וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשא ומתן לשחרור שליט יתחדש לאחר עיד אל-פיטר"

ניר יהב

28.8.2011 / 14:01

ביום בו מציין גלעד שליט יום הולדת 25 ושישי במספר בשבי חמאס, מדווח העיתון "אל-חיאת" כי המגעים לשחרורו אמורים להתחדש בתום חג "עיד אל-פיטר" שיצויין בימים הקרובים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת שליט צפוי להתחדש לאחר "עיד אל-פיטר" שיצויין בימים הקרובים – כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, ראש המודיעין המצרי הגנרל מוראד מוואפי נפגש במהלך ביקור במכה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ודן עימו בשורה של נושאים, ובראשם עסקת השבויים בין ישראל לחמאס.

עוד על המגעים לשחרור גלעד שליט
גלעד בן 25: "הוא לא זקוק למתנות, רק לחופש"
שליט לנתניהו: "גם את הרעות אתה מתכוון להפריט?"
דיווח: "המשא ומתן לשחרור גלעד שליט הופסק"
בכירי חמאס: "צופים התפתחות חיובית בעסקת שליט"

הפגנה של גלעד שליט מחוץ לישיבת הממשלה, אוגוסט 2011. עומר מירון
ההפגנה למען שחרורו של גלעד שליט מול ישיבת הממשלה בירושלים, היום/עומר מירון

על פי הדיווח, משעל ומוואפי הגיעו לעיר מכה שבערב הסעודית לרגל חודש הרדמאן ושם נפגשו. גורמים המוגדרים 'מהימנים' מסרו לעיתון כי השניים דנו בשורה של נושאים, ביניהם שיחות הפיוס הפנים-פלסטיני והמגעים לגיבוש עסקת שליט שצפויים, לטענת המקורות, "להתחדש לאחר החג".

המגעים בין ישראל לחמאס הופסקו, כאמור, לפני כעשרה ימים לאחר שלא הושגו הסכמות בין הצדדים ולאחר שחמאס וישראל גילו נוקשות במהלך המשא ומתן. גורמים במצרים גילו כי סבב שיחות שהיה אמור להיערך בקהיר נדחה למועד אחר. "הן ישראל והן חמאס הקשיחו את העמדות משום שהם רצו להשיג כמה שיותר הישגים", אמרו הגורמים.

להפסקה במגעים קדמו דווקא דיווחים על התקדמות במשא ומתן, והתגמשות מצד ישראל. מקורות פלסטינים אמרו כי הצד הישראלי, בראשותו של דוד מידן, החל להתגמש לקראת הסכמה על סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, בהם גם אסירים שהינם ערבים ישראלים, אך לאחר מכן הכחישו הפלסטינים את הדיווח והבהירו לוואלה! חדשות כי ישראל לא הסכימה לשחרור ערבים ישראלים.

העיתון "אל-חיאת" דיווח הבוקר עוד כי שר הפנים בממשלת חמאס, פתחי חמאד, קיים בקהיר בימים האחרונים פגישות בנושא התיאום הביטחוני בין מצרים לחמאס בהגנה על הגבול בין עזה לסיני.

בני משפחתו של החייל החטוף מציינים היום את יום הולדתו ה-25. בני המשפחה ופעילים נוספים במטה המאבק למען שחרורו של שליט הפגינו היום מול ישיבת הממשלה בירושלים, וכן התקיימה הפגנה במהלכה נחסמה כניסת משאיות אספקה לרצועת עזה במעבר כרם שלום.

"אנחנו רק יכולים להתנצל על זה שבכל שנה מגיע התאריך הזה ואנחנו לא מצליחים בעצם להחזיר לו את חירותו ואת החופש שלו, שזה מה שחשוב", אמר אביו של גלעד, נעם שליט. "הרי הוא לא זקוק למתנות ביומולדת, הוא רק זקוק לחירותו. הזכרונות מתעמעמים באינטנסיביות של השנים האחרונות, של העשייה והמאבק. הם בהחלט מתעמעמים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully