וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יעקב יוסף נחקר ושוחרר - חשש במשטרה ממהומות

יהושע בריינר ומוטי לוי

3.7.2011 / 7:50

אחרי המעצר המתוקשר של הרב דב ליאור, עצרה המשטרה את הרב יעקב יוסף בחשד להסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך". לאחר חקירה קצרה הרב יוסף שוחרר. צעירים ניסו לחסום הרכבת הקלה

המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) לחקירה את הרב יעקב יוסף, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף. הרב יעקב יוסף נעצר כשחזר ברכבו עם בנו מתפילה סמוך לביתו שברחוב שמואל הנביא בירושלים והוא חשוד בהסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך". הרב יוסף הועבר למשרדי המטה הארצי בירושלים ולאחר חקירה קצרה שוחרר. בעקבות מעצר הרב יוסף חוששים במשטרה ממהומות שכן בשעה 14:00 צפויה להתקיים עצרת מחאה של חסידי הרב מול ביתו בירושלים.

בחקירתו, אמר יוסף לשוטרים כי אין להם סמכות לעצור אותו מתוקף היותו רב. הוא דרש שיגידו לו מאיזה תוקף חוק נעצר, וסירב לשתף פעולה עם החוקרים. הוא לא השיב לשאלות שהוצגו בפניו, ולא התיר לשוטרים לקחת ממנו טביעות אצבעות. בסיום החקירה, ניגש אל הרב השוטר שעצר אותו, וביקש ממנו סליחה. הרב סירב, ואמר כי "לא ניתן למחול על כבוד התורה".

בעקבות המעצר, נעצרו שלושה צעירים יהודים, ככל הנראה חסידיו של הרב יוסף, החשודים בניסיון לחסום את דרכה של הרכבת הקלה בדרך חיים בר-לב בבירה במחאה על מעצר הרב. מהמשטרה נמסר עוד כי מוקדם יותר ניסו צעירים אחרים לחסום בפחי אשפה רחוב הסמוך לבית הרב יוסף וכן הוצתו צמיגים במקום. "כעת השקט שב ואנחנו עורכים לטפל בכל תרחיש של הפרות סדר", נמסר מהמשטרה.

יונתן יוסף, בנו של הרב יעקב יוסף, אמר לוואלה! חדשות בעקבות מעצר אביו כי "זוהי בושה וחרפה". הבן הוסיף כי אין בכוונתו לעסוק בארגון מחאות על מעצר אביו ושהוא בדרכו לאמירת תהלים בכדי שישוחרר. פרקליטו של הרב, עו"ד עדי קידר מעמותת "חננו" אמר בתגובה כי "בהמשך למעצרו של הרב ליאור, שוב מגלה המשטרה כי אין מדובר בעניין אמיתי אלא במלחמת כבוד שבה הם רוצים להוכיח כי ידם על העליונה".

עוד באותו נושא:

הדיווח על מעצרו הצפוי של הרב יוסף
בנו של הרב עובדיה: פרס ישראל למחבר "תורת המלך"
הרב ליאור: "לא זקוקים לאישור הקומיסר לפרסום ספרים"

שיעור של הרב יעקוב יוסף בירושלים, יוני 2011. עומר מירון
נעצר בחשד להסתה. הרב יעקב יוסף/עומר מירון

סמוך לשעה 6:45, חזר הרב יוסף מתפילה בקבר שמעון הצדיק בירושלים. כאשר עצר את רכבו, השתלטו על הרכב מספר בלשים והוציאו ממנו את הרב, את בנו עמרם וכן אדם נוסף המסיע הרב מדי בוקר לתפילה. הבן עמרם סיפר כי "בלי להציג צו חטפו את הרב ונסעו. הרב לא התרגש בכלל וחייך לכולנו ונותר רגוע. הוא לא חי בדמיונות שלא ייעצר וידע שזה יגיע. יש כאן ניסיון להשתיק דעת תורה ואת דעותיו ההלכתיות של הרב".

עוד אמר הבן עמרם כי "המשטרה ביצע את המעצר בבוקר על מנת למנוע מהציבור להפגין, אבל הציבור ייצא לרחובות. לא ראינו שפתחו חקירה נגד מרצים באוניברסיטת מרצה שקרא להרוג מתנחלים ולא נגד אנשי אקדמיה אלא רק נגד אנשי ימין, רבנים ואנשי ארץ ישראל. אז שהמשטרה והפרקליטות לא יתפלאו שהציבור יוצא לרחובות".

חבר הכנסת נסים זאב מש"ס, שיצא בדקות האחרונות מביתו של הרב יעקב יוסף, אמר כי "אין דבר יותר שפל ואנטי דמוקרטי לעצור רבנים בשעת בוקר מוקדמת לאחר התפילה". זאב סיפר כי הרב יוסף סיפר לו שהחקירה נמשכה כשעה ובמסגרתה נשאל שאלות "פורמליות". זאב הוסיף עוד כי להערכתו המשטרה רצתה לצאת ידי חובה, "אין כאן מה לחקור, הספר מונח לידי כל, אפילו מחבר הספר, הרב יצחק שפירא, שנחקר בפרשה לא הואשם בדבר". עוד הוסיף חבר הכנסת מש"ס כי בשנת 84', כאשר עבר בכנסת חוק הגזענות הרב יעקב יוסף שכיהן אז בחבר כנסת מטעם תנועתו, תמך בהצעת החוק משום שהובטח לו שלא יחול על רבנים הכותבים חידושי תורה.

כבר בשבוע שעבר נראה היה שהרב יוסף ייעצר, זאת לאחר שרבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, נעצר בנסיבות דומות. לאחר מעצר הרב ליאור אמר הרב יוסף כי "בושה וחרפה שהקימו מחלקה לתפקידים מיוחדים, שכל תפקידה לרדוף את ציבור נאמני ארץ ישראל, תוך שתיקה מוחלטת להתבטאויות וקריאות לרצח ואלימות מצדם של פרופסורים ודוקטורים מהשמאל".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 6:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully