וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מוטרדים מהרג המפגינים הסורים ע"י ישראל

נציבת זכויות האדם של האו"ם, נבי פיליי, התייחסה לאירועי הנכבה והנכסה בגבול הסורי, ואמרה כי השימוש באש חיה נגד מפגינים לא חמושים "מעורר שאלות"

נציבת זכויות האדם של האו"ם, נבי פיליי, התייחסה היום (שלישי) להרג המפגינים הסורים שניסו לחצות הגבול לישראל ב"יום הנכבה" וביום ראשון האחרון, "יום הנכסה" . לדבריה, היא "מוטרדת ביותר" מהאירועים. באירועי הנכסה נהרגו 23 בני אדם.

יום הנכסה - התפתחויות אחרונות:
עיתון סורי: "האירועים ביום הנכסה הם רק הקדמה"
ארה"ב מיישרת קו עם נתניהו: "סוריה אחראית לעימות"

פיליי אמרה כי ממשלת ישראל מחויבת לדאוג לכך שכוחות הביטחון שלה לא ייעשו שימוש מוגזם בכוח. "לא משנה עד כמה חמורות הנסיבות, השימוש באש חיה נגד מפגינים לא חמושים שגרם להרג רבים מהם, מעלה את השאלה האם לא נעשה שימוש לא מושכל בכוח מוגזם".

פיליי התייחסה גם לחלקו של המשטר הסורי בהפגנות, ואמרה כי היא מודאגת מהעובדה שהרשויות בסוריה עודדו את המפגינים להפגין באזור ממוקש, והודתה כי ייתכן שחלק מההרוגים מתו משום שעלו על אותם מוקשים. "לממשל הסורי יש מחוייבות להבטיח שאזרחים לא ייכנסו לשטח בו נמצאים מוקשים", אמרה.

"ניסיון של סוריה להסטת תשומת הלב מבעיותיה"

מחלקת המדינה האמריקאית האשימה אמש את סוריה בכך שהיא עומדת מאחורי העימותים בין מפגינים פלסטינים לחיילי צה"ל בגבול עם ישראל. דובר מחלקת המדינה מארק טונר אמר בתדרוך לעיתונאים כי "באופן ברור, זהו ניסיון של סוריה להתסיס להפגנות מהסוג הזה, כדי להסיט את תשומת הלב מבעיותיה הפנימיות. לישראל, כמו לכל מדינה ריבונית, יש את הזכות המלאה להגן על עצמה".

דברים ברוח דומה השמיע מוקדם יותר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "האירועים בגבול הסורי הם אינם יד המקרה, יש ניסיון לחמם את הגבול, לנסות לפרוץ גבולותינו", אמר נתניהו, "המאבק הוא לא סביב חמישה ביוני אלא סביב 15 במאי 1948. הוויכוח הוא על עצם הקמת מדינת ישראל".

עוד על אירועי יום הנכסה:
הרוגים בגבול סוריה, המפגינים החלו להתפזר
נתניהו: ממשלת סוריה לא מנעה את הפרובוקציה
במג’דל שמס כועסים על צה”ל, אך גם על הפלסטינים
שקט מתוח בגבול הסורי - כוח צה”ל מתקן הגדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully