וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל בשדרות בסכנת סגירה: 100 עובדים יפוטרו

רמי שני

29.5.2011 / 10:02

חצי שנה אחרי ההודעה על סגירת המפעל הצפויה וחרף המאמצים להצילו, בעוד פחות מחודש יפוטרו 100 עובדי "ניסן תעשיות רפואיות" בשדרות. העובדים פתחו בעיצומים: "המדינה צריכה להתערב"

העובדים במפעל "ניסן תעשיות רפואיות " בשדרות, פתחו היום (ראשון) בעיצומים, נוכח האפשרות שהמפעל ייסגר. לטענת העובדים, הם קיבלו הודעה על כך שבאמצע חודש יוני, הם צפויים לקבל מכתבי פיטורין, בגלל שלא נמצאה הדרך לשקם את המפעל מהמשבר אליו נקלע. "החברה צברה הפסדים והנהלת המפעל הייתה אמורה למכור אותו", סיפרה זינה שפדוב, יושבת ראש ועד העובדים של המפעל, "עד היום הם לא הצליחו לעשות את זה ועכשיו התבשרנו, כי כל 100 העובדים יפוטרו, למרות כל ההבטחות וכל המאמצים שלנו להמשיך את היצור והשיווק הסדירים".

מפעל "ניסן תעשיות רפואיות", מייצר ומספק 90% ממוצרי החבישה לבתי החולים בישראל ולקופות החולים. מנהל המפעל, חזי ניסן, הנמצא בימים אלו בחו"ל, הודיע על כוונתו לסגור את המפעל לפני חצי שנה בגלל קשיים כלכליים אליהם הוא נקלע. ועד העובדים פתח אז במגעים עם ההסתדרות במטרה למנוע את הסגירה. נציגי הארגון פעלו מול חברת "שראל" שהוקמה לצורך רכישת מוצרים לבתי חולים, כדי שהיא תרכוש את החברה.

המשא ומתן לרכישה לא צלח ועתה עומדת הנהלת החברה לממש את החלטתה לסגור את המפעל. "במקרה הזה, המדינה צריכה להתגייס כדי למנוע את הסגירה", טען היום אבי ניסנקורן, יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, "לא יכול להיות שהמפעל הזה ייסגר משני טעמים: הראשון, סגירתו תוביל לפיטורים של עובדים בהיקף רחב והשני, הדבר יגרום לפגיעה משמעותית באספקת המוצרים לבתי החולים, שיאלצו לרכוש את המוצרים האלה מחו"ל".
.
עובדי המפעל הודיעו היום על כוונתם לפתוח בעיצומים ולשבש את העבודה והוצאת התוצרת מתוכו. היום לא תהיה הוצאת סחורה מהמפעל ובשעות הצהרים תתקיים אסיפת הסברה של העובדים. ביום שלישי, מתכננים העובדים השבתה מלאה של המפעל וקיום הפגנה ופעולות מחאה, במטרה להסב את תשומת הלב למצוקתם. מהנהלת החברה ומהמנכ"ל חזי ניסן לא נמסרה תגובה לכתבה עד לשעה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully