וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק לא מפסיק לבכות? הוא יסבול מהפרעות קשב

לתינוקות שבוכים באופן "מופרז" ובעלי הפרעות באכילה ובשינה יש סיכון גבוה יותר לבעיות התנהגותיות בשלב מאוחר יותר בחייהם, כך מצאו מדענים שמבקשים מההורים: "לא להילחץ"

לאחד מתוך חמישה תינוקות ישנם סימפטומים שיכולים להעיד על הפרעות עתידיות כגון הפרעות קשב וריכוז, כך עולה ממחקר שפורסם היום (חמישי) ב-BBC. המחקר, שראה אור בכתב העת הרפואי "Archives of Disease in Childhood" בדק כמעט 17,000 תינוקות.

בכי אצל תינוקות הוא דבר נורמלי, אבל סוג הבכי שבחנה קבוצת החוקרים הבינלאומית הוא בכי הנחשב למופרז - בכי מתמשך ללא סיבה ניתנת לאיתור, שנמשך גם אחרי גיל שלושה חודשים, אצל תינוקות שאינם סובלים מגזים. מלבד התופעה הזאת, בחנו החוקרים גם בעיות ואי סדירויות בהרגלי השינה והאכילה של התינוקות.

על ידי השוואה של 22 מחקרים שנערכו בין 1987 ל-2006, מצאו החוקרים קשר בין תדירות ואופי הבכי בקרב תינוקות לבין בעיות התנהגותיות המופיעות בשלב מאוחר יותר בחייהם. לפי הממצאים, עם הופעת תופעות אלו אצל תינוקות, קיים סיכון הולך וגובר להופעתן בעתיד של הפרעות קשב וריכוז, חרדה, דיכאון והתנהגות אגרסיבית. המחקר מראה עוד שתינוק שתפקודו באחד התחומים האלו בעייתי, הינו בעל סיכון גבוה יותר לפיתוח הפרעה התנהגותית.

פרופ' דיטר וולקה מאוניברסיטת וורוויק בבריטניה, אמר כי "קיימת הכפלה של הסיכון לבעיות התנהגות עם הופעתן של בכי מופרז או הפרעות בשינה ובאכילה". עם זאת, ג'יין ואלנטה, יועצת לרפואת ילדים, אמרה כי אין מקום לדאגה מיוחדת בקרב ההורים כעת ושיוועצו עם רופאי המשפחה.

אמנם המחקר לא הצליח להוכיח קשר סיבתי בין התופעות המוקדמות לבין בעיות ההתנהגות המאוחרות, אולם לדברי המומחים אופי הבכי בקרב תינוקות יכול לשמש כסימפטום מוקדם לכך. פרופ' וולקה אמר כי לא נערך עוד מחקר שבדק האם טיפול מוקדם בתופעות הבכי השפיע על ההפרעות בשלב מאוחר יותר בחיים, אולם הוא הוסיף כי לפי הממצאים החדשים "אם באפשרותכם למנוע בעיות התנהגות בעזרת התערבות מוקדמת, זו עשויה להיות פעולה חשובה".

פרופ' מיטש בלייר, רכז תחום קידום בריאות ברויאל קולג' לרפואת ילדים, אמר כי "מדובר במחקר חשוב". עוד הוא אמר כי "הורים טובים מאוד בלדעת מתי דבר מה לא כשורה עם ילדיהם ושמחקר זה מחזק את הצורך בתשומת לב ההורים לילדיהם, כך שיוכלו לטפל מראש בסוגיות בעייתיות שעשויות להתגלות בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully