וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי מאיים: בלי פתרון למחאה - הקואליציה תזדעזע

פנחס וולף

11.8.2011 / 14:38

יו"ר ש"ס ושר הפנים מאיים שוב בפרישה מהממשלה: בכינוס של השלטון המקומי הוא אמר כי "אם לא יימצא פתרון בנושאים החברתיים לנושא הדיור והמים, אני בשל לזעזועים קואליציוניים"

ש"ס שוב מאיימת בפרישה מהממשלה, על רקע גל המחאה החברתית: בכינוס של מרכז השלטון המקומי שנערך היום (חמישי) במעלות, אמר יו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, כי "אם לא יימצא פתרון בנושאים החברתיים לנושא הדיור והמים, אני בשל לזעזועים קואליציוניים".

עוד בנושא:
השר ישי מצטרף לאלונקה ומציג נתוני בנייה אחרונים
שר הפנים אלי ישי הקפיא העלאת הארנונה
השר אלי ישי: ”הטייקון הגדול ביותר זו הממשלה”

גם לפני חודש איים ישי, כי בלי פתרון לבעיית הדיור יתפטרו שרי ש"ס מהממשלה. בראיון ל"מעריב" אמר: "אני מודיע שאם יתעלמו מממשבר הנדל"ן, יפגשו אותנו במשבר קואליציוני. אנחנו מתכוונים להגיש לממשלה שורה של הצעות לפתרון מצוקת הדיור, ואם הן לא יתקבלו, אנחנו נתפטר מיד מהממשלה. על זה אני לא מוכן להתפשר. בא לי לבכות, מה שהצעירים האלה עוברים".

ישי הוסיף באותו ראיון: "אני ידעתי שהם ייצאו לרחובות. הכאב שלהם הוא אמיתי. כל אזרח מעל גיל 18 צריך לדעת שיהיה לו בית. הוא צריך לקבל הנחות משמעותיות ברכישת הדירה הראשונה שלו. זה דבר בסיסי. הבעיה נובעת בעיקר מכך ששיווק הדירות נתקע בביורוקרטיה".

לעומתו, חברו לממשלה, שר החוץ אביגדור ליברמן מציע לא להתרגש מגל המחאה: "אני חושב שצריך להתנהל בצורה אחראית, לא להיכנס לפאניקה ולא להיות משועבד לגל התקשורתי", אמר היום ליברמן בראיון לקול ישראל. "לא צריך ללכת ולשפוך כסף ולפתוח את התקציב. כל ניסיון להגדיל את התקציב יביא לזעזועים כלכליים, הראשונים שייפגעו מזה הן שכבות חלשות ומעמד הביניים".

פרס נועד עם טרכטנברג

בתוך כך, נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר עם הצוות החברתי-כלכלי שהקים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג לבחינת פתרונות למחאה החברתית המתרחבת. הנשיא פנה לטרכטנברג ואמר כי "אתה אדם קשוב ודרוך ומבין את עוצמת הנושא". הוא הוסיף כי גם "משמח לראות פה פנים חדשות". לדבריו, "זוהי לא ועדה ככל הוועדות. זוהי ועדה שעומדת בפני שינוי עמוק ומהותי בחברה הישראלית ובכלכלה הישראלית. אין תקרה לאחריות שלכם".

לדבריו, "לפי דעתי, יש נכונות כזו, והממשלה צריכה לחפש שותפים. יש לוועדה צורך ללכת בחזית רחבה ולשמוע את כל גווני המחאה. אסור להסיק מסקנות שאחר כך יישארו יתומות. אתם חייבים להביא בחשבון מה יהיה אחר כך, ולהבטיח שהדברים האלה ימוצו. אם הם לא ימוצו, המשבר יימשך".

ראש הוועדה, מנואל טרכטנברג, הודה לנשיא ואמר כי "העבודה שהוטלה עלינו היא לא עוד עבודה מקצועית של עוד צוות. העבודה שלנו כפולה - קודם כל להקשיב לרחשי המחאה הזו, שהיא רחבה מאוד, ואז לתרגם את הרחשים הללו לשפה מקצועית שתניב מדיניות, שינוי כיוון ותקווה. זו משימה כבדה. אני לא זוכר מתי אי פעם בעבר הוטלה משימה כזו מורכבת על ועדה זו או אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully