וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרע במטה המחאה: הסטודנטים נעדרו ממסיבת העיתונאים

24.8.2011 / 18:29

קריאתה של דפני ליף להתפטרות ועדת טרכטנברג והתנגדותם של מאהלים בפריפריה, גרמה ליו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי להיעדר ממסיבת העיתונאים בתל אביב. "בשטח יישמר שיתוף הפעולה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד)

הפילוג בקרב מנהיגי המחאה החברתית הולך ומתרחב: אחד הגופים המובילים במחאה, התאחדות הסטודנטים הארצית, נעדר ממסיבת העיתונאים היום (רביעי) בתל אביב, בה אמור היה להיות מוצג מסמך עקרונות המחאה, ואשר פוצצה על ידי פעילים ממאהלי מחאה ברחבי הארץ. גורם בכיר בהתאחדות הסטודנטים הארצית סיפר לוואלה! חדשות כי במהלך היום התקבלו בהתאחדות עשרות פניות ממאהלים בפריפריה, שביקשו מהסטודנטים שלא לקחת חלק במסיבת העיתונאים, בטענה כי גרעין המייסדים של מאהל המחאה בשדרות רוטשילד, ובראשו דפני ליף, לא מייצגים עוד את דעת כל המאהלים.

עוד בנושא
פילוג בגרעין רוטשילד: ”יגאל רמב”ם לא שותף יותר”
מחאת הדיור: סימני פילוג בין אנשי המאהל לסטודנטים
מסיבת העיתונאים פוצצה: ”מובילי המחאה מנותקים”

לא מדובר ביסוד המחלוקת היחיד בין הסטודנטים לגרעין רוטשילד: קריאתה של ליף לפרופ' מנואל טרכטנברג להתפטר מתפקידו כראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי לא הייתה על דעתו של יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי. שמולי טוען כי ראשית יש לשבת עם טרכטנברג ולהבין מה בכוונתו לבצע, ורק לאחר מכן להחליט אם לשתף עמו פעולה או לא.

גורמים בהתאחדות הסטודנטים ביקשו להבהיר כי הפילוג בין הצדדים הינו אידיאולוגי בלבד, בעוד שבשטח יישמר שיתוף הפעולה לקראת ההפגנות והצעדות המתוכננות, ובראשן "צעדת המיליון" המתוכננת לשלישי בספטמבר. יצוין כי מסמך העקרונות אותו ביקשו ליף וחבריה להציג במסיבת העיתונאים, גובש ביחד עם הסטודנטים ועל דעתם.

מדובר במכה נוספת לליף, לאחר שבראשית השבוע נודע כי יגאל רמב"ם, אחד ממייסדי המאהל בשדרות רוטשילד, אינו שותף יותר לתהליך קבלת ההחלטות בקרב גרעין המייסדים, בשל מחלוקת שנתגלעה עם כוונתו של רמב"ם לאחד את גופי המחאה השונים לכדי תנועה פוליטית חדשה. רמב"ם עצמו הכחיש את הדברים, טען כי אין להם שחר, וכי הוא נמצא בקשר מתמיד עם הנהגת המאבק.


מאוחר יותר הערב, נמסרה תגובתה הרשמית של התאחדות הסטודנטים, אך גם בה לא ניתנו תשובות של ממש לנסיבות היעדרותם מהאירוע:

"ההתאחדות חותרת לשינוי חברתי כלכלי אמיתי, הכולל הישגים מיידיים ותכניות ארוכות טווח, בשילוב יעדים מדידים, ונאמנת לדרך שתמיד הייתה שילוב של הידברות לצד מאבק חברתי, תציג בימים הקרובים את דרישותיה לשינוי הנדרש בפני ועדת טרכטנברג, ותמשיך במקביל להפעיל את המחאה הציבורית שתבטיח את מימוש ההמלצות על-ידי ראש הממשלה.

"חשוב להדגיש שהסטודנטים מקיימים שיתוף פעולה מלא עם אנשי המאהלים והארגונים החברתיים, לקראת העצרות שייערכו במוצאי השבת הקרובה, ולקראת עצרת המיליון ב-3 בספטמבר".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully