וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדו של נתן אלתרמן: "שמח ונרגש שיופיע על שטר"

אהרונה גוטמן

11.4.2011 / 0:14

פניהם של נתן אלתרמן, רחל המשוררת, לאה גולדברג ושאול טשרניחובסקי יתנוססו על השטרות החדשים, וקרובי משפחותיהם מתמוגגים. נכדו של אלתרמן: "זה כבוד גדול לסבא"

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את הדפסת סדרת שטרות הכסף החדשים, שעל פניהם יתנוססו דמויות המשוררים שאול טשרניחובסקי, רחל, נתן אלתרמן ולאה גולדברג. השטרות החדשים יכללו סימני ביטחון וזיהוי מתקדמים, ובכוונת בנק ישראל להתחיל בהנפקת הסדרה בתוך שלוש שנים.

נתן סלור, הקרוי על שם סביו נתן אלתרמן, נרגש מכך שיופיע על גבי השטר שערכו 200 שקלים, במקום נשיאה השלישי של ישראל, זלמן שז"ר. אמש סיפר לוואלה! חדשות כי משפחתו מרוצה מהבחירה. "אנחנו שמחים ונרגשים וחושבים שזה כבוד גדול לסבא שלי", אמר סלור והוסיף: "נשמח לקבל כמה שטרות לאישור המשפחה".

אורי מילשטיין הגיב בסיפוק לבחירה בדיוקן קרובת משפחתו, המשוררת רחל, לשטר 20 שקלים. "אני בהחלט מרוצה שרחל תהיה בתודעה של הישראלים. חלק מהעניין של להיות בתודעה זה להיות נוכחת, כמו שקוראים לרחוב על שם מישהו. יש אנשים שמכירים את הרחוב ולא האדם, אבל יש כאלה שמתעניינים יותר ולומדים על מי שהיה", אמר מילשטיין.

"אני יודע שסביב נושא השטרות היו וויכוחים", הוסיף מילשטיין. "בסוף החליטו על הארבעה. אני אוהב את המסר שמשתמע מהבחירה, אלה המשוררים המרכזיים בתקופה הציונית. אני חושב שזה ראוי. לגבי מקומם של המשוררים מעדות ספרד, אני חושב שכמה שיותר גיוון זה יותר טוב. אני בעד ייצוג כזה".

גם חלק מחברי הממשלה התרעמו על היעדר ייצוג הולם למגזרים השונים בבחירת הדמויות שיופיעו על גבי השטרות החדשים. השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר הבית היהודי, והמשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, העבירו ביקורת על כך שלא נבחר אף משורר מיהדות ספרד. סלור השיב כי הוא מבין את הביקורת ואמר כי "היה ראוי שיהיה ייצוג גם למשוררים מיהדות ספרד. יהודה הלוי ואבן גבירול היו כמובן ראויים ביותר, אך לא הייתי שותף בוועדה שבחרה את המשוררים ואינני יודע מה היו שיקוליה".

(עידכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully