאת היום בתורנות על מנת שלא אפגע בחבריי. שביתת הרעב באה באופן אימפולסיבי. זה היה הצעד היחידי שהבנו שניתן לעשות על מנת שלא נפגע בחולים או בחברים".

מנהל בית החולים שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, פנה לתשעת הרופאים וביקש מהם להפסיק לשבות רעב או לחילופין לצאת לחופשה. ד"ר מרחום סיפרה כי "יש שובתים מכל מיני מחלקות בפנימית, באורולוגיה ובילדים, ויש כמה עשרות שהגישו מכתבי פיטורים. אנחנו בכל מקרה שומרי חוק ומה שיאמרו לנו במסגרת החוק - נעשה. בינתיים גם אני הגשתי מכתב פיטורים אישי".

ד"ר יונה וייסבוך, מתמחה באף אוזן גרון בבית החולים אסף הרופא בצריפין, הנמנה על מובילי מאבק הרופאים הצעירים, סיפר כי "גל ההתפטרויות נמשך, התפטרות אישית זה אקט אמוציונלי. גם שביתת הרעב של מספר רופאים בשיבא מראה עד כמה היינו במשבר קשה. בנוסף לכך, פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה עורר רגשות של אכזבה".

ד"ר וייסבוך הוסיף כי "מתייחסים אל הרופאים הצעירים בזלזול. אשתי בהריון והגשתי מכתב התפטרות, כלומר, שמתי את עתידי על אי ודאות ובית המשפט מתייחס לכך כאילו לא שמתי את חיי על הכף. השלמתי כבר שעם המערכת הזאת אני לא עובד ופתאום מחזירים אותנו. אין הרגשה יותר משפילה מזו. הרגשנו שאנסו אותנו ואנחנו לא יכולים לעשות שום דבר".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully