וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההסלמה, מארגני המחאה ימשיכו להיאבק

22.8.2011 / 13:35

למרות החשש שמא המחאה עלולה לאבד את התנופה בשל השתלטותם של נושאים ביטחוניים על סדר היום הציבורי, מבטיחים מארגני המחאה החברתית כי אין בכוונתם להפסיק עד שייענו דרישותיהם

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ההסלמה במצב הביטחוני בדרום העלתה חששות כבדים בקרב ראשי המחאה החברתית, שמא ישתנה כעת סדר היום הציבורי, והמחאה החשובה תידחק לפינה. עם זאת, מבטיח היום (שני) יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, כי "אין סיכוי שאירוע חיצוני כלשהו יגרום לדעיכת המחאה מכיוון שאנשים נאבקים על הדברים הבסיסיים ביותר והממשלה תהיה חייבת, בסופו של דבר, להציג לאזרחיה שורה של פתרונות אמיתיים לתיקון המצב החברתי-כלכלי". וועדת טרכטנברג, נכון לשעה זו, לא יצרה כל קשר עם הנהגת המאבק, סיפר שמולי והוסיף, כי הוא ויו"ר הוועדה פרופ' מנואל טרכטנברג "'מסתמסים' (שולחים אחד לשני מסרונים - ב.ו.) מדי פעם – כחברים".

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
נתניהו: "טיוטת ועדת הריכוזיות מפוחדת"
ברוך מרזל ישתתף בכנס מחאה חברתית - טיבי לא
פילוג בגרעין רוטשילד: "יגאל רמב"ם לא שותף יותר"
6,000 מפגינים בצעדת המחאה השקטה בתל אביב

עצרת מחאה על יוקר המחייה בבאר שבע, אוגוסט 2011. דרור עינב
"אין סיכוי שאירוע חיצוני כלשהו יגרום לדעיכת המחאה מכיוון שאנשים נאבקים על הדברים הבסיסיים ביותר"/דרור עינב

שמולי טוען עוד, כי "ההישג הגדול ביותר במאבק הזה כבר הושג והוא השינוי התודעתי". לדעתו, מאות אלפי ישראלים יודעים כי ביכולתם להוביל שינוי ולתבוע אותו מהממשלה: "אנחנו מצדנו כבר נערכים לאירועי המחאה הבאים ומי שלא שם לב צעדת המיליון היא כבר אירוע רשמי בפייסבוק".

בימים הקרובים יקיימו מובילי המחאה אירועי תמיכה רבים בתושבי הדרום. מובילת מחאת האוהלים, דפני ליף, ביקרה הבוקר במאהל המחאה בבאר שבע במטרה לחזק את התושבים במקום.

בנוסף לפעולות ההזדהות וצעדת המיליון המתוכננת ב-3 בספטמבר, נראה כי בכוונת המוחים בתל אביב לשוב ולמקד את תשומת הלב הציבורית בנושא הדיור. קבוצות של פעילים ממפלגת מרצ השתלטו הבוקר על בתים נטושים בתל אביב, וקבוצות אחרות מתכננות השתלטות דומה בימים הקרובים, והקמת מאהלי קבע במתחמים נטושים בעיר.

במוצאי שבת הקרובים צפוי להתחדש המאבק ועשרות מחאות מקומיות יתקיימו במאהלים השונים ברחבי הארץ. כמו כן, בוחנים המארגנים אפשרות לערוך עצרת מרכזית בירושלים, לאחר שזו בוטלה ביום שבת האחרון עקב הפיגועים בדרום.

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות
ההסלמה בדרום - סיקור מיוחד
ועדות ההתנגדות: "נפסיק זמנית הירי על ישראל"
פרס באשדוד: "תגובתנו לירי צריכה להיות מידתית"
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב
"בכירי חמאס מתחבאים מחשש שישראל תחסל אותם"

הרוגים במתקפת טרור משולבת בדרום. ערוץ 1, שי מכלוף, אלברטו דנקברג, דובר צה"ל, רויטרס
בימים הקרובים יקיימו מובילי המחאה אירועי תמיכה רבים בתושבי הדרום/רויטרס, ערוץ 1, שי מכלוף, אלברטו דנקברג, דובר צה"ל

סתיו שפיר, ממובילות המאבק, מבלה בימים האחרונים במאהלים שהוקמו בכרמיאל ובקריית שמונה. "עיקר מעשינו בימים האחרונים הוא חיזוק המאהלים הקיימים והקשר ביניהם", היא סיפרה, "מבחינתי, גם השבוע, מעולם לא עלתה השאלה אם ממשיכים או לא. אירועים ביטחוניים היו ויהיו תמיד. אנחנו כואבים את המצב, אך אם זאת לא נפסיק להילחם למען עתיד המדינה".

פסח האוספטר, יו"ר תנועת דרור ישראל, שלוקחת אף היא חלק במחאה, אמר הבוקר כי הוא מזועזע מגישת הממשלה לבקשות המוחים. "אחד מיועציו של שר האוצר ביקר אתמול בכיכר המדינה ודיבר עם האנשים. כאשר נשאל לגבי טענותינו הוא אמר – דרישות הזויות. מבחינתי, זו אמירה שממצה את גישת הממשלה למאבק".

האוספטר בטוח כי המחאה תימשך, אך אינו יודע אילו פנים היא תלבש. "אני לא נביא וגם נמנע בדרך כלל להבטיח דברים, אך בדבר אחד אני בטוח – המחאה הזאת תהיה חייבת להסתיים בצמצום פערים בחברה. היא פשוט חייבת להסתיים כך".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully