וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק שבלע כפית מתאושש: "היה לו מזל גדול"

אריאל נוי

6.7.2011 / 18:10

התינוק בלע חתיכה מהכפית בעת שהגננת בפעוטון האכילה אותו. הוא הובהל לבית החולים שם הוצאה הכפית בחדר הניתוח. היום שוחרר לביתו. "להימנע לפחות עד גיל חמש מלהאכיל עם כפית פלסטיק"

לפני יומיים הובהל לבית החולים אסף הרופא בצריפין תינוק בן חצי שנה ממודיעין עילית כשהוא במצב יציב ובהכרה מלאה אך בוכה ללא הפסקה. הסיבה: בעת ארוחת הצהריים הפעוט בלע כפית.

הפעוט היה במשפחתון בשעה שהמטפלות האכילו אותו כמדי יום בכפית מפלסטיק. לפתע הפעוט נשך את הכפית שנשברה לחצי ונשארה בתוך הגרון שלו. סגן מנהל מחלקת אף-אוזן-גרון בבית החולים, ד"ר אייל יחזקאלי, סיפר לוואלה! חדשות כי "מדובר בילד בן חצי שנה שהאכילו אותו במשפחתון בכפית מפלסטיק ותוך כדי הביס הוא שבר את הכפית. זה מדהים כי התינוק הוא בלי שיניים ובכל זאת הוא הצליח לשבור את הכפית ולבלוע אותה".

לפני יומיים: חילזון נכנס לאפו של ילד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפית הפלסטיק נשברה בפיו של הפעוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

התינוק פונה על ידי מד"א לבית החולים והובהל לחדר ההלם. "שם התברר שהכפית תקועה בין הלוע התחתון ללוע האמצעי. הילד בכה ללא הפסקה ואני ניסיתי להוציא לו בזהירות אך ללא הצלחה את הכפית מהפה. מיד הוריתי להכניסו לחדר ניתוח שם נוכל להוציא את הכפית באופן מבוקר", הסביר ד"ר יחזקאלי. התינוק שוחרר הבוקר לביתו כשהוא במצב טוב.

לדברי ד"ר יחזקאלי, "היה לתינוק מזל גדול שכפית כזו שמשמשת לקינוחים לא גרמה לו לחנק. בכל מקרה האירוע הזה טראומטי מאד לילד ולהוריו שלא שהוא לידו בזמן התאונה. צריך להימנע לפחות עד גיל חמש מלהאכיל עם כפית מפלסטיק. כדאי גם לרענן את כללי הזהירות במהלך חודשי הקיץ כשהילדים נמצאים בבית ויש להם נגישות לכל מיני חומרי ניקוי או בליעת גופים זרים".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully