וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בטבעת זו, הרי את רשומה לי במרשם הזוגיות"

לאחר ש"חוק ברית הזוגיות לחסרי דת" נכנס לתוקף בספטמבר האחרון, יירשם היום הזוג הראשון במרשם הזוגיות. מנכ"ל משרד המשפטים: "יום היסטורי, אזרחים רבים לא יאלצו יותר לנסוע לחו"ל"

לראשונה בישראל: בני זוג, המוגדרים כ"חסרי דת" יירשמו היום (שלישי) במרשם הזוגיות. בני הזוג, שביקשו שלא להיחשף בתקשורת, הגישו לפני מספר חודשים בקשה להירשם במרשם הזוגיות, בהתאם ל"חוק ברית הזוגיות לחסרי דת" שנכנס לתוקף ב-22 בספטמבר האחרון. החוק מאפשר לבני זוג שמוגדרים "חסרי דת", להקים מסגרת משפחתית שתוכר על ידי הרשויות. במסגרת החוק הגישו עד כה כ-25 זוגות בקשה דומה.

על מנת להירשם אצל רשם הזוגיות, קבועים בחוק מספר תנאים, בהם: הצהרה כי שני בני הזוג הינם חסרי דת, מעל גיל 18 ואינם רשומים במרשם האוכלוסין כנשואים זה לזה או לאנשים אחרים. בני זוג הרוצים להירשם במרשם הזוגיות צריכים להגיש בקשה לרשם הזוגיות היושב במשרד המשפטים ולאחר שהוא החליט כי הם עומדים בכל דרישות החוק, לרבות העובדה שאינם משתייכים לעדה דתית מוכרת בישראל, מועבר העתק מבקשת הרישום לראשי בתי הדין של העדות המוכרות, על מנת שאלה יבדקו כי בני הזוג אכן אינם משתייכים לדת זו או אחרת. רשם הזוגיות ימתין תקופה של עד 90 יום מרגע העברת הבקשה, ובמידה ואין הסתייגות מצד ראשי בתי הדין, הוא יזמן את בני הזוג להתייצב בפניו לבוא בברית הזוגיות.

בני הזוג הראשונים יעברו את כל ההליכים הקבועים ויירשמו הערב על ידי רשם הזוגיות, יוסי הרשלר. בסיום ההליך המשפטי, יערך טקס הרמת כוסית במעמד מנכ"ל משרד המשפטים, גיא רוטקופף וח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). "מדובר ביום היסטורי מבחינתנו", אמר רוטקופף. "משרד המשפטים נערך באופן מידי ליישום חוק ברית הזוגיות. במסגרת זו, אנו פועלים לקיצור כל ההליכים הבירוקרטים הכרוכים ביישום החוק, לרבות תיאומים עם גורמים חיצוניים פרטיים ותיקוני חקיקה, על מנת להטיב עם הציבור ולהקל עליו". רוטקופף הוסיף כי ההסדר פותח פתח לפתרון לרבים מאזרחי ישראל "שעד כה לא יכלו למסד את יחסיהם בישראל באופן שהוכר ע"י המדינה, ונאלצו לנדוד אל מעבר לים על מנת לעשות כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully