וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לא ניתן היה להשיג תוכן מסרוני הרפז

גלעד גרוסמן

3.9.2011 / 0:21

פרקליטות המדינה טוענת כי בעצמה פנתה למשטרה וביקשה לקבל את תוכן המסרונים שנחשפו בין הרפז לרונית אשכנזי, אולם המשטרה הבהירה כי התוכן לא קיים ולא ניתן להשיגו מחברות הסלולר

בפרקליטות המדינה הכחישו אמש (שבת) את הפרסום בערוץ הראשון בנוגע להחלפת המסרונים בין קצין המודיעין, בועז הרפז, לאשת הרמטכ"ל לשעבר, רונית אשכנזי. לדברי הפרקליטות, תוכנם של המסרונים הרבים לא הועבר לידי גורמי התביעה. במשרד טוענים כי המשטרה, על פי צו של שופט, קיבלה בחקירה את נתוני התקשורת בין בועז הרפז לאחרים, בזמן שקדם לפרסום המסמך המזויף.

לטענת הפרקליטות, "במהלך החקירה העבירה המשטרה לפרקליטות המדינה חומר ממנו עלה כי הוחלפו בין רונית אשכנזי ובועז הרפז מסרונים רבים. על יסוד מידע זה פנתה הפרקליטות למשטרה וביקשה להוסיף ולקבל לידיה גם את תוכן המסרונים, אולם מהמשטרה הובהר שתוכן זה, להבדיל מנתונים על עצם שליחת המסרונים, איננו מצוי בידיה, ולא ניתן להשיגו בדיעבד גם מחברת הסלולר".

עוד טענה הפרקליטות, כי "בניגוד למה שפורסם, תוכן המסרונים נדרש במפורש בידי היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות במהלך החקירה, אולם הובהר כי התוכן לא קיים ולא ניתן להפיקו כאמור בפעולות החקירה. במקרה אחד שבו כן ניתן היה להגיע בפרשה זו למסרונים עצמם (בין הרפז לבין מעורבים אחרים - ג.ג) - נעשה במסרונים שימוש בחקירה".

עוד על הגלויים בחדשים בפרשת מסמך גלנט:
תדהמה בצה"ל: 1,500 נשלחו מבועז הרפז לרונית אשכנזי
"על היועמ"ש לחקור הקשר בין רונית אשכנזי להרפז"

בועז הרפז מתראיין לאיילה חסון בערוץ הראשון. תאגיד כאן
אחד מהמסרונים שנחשפו ביום שישי האחרון בערוץ הראשון/תאגיד כאן

עוד נטען, כי הפרסום של איילה חסון בערוץ הראשון היה חלקי, וכי המסרונים שהוצגו בו התבססו על שמועות של עדים בפרשה. "האמירות במהלך השידור המציגות את תוכנם של מסרונים באופן שנחזה להראות כאילו נלקח בציטוט ישיר מתוך מסרונים שהיו או יכלו להיות בידי המשטרה במסגרת החקירה – מבוססות על ציטוטים חלקיים של דברי עדים שתיארו באוזני המשטרה במהלך החקירה נושאים שונים, על פי מיטב זכרונם או מפי השמועה, ובכל מקרה הדברים אינם מבוססים על תוכן המסרונים מכלי ראשון".

"מעבר לכל האמור", הוסיפו בפרקליטות, "יש לזכור כי הפרשה המדוברת היא אמנם רבת חשיבות מבחינה ציבורית, אך לא כל היבטיה מתאימים לטיפול במישור הפלילי. בהתאם לגישה זו, החליט, כזכור, היועץ המשפטי לממשלה על העברת החומר בפרשה לידי מבקר המדינה שעורך עתה בדיקה מקיפה בהיבטיו הרחבים והציבוריים של העניין, ושלמסקנותיו יש להמתין. אם ימצא מבקר המדינה במהלך בדיקתו שיש במידע המגיע לרשותו חשד לעבירות פליליות, יועברו ממצאים אלה לידי היועץ המשפטי לממשלה ויטופלו בהתאם".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully