וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הלוחם שנהרג מאש צה"ל: "אין בלבנו על הצוות"

יהושע בריינר

26.8.2011 / 18:13

אמו של סמ"ר משה נפתלי, שנהרג מאש חברו לצוות בעת הניסיונות להשתלט על המחבלים שביצעו את הפיגועים בדרום, לא כועסת על החיילים. "משה איננו וזה כבר לא משנה כיצד הוא נהרג"

למרות שתחקיר צה"ל של הפיגועים בדרום קבע כי בנה נהרג מאש צה"ל, אמו של סמ"ר משה נפתלי טוענת כי אין בלבה על חבריו של בנה וכי הם רק עשו את המוטל עליהם. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמרה שולה נפתלי, כי "אין בלבנו על הצוות ועל חבריו של משה. אנחנו עימם בכל מקרה ויודעים שהם עשו את המקסימום ועשו את מה שהאמינו שנכון לעשות וגם אם הייתה תאונה אין בליבנו עליהם כלל".

שולה נפתלי אמרה כי מפקד חטיבת גולני אלוף-משנה אופק בוכריס עדכן את בני המשפחה בפרטי תחקיר האירוע, אך לדבריה גם בצה"ל לא יודעים בוודאות כי משה אכן נהרג מאש חברו. "משה איננו וזה כבר לא משנה אם הוא נהרג מאש כוחותינו או מאש המחבלים", אמרה, "הוא עשה את מה שהוא צריך לעשות והאמין במה שעשה. אמנם ייתכן והייתה שם טעות, אך לכל החיילים בצוות הייתה את אותה כוונה כאשר נלחמו מול אש תופת ומחבלים ולא ידעו מהיכן יורים עליהם. כולם היו שם במטרה להציל ולעזור לעם ישראל".

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות
תחקיר הפיגוע בדרום: חייל גולני נהרג מאש כוחותינו
הלוחמים הובאו למנוחות: "המומים מעוצמת הכאב"
אמש: 15 רקטות ופצמ"רים בדרום, 2 חוסלו בעזה

הלוויתו  של משה נפתלי, חייל הנהרג בפיגוע בדרום, אוגוסט 2011. מגד גוזני
"כולם היו שם במטרה להציל ולעזור לעם ישראל". חבריו של משה נפתלי בהלווייתו/מגד גוזני

ביממה האחרונה קמו בני המשפחה מהשבעה על בנם ולדברי האם, המשפחה קמה מחוזקת מהאירוע. "גילינו שכשמגיע רגע האמת אנו רואים את הפנים היפות של העם. חיילים מכל המגזרים ומכל הגוונים שמכירים את העם באו אלינו והראו שאנחנו עם אחד והלוואי שנצליח לצאת מאוחדים יותר על אף כל המחלוקות".

מתחקיר הפיגועים ליד אילת שערך צה"ל עולה כי הלוחם שירה בנפתלי, כיוון את קנה הרובה לעבר המחבל, כשהוא מביט מחוץ לכוונת, ובשוגג ירה לעבר חברו והרג אותו מבלי שיבחין בכך.

דובר צה"ל מסר בתגובה, כי "מח"ט גולני, אל"מ אופק בוכריס, מסר היום למשפחת ההרוג את עיקרי תחקיר האירוע. עוד עולה כי הכוח שהגיע לאירוע בדקות הראשונות פעל בנחישות ובמקצועיות, אשר הביאו לסיום מהיר של האירוע ולחיסול המחבלים. סמ"ר משה נפתלי ז"ל, הוביל את חייליו באומץ אל מול המחבלים, ובימים הקרובים יתמשך התחקיר על מנת ללמוד ולהפיק לקחים למניעת מקרה דומה בעתיד".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully