וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקמה מפלגת "עצמאות" של ברק: נהיה אנטי-פולישוק

12.5.2011 / 19:07

כארבעה חודשים לאחר שהודיע על פרישה ממפלגת העבודה והקמת סיעה חדשה, הכריז שר הביטחון אהוד ברק על הקמתה של מפלגת "העצמאות". לדבריו, רשימת המפלגה תכלול 50% נשים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

הכרזת העצמאות: כארבעה חודשים לאחר שהודיע שר הביטחון אהוד ברק על פרישה ממפלגת העבודה והקמת סיעה חדשה, הכריז היום (חמישי) השר שלום שמחון על הקמת מפלגת "עצמאות". המועצה אישרה, ללא מתנגדים, את מינויו של שר הביטחון לתפקיד יו"ר המפלגה, וכן את חברי המפלגה.

על פי תקנון המפלגה שיאושר בהמשך הערב, ברק דאג לרכז לעצמו כוח רב במוסדות המפלגה. ברק אמר כי "אנחנו יוצאים היום לעצמאות. מקימים היום את המסגרת הפורמלית של המפלגה, שתפעל ברוח העקרונות של מגילת העצמאות וברוח מורשתו של בן גוריון, ושסדר העדיפויות שלה יהיה הסדר הנכון: המדינה, המפלגה ורק בסוף אנחנו, החברים. אנחנו יוצאים לדרך הזו כשישראל בפני מבחנים לא פשוטים גם בתחום המדיני, הביטחוני. אנחנו מוכנים ונכונים להתמודד עם כל האתגרים הללו". ברק סיפר עוד, כי מפלגתו תהיה הראשונה עם 50% נשים ברשימת המפלגה לכנסת עד המקום ה-18.

שר הביטחון אהוד ברק בכנס היסוד של סיעת עצמאות, מאי 2011. נמרוד סונדרס
ברק סיפר כי מפלגתו תהיה הראשונה עם 50% נשים ברשימת המפלגה לכנסת. אהוד ברק וחבריו למפלגה/נמרוד סונדרס

ברק הוסיף כי "אנחנו מקימים את המפלגה כאשר הפוליטיקה והממשל זקוקים לתיקון עמוק. השיח הציבורי והחיים הפוליטים התדרדרו והאזרחים במידה רבה של צדק בערפל". ברק התייחס בדבריו לתכנית הסאטירה "פולישוק" המתארת את קורותיו של פוליטיקאי טיפש וכושל שמתעסק בתפל ולא בעיקר, והבטיח כי מפלגתו לא תהיה כזו: "השתלטו על השיח הציבורי מניפולציות, וטריקים ושטיקים ולא מעט פולישוקים. אנחנו מקימים מפלגה שתהיה אנטי פולישוק. חלק מאבירי הטריקים והשטיקים מנסים לנטרל אותנו על ידי ניסיון להדביק לנו את פולישוק. זה לא אנחנו. כרגע אנחנו עוד קטנים, החמישייה הקאמירית, אבל אנחנו מתכוונים לגדול ולהתפתח למפלגה גדולה".

ברק התייחס גם לתכניתו להסדר מדיני עם הפלסטינים ואמר כי "כדי לפעול נכון בתחום המדיני, צריך להיות מסוגלים להציב עמדה בהירה של ישראל, שתצהיר שכשאנו אומרים שתי מדינות אנחנו מתכוונים לכך, ואנחנו מוכנים לקבל החלטות קשות. היסודות של היוזמה הזאת הם ידועים. דרוש גבול שמותחים אותו על בסיס שיקולים ביטחוניים ודמוגרפיים. סידורי ביטחון ידרשו גם נוכחות קבע לאורך נהר הירדן שתבטיח שלא יחזור ביהודה ושומרון מה שהיה בעזה, וכן סידורים מיוחדים באגן הקדוש".

עינת וילף בכנס היסוד של סיעת עצמאות, מאי 2011. נמרוד סונדרס
"אנחנו חוזרים לערכיו הציוניים ממלכתיים של בן גוריון". עינת וילף/נמרוד סונדרס

השר שמחון נאם אף הוא בטקס ותקף בצורה חריפה את חברי מפלגת העבודה, אותה הוא וחבריו למפלגת עצמאות נטשו: "כל מי שחושב שהעזיבה שלנו הייתה רק מהלך פוליטי, זו טעות לחשוב כך. זה בית של חברים שאיתם הלכנו הרבה מאוד שנים. ובכל זאת, הבית ההוא כבר לא בית, בבית ההוא כבר אין חברים והוא לא משרת את אותה דרך עליה חינכתי אלפי בני נוער בדרכי מפלגת העבודה. הצעד שעשינו נועד לשרת את מדינת ישראל".

חברת המפלגה החדשה, שרת החקלאות אורית נוקד, התייחסה בדבריה במהלך הטקס להסכם הפיוס בין חמאס לפתח, ואמרה כי ייתכן שהדבר אף יוביל לשחרורו של גלעד שליט: "היום אנחנו יוצאים לדרך כמפלגה ואנו מהווים את דור המייסדים המפלס את הדרך ליעד. דווקא בתקופה כזאת נדרש מנהיג מנוסה שידע לקבל החלטות אמיצות ולהוציאן אל הפועל תוך הפעל שיקול דעת. אם נצליח לקדם הסדר עם הפלסטינים, כי אז נהנה משקט, שגשוג כלכלי ואולי בזכות הסכם הפיוס נזכה לראות גם את גלעד חוזר הביתה".

לדברי יו"ר סיעת העצמאות ומחברת המצע של מפלגת העצמאות, ח"כ עינת וילף, "הנחנו אבן יסוד בכינוס הממלכתי שערכנו היום. אנחנו חוזרים לערכיו הציוניים ממלכתיים של בן גוריון. המצע שהורכב משקף את ערכי המפלגה ונחישותה להיאבק על בטחונה של מדינת ישראל לצד פיתוחה הכלכלי ומתן הזדמנויות לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים, קידום מעמד מורים ועידוד המגזר הערבי והחרדי ושילובם בשוק העבודה. חובת ההוכחה היא עלינו וכנס היסוד היום היה הסנונית הראשונה בפעילות אינטנסיבית למען מדינה ציונית, ביתו של העם היהודי בזכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully