וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה להסתדרות הרפואית: מומחים הקימו ארגון חדש

אריאל נוי

4.9.2011 / 16:02

רופאים בכירים מ-10 בתי חולים הצטרפו לארגון ארב"ה, שאמור לייצג אותם במקום ההסתדרות הרפואית. במקביל, מתמחים בביה"ח שיבא הגישו מחדש מכתבי התפטרות וחלקם פתחו בשביתת רעב

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל)

פרסום ראשון: בעקבות החלטת בית הדין הארצי לעבודה הבוקר (ראשון) על צווי מניעה להתפטרות הרופאים המתמחים, החליטו רופאים מומחים להקים ארגון חדש שייצג אותם, כאופוזיציה להסתדרות הרפואית. שם הארגון הוא ארב"ה - "ארגון רופאי בתי החולים". לדברי יוזמיו, אל הארגון הצטרפו במהלך היום רופאים בכירים רבים מעשרה בתי חולים ציבוריים בארץ. עד לפרסום הידיעה, לא נמסרה תגובת ההסתדרות הרפואית.

מאבק הרופאים - כותרות אחרונות:
הרופאים המתמחים: "החלטת בית הדין לא מוסרית"
בית הדין לעבודה: "התפטרות המתמחים אינה חוקית"
הפיטורים נכנסו לתוקף: מאות מתמחים לא הגיעו לעבודה

מסיבת עיתונאים של משרד האוצר וההסתדרות הרפואית במלון קראון פלאזה תל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
אל הארגון הצטרפו רופאים מעשרה בתי חולים ציבוריים בארץ/נמרוד סונדרס

פרופ' יהודה אולמן, מנהל המחלקה הפלסטית בבית חולים רמב"ם ומיוזמי הקמת הארגון, הסביר לוואלה! חדשות כי איננו מרגיש מיוצג על ידי ההסתדרות הרפואית. "אנחנו מקימים ארגון חדש וכבר הייתה לנו ישיבה ראשונה. ההסתדרות הרפואית מוכיחה שלא רק שהיא לא בעדנו, אלא היא נגדנו".

יוזמי הארגון החדש החלו בהחתמת רופאים חדשים לארגון על מנת שיוכלו לבסס את עצמם כארגון שיכול לגבות דמי חבר קבועים ולפעול באורח סדיר. "את הארגון מקימים נציגים משמונה בתי חולים בארץ ובנוסף גם מבתי חולים הפסיכיאטריים. בין בתי החולים חברו להקמת הארגון רופאים מרמב"ם, איכילוב, מאיר, וולפסון, בני ציון, אברבנאל ועוד. "אנחנו בשיחות גם עם המתמחים ומקווים שהם יצטרפו אלינו לארגון. 2,500 מתמחים בארץ הם הדור הבא של הרפואה בישראל ואנחנו מקווים להיות הארגון המוביל והחזק בארץ", הבהיר פרופ' אולמן.

ד"ר צביקה קליין מבית חולים מאיר הסביר כי רבים מעמיתיו איבדו את אמונם בהנהגת ההסתדרות הרפואית. "התקנון מאד קשה ומיושן ואין לנו אמון בדרך שהיא (ההסתדרות הרפואית. א"נ) מציבה. אנחנו בונים את היסודות של הארגון. חייבים להציע אלטרנטיבה אחרת להסתדרות הרפואית".

ד"ר אייל שביט, מנהל מחלקת מיון ילדים בבית חולים "מאייר" ברמב"ם הסביר לוואלה! חדשות מדוע הוא וחבריו החליטו להצטרף לארגון החדש. "ההסתדרות הרפואית בגדה בנו והגדיל לעשות בית המשפט שתומך בתביעת המדינה. כלומר, נוצר מצב אבסורדי שההסתדרות הרפואית שמייצגת את המתמחים תבעה אותם ולמעשה תבעה את מי שהם מייצגים".

לדברי ד"ר שביט, ההסכם בין האוצר להסתדרות הרפואית איננו מקובל על הרופאים הבכירים והמתמחים כאחד. "זהו הסכם איום ונורא, לא נשמע כדבר הזה שארגון לא יכול לשבות עשר שנים. ההסתדרות ניהלה משא ומתן בצורה חסרת אחריות. החל מהיום הם לא מהווים לגיטימציה ואני אפסיק לשלם להם דמי חברות".

בתוך כך, רופאים מתמחים מבית החולים איכילוב בתל אביב ומבית החולים שיבא בתל השומר, הגישו הערב את מכתבי התפטרותם המחודשים. את המכתבים הגישו המתמחים כל אחד באופן אישי, ולא באמצעות התפטרות קולקטיבית. המתמחים החליטו לנקוט בצעד זה בעקבות החלטת בית הדין הארצי לעבודה הבוקר על צווי מניעה להתפטרותם הקולקטיבית. בנוסף, ארבעה רופאים מתמחים בבית החולים שיבא החליטו לפתוח בשביתת רעב. החלטתם עצמאית, ולא משקפת את עמדת מועצת הרופאים הצעירה המייצגת את המתמחים.

עוד הודיעו הרופאים המתמחים כי בכוונתם לתבוע את יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, על שהפר לטענתם בצורה בוטה את זכויותיהם.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully