וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד "השוטרים הנוקמים" נורה בנהריה, חשוד נעצר

קובי מנדל

3.7.2011 / 0:03

אלדד חדד נורה בפלג גופו התחתון בידי אלמונים סמוך לבית הכנסת בו התפלל. מביה"ח נמסר כי הוא נמצא בהכרה מלאה. צעיר תושב נהריה נעצר בחשד שביצע את ניסיון ההתנקשות

אדריאן הרבשטיין

(צילום – אדריאן הרבשטיין, עריכה: אמיר קוטיגרו)

אחד מ"השוטרים הנוקמים", אלדד חדד, נפצע אמש (שבת) באורח בינוני לאחר שנורה ברחוב סטרומה בנהריה בידי אלמונים. הוא פונה לבית החולים בעיר על ידי צוות של מגן דוד אדום. מבית החולים נמסר, כי חדד ספג פגיעות ירי בפלג גופו התחתון וכי מצבו כעת בינוני ויציב. עוד נמסר הבוקר כי חל שיפור במצבו של חדד. מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בנהריה, ד"ר ניקולא מחול, אמר לוואלה! חדשות כי חדד נמצא בהכרה מלאה והוא משוחח עם בני משפחתו. "הוא נותח הלילה ברגליו ובידיו ומצבו מוגדר בינוני" אמר מחול, "מחר הוא אמור לעבור ניתוח נוסף ולפי שעה הוא ימשיך לשהות במחלקה לטיפול נמרץ".

זמן קצר לאחר האירוע עצרה המשטרה תושב נהריה, בן 28, בחשד שביצע את ניסיון ההתנקשות. החשוד נחשב לאחד מאנשיו של העבריין מיכאל מור, ש"השוטרים הנוקמים" הורשעו בשנת 2009 בהנחת מטען מתחת לביתו ורכבו. עורך דינם של החשוד ושל מיכאל מור, יהל שפרלינג, מסר לוואלה! חדשות שהשניים מכחישים כל קשר לאירוע וכי מור שוהה כעת בחו"ל.

עוד בנושא "השוטרים הנוקמים":
השוטרים מנהריה: מוכנים לשרת בכיבוי אש או שב”ס
”השוטרים העבריינים” שוחררו: ”התנהגו למופת”
נקצב העונש: ”השוטרים הנוקמים” יחגגו פסח בבית

מהמשטרה נמסר, כי חדד נורה סמוך לבית הכנסת בו הוא מתפלל באזור המזרחי של העיר. עוד נמסר כי כי חדד, כמו יתר השוטרים בפרשה, מאובטח על פי הערכת מצב קבועה באמצעים הכוללים מאבטח בפתח ביתו וסיורי ניידות באזור מגוריו. בעקבות אירוע הירי הערב, תתבצע הערכת מצב מחודשת באשר לסל האבטחה הניתנת לכל ארבעת השוטרים.

"אני רואה את האירוע בחומרה רבה", אמר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו בתגובה לירי. "לא נעבור על כך על סדר היום". דנינו הורה להעביר את חקירת המקרה ליחידה להב 433. "מבחינתנו הייתה כוונה לרצוח את אלדד. אנחנו רואים את האירוע בחומרה רבה, וחקירתו היא בראש סדר העדיפויות", מסר מפקד משטרת מרחב הגליל, תת ניצב מנחם חבר לוואלה! חדשות. "לכל השוטרים ישנו והיה סל אבטחה לפני שהם שוחררו וגם אחר כך, והאבטחה הייתה בתיאום איתם, על פי דעתם ועל פי קריטריונים שקבעה משטרת ישראל". מפקד המרחב סירב להתייחס למניעים האפשריים למעשה, או לומר האם מדובר בניסיון נקמה בשוטר.

"המשטרה כשלה"

"העבריינים ניצחו והמשטרה כשלה", אמר קרוב משפחה של חדד שביקש להישאר בעילום שם, בשיחה עם וואלה! חדשות. לטענתו, האבטחה על בן משפחתו כללה שוטר בכניסה לביתו, אך זה לא היה צמוד אליו ולא ליווה אותו כשיצא הערב. לדבריו, מבצעי המעשה עקבו אחר חדד וידעו בדיוק את אורחותיו, היכן הוא מתפלל וכן את המועד בו הוא מסיים את תפילתו. קרוב המשפחה הוסיף כי הוא עצמו עכשיו חרד לחייו שלו.

ישראל יוסף, תושב השכונה שהתפלל בבית כנסת סמוך בעת אירוע הירי, סיפר כי לקראת סוף תפילה ערבית של מוצאי שבת, נשמע רעש חזק של יריות. "לא ידענו אם מדובר בירי או במשחק בנפצים, ואחד הילדים שיצא מבית הכנסת נכנס חזרה ואמר שירו במישהו", סיפר יוסף. "מיהרנו החוצה, וראינו את אלדד שכוב על הרצפה עם פצעי ירי. היו שמועות ששני רעולי פנים נמלטו מהמקום באמצעות אופנוע שהמתין להם בקרבת מקום, אבל אני לא ראיתי שום דבר כזה. אלדד היה בהכרה וצעק - 'אני ידעתי, אני ידעתי'. כנראה ארבו לו וידעו מתי הוא מסיים את התפילה ויוצא".

"הייתי בבית ושמעתי יריות בחוץ", הוסיף דניאל, גם הוא תושב השכונה. "רצתי למקום, ליד בית הכנסת, וראיתי אדם מוטל על הרצפה וצורח מכאבים. המשטרה הגיעה מיד, וכמה דקות אחריה הגיעו ניידות טיפול נמרץ. הוא היה בכל הזמן בהכרה וצרח מכאבים. לפי מה שהבנתי, הוא נפגע בעיקר ברגליים".

לפני כארבעה חודשים נורה אחיו של אלדד, זוהר, ברגלו ברחוב נחלת אשר בנהריה ונפצע באורח קל. בתחילה, חשדה המשטרה כי זוהר נורה כנקמה על מעשי אחיו, אך מאוחר יותר התברר כי הרקע לאירוע היה סכסוך אישי.

לאחר כחצי שנת מאסר, שוחררו באמצע חודש אפריל, "השוטרים הנוקמים" מכלא שקמה. ארבעת השוטרים – רמי מוסא, אלדד חדד, יוסי לוי ויניב אשור, החלו לרצות את תקופת מאסרם בחודש אוקטובר האחרון, לאחר שבית המשפט גזר עליהם שנת מאסר. הם הורשעו בעבירות של היזק בחומר נפץ, עבירות בנשק ומרמה וכן בהפרת אמונים.

ארבעת השוטרים אמרו עם שחרורם, כי הם מקווים לשוב במהרה לשורות המשטרה וכי הם מודים לכל אלו שפעלו לשחרורם, בהם נשיא המדינה, השר לביטחון פנים ועוד. "אנחנו מאוד שמחים לצאת הביתה ומבולבלים מהעתיד. אנחנו מחזקים את השר לביטחון פנים וחשוב לנו להדגיש שהוא פועל להחזיר אותנו למשטרת ישראל", אמר אחד השוטרים בצאתם מהכלא.

(עדכון ראשון: 21:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully