וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"800 אלף דירות בארץ לא ערוכות לרעש אדמה"

28.3.2011 / 13:57

בדיון בכנסת בנוגע להיערכות לרעידות אדמה, אמר שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, כי מבין כלל הדירות הבעייתיות, 70,000 זקוקות ל"טיפול דחוף"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יותם בן-דוד)

"800,000 דירות זקוקות לחיזוק מפני רעידות אדמה, מתוכן 70,000 דירות בעלות דחיפות מיוחדת" – כך טען היום (שני) שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת בנושא ההיערכות לקראת רעידות אדמה. לדבריו, מחיר חיזוק דירה אחת עולה 50,000 שקלים בממוצע.

"מספר הדירות המועט שנרשם לתמ"א 38 (תכנית חיזוק הבניין. פ"ו) מהווה בעיני כישלון", אמר. "אנחנו מנסים להיות יצירתיים. צריך לצפות ממי שמחלק את הכסף, משרד האוצר, שישים את הכסף לפי סדרי עדיפויות. אם בונים תקציב לפי סדרי עדיפויות, ואנחנו לא מקבלים את הכסף, שם צריכה להידלק נורה אדומה", אמר אטיאס.

השר מתח ביקורת על כך ששיפוץ בניין וחיזוקו נעשה רק לאחר שהושגה הסכמה בין כל הדיירים ואמר כי "לא ייתכן שמספר דיירים יכולים לעצור את התהליך לחיזוק בניין, ולא חשוב מאילו שיקולים. צריך להיות יותר אגרסיביים. ככל שנוריד את אחוזי ההסכמה מצד הדיירים הנדרשים לביצוע החיזוק, כך נתקדם מהר יותר".

בדיון השתתף גם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שציטט קטעים מהדו"ח שפרסם בנושא בעבר. "רק לאחרונה היינו עדים לתוצאות ומראות קשים של אירוע השריפה בכרמל ודו"ח מעקב הוכיח כי לא יושמו ההמלצות של דו"ח קודם. סיכמתי אז ואמרתי שרק צעדים חריגים ישברו את הקביעה כי הכלבים נובחים והשיירה עוברת. אין לנו אפילו רגע אחד נוסף, חייבים לפעול, ויפה שעה אחת קודם", אמר לינדנשטראוס.

השר בני בגין, האחראי מטעם הממשלה על היערכות לרעידות אדמה, אמר כי רק לאחרונה הועבר תקצוב לחיזוק מבני ציבור. לדברי בגין, התכנון לגבי 60 מוסדות ציבור נמצא בשלבים האחרונים ולשם כך הופנה תקציב של 140 מיליון שקלים. "השנה צפוי להתחיל חיזוק של 60 בתי ספר, שלושה בתי חולים ותחנות כיבוי אש אחדות. זה לא נכון להתנהל על פי תרחישים קיצוניים שההסתברות להתרחשותם נמוכה מאוד. אנחנו מעריכים שרעידת אדמה חזקה כמו זו שאנחנו נערכים אליה היא אחת ל-500 שנה. הגישה צריכה להיות סבירה וצריך להיזהר", אמר בגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully